کتاب قدرت اندیشه

The Power of Ideas
کد کتاب : 20495
مترجم :
شابک : 978-9642091362
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت اندیشه اثر آیزایا برلین

مقالاتی که در این جلد جدید گردآوری شده‌اند، آیزایا برلین را واضح‌ترین و در دسترس‌ترین متفکر معاصر نشان می‌دهند. این قطعات کوتاه تر و مقدماتی تر، نقطه شروع کاملی را برای خواننده تازه کار او فراهم می کند. کسانی که قبلا با نوشته های او آشنا هستند نیز میتواندد از این کتاب به خوبی بهره ببرند.
موضوع پیوند دهنده این مقالات، مانند جلدهای قبلی، نقش حیاتی اجتماعی و سیاسی - گذشته، حال و آینده - ایده ها و مولدین آنهاست. طیف گسترده ای از موضوعات ارائه شده است - از فلسفه گرفته تا آموزش، از روسیه تا اسرائیل، از مارکسیسم تا رمانتیسم - به طوری که حقیقت هشدار هاینه در یک جبهه گسترده نشان داده می شود. این هشداری است که برلین اغلب به آن اشاره می‌کند، و پاسخی به کسانی می‌دهد که هر از گاهی می‌پرسند چرا تاریخ فکری اهمیت دارد.

از جمله آثار «مسیر فکری من»، آخرین مقاله برلین، بررسی زندگی‌نامه‌ای گذشته‌نگر از مشغله‌های اصلی اوست. و «بردگی و رهایی یهود»، بیانیه کلاسیک دیدگاه‌های صهیونیستی او که مدت‌ها در دسترس نبود. موضوعات دیگر او عبارتند از: روشنگری، جیامباتیستا ویکو، ویساریون بلینسکی، الکساندر هرزن، جی. پلخانف، روشنفکران روسیه، ایده آزادی، رئالیسم سیاسی، ناسیونالیسم و تاریخ گرایی. این کتاب طیف کاملی از تخصص بسیار گسترده او را به نمایش می گذارد و فردیت چشمگیر و بسیار جذاب و همچنین قدرت ایده های او را نشان می دهد.

کتاب قدرت اندیشه

آیزایا برلین
آیزایا برلین (۶ ژوئن ۱۹۰۹ – ۵ نوامبر ۱۹۹۷) فیلسوف سیاسی، اندیشه‌نگار و نظریه‌پرداز سیاسی و استاد دانشگاه و جستارنویسی بریتانیایی بود. آوازه‌اش در بیشتر عمر مرهون دفاع از لیبرالیسم، گفتگوهای مهم و درخشان، حمله به تحجر، تعصب و تندروی سیاسی و نوشته‌های قابل فهم در زمینهٔ تاریخ اندیشه‌هاست.وی در خانواده‌ای متمول و یهودی در ریگا پایتخت لتونی، (در آن زمان لتونی جزء روسیه بود) به‌دنیا آمد. پدرش مندل برلین، تاجر ثروت‌مند چوب بود. خانوادهٔ برلین در ۱۹۱۵ به...
دسته بندی های کتاب قدرت اندیشه
نکوداشت های کتاب قدرت اندیشه
[A]ll the arguments most closely associated with Berlin--above all, about freedom and human values--can be found here.
[تمام بحث هایی که بیشترین ارتباط را با برلین دارد - مهمتر از همه، در مورد آزادی و ارزش های انسانی - را می توان در اینجا یافت.
Sunday Telegraph Sunday Telegraph

The Power of Ideas ... captures, in crystalline fashion, not just the power of ideas in history but the utility of Berlin's own ideas in understanding what is happening today in the world.
قدرت اندیشه... نه تنها قدرت ایده ها در تاریخ، بلکه کاربرد ایده های خود برلین در درک آنچه امروز در جهان اتفاق می افتد را به شکلی متبلور به تصویر می کشد.
Strobe Talbott

قسمت هایی از کتاب قدرت اندیشه (لذت متن)