کتاب فلسفه سیاسی هانا آرنت

Acting and Thinking
  • 15 % تخفیف
    140,000 | 119,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: طرح نو طرح نو
    نویسنده:
کد کتاب : 21090
مترجم :
شابک : 978-9647134378
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فلسفۀ سیاسی هانا آرنت
Acting and Thinking
کد کتاب : 41985
مترجم :
شابک : 978-6008547471
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه سیاسی هانا آرنت اثر لی بردشا

هانا آرنت (1906-1975) یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان سیاسی قرن بیستم بود. او که در یک خانواده آلمانی-یهودی متولد شد، در سال 1933 مجبور به ترک آلمان شد و هشت سال بعد در پاریس زندگی کرد و برای تعدادی از سازمان های پناهندگان یهودی کار کرد. در سال 1941 او به ایالات متحده مهاجرت کرد و خیلی زود بخشی از یک حلقه روشنفکر پر جنب و جوش در نیویورک شد. او تا زمان مرگش در سال 1975 تعدادی مناصب آکادمیک را در دانشگاه‌های مختلف آمریکا برعهده داشت. او بیشتر به خاطر دو اثری که تأثیر زیادی در داخل و خارج از جامعه دانشگاهی داشتند، شناخته می‌شود. اولین مورد، "ریشه‌های توتالیتاریسم"، که در سال 1951 منتشر شد، مطالعه‌ای درباره رژیم‌های نازی و استالینیستی بود که بحث‌های گسترده‌ای را در مورد ماهیت و پیشایندهای تاریخی پدیده توتالیتر ایجاد کرد. دومی، "وضعیت انسانی"، که در سال 1958 منتشر شد، یک مطالعه فلسفی اصلی بود که به بررسی مقوله‌های بنیادی حیات فعال می‌پرداخت. علاوه بر این دو اثر مهم، آرنت تعدادی مقاله تأثیرگذار در موضوعاتی مانند ماهیت انقلاب، آزادی، اقتدار، سنت و عصر مدرن منتشر کرد.
نتایجی که لی بردشا در"کتاب فلسفه سیاسی هانا آرنت" از کار او برای اجرای اشکال گسترده تر و مشارکتی دموکراسی و شهروندی می گیرد، نشان دهنده ارتباط حاد معاصر نوشته های آرنت برای تفکر سیاسی ما پس از فروپاشی توتالیتاریسم است.

کتاب فلسفه سیاسی هانا آرنت

دسته بندی های کتاب فلسفه سیاسی هانا آرنت
قسمت هایی از کتاب فلسفه سیاسی هانا آرنت (لذت متن)
طبق شرح و گزارش خود آرنت از تاریخ تفکر سیاسی، با توجّه به اینکه عمل هرگز به عنوان یگانه هدف زندگی سیاسی مدّ نظر قرار نگرفته است، مایه شگفتی است که او چنین محکم و با قدرت از آن دفاع می کند. او بر این اساس چنین محکم و باقدرت از عمل دفاع می کند که عمل همیشه مهمترین فعالیت در زندگی بشر بوده است حتّی اگر انگیزه ای برای نظریه نبوده باشد. نظریه پردازان سیاسی هیچگاه عمل را مقوله ای برای تفکر جدّی ندانسته اند، چون ماهیت خود عمل، علل و نتایج آن، چیزی است که از دست نگرش نظری می گریزد. عملْ با هم بودن محضم انسانی زندگی انسانی است که در آن مردم خود را بر یکدیگر فاش می سازند. چون انسانها فقط در این باهماد معنای بین الاذهانی می توانند به طور کامل خود را بر دیگران فاش و عیان سازند، چه کس بودن فردی که زندگی و عمل می کند هرگز نمی تواند فقط با کلمات عیان شود. آرنت این فهم گریزنده از عمل را تحیرآور نمی دانست، و همچنین گمان نمی کرد این امر شگفتی است که کلّ سنّت اندیشه و تفکر غربی نتوانسته است (به نظر او) شرح و گزارش مناسبی از زندگی بشری عرضه کند. او مطابق با آن تمایز اصلی که میان طبیعت بشری و وضع بشری قائل بود چنین اظهار نظر می کرد: این از محالات کاملا شناخته شده فلسفی است که می توان به تعریفی از بشر رسید.