کتاب یاد جنگل دور

Snakes, Sunrises, and Shakespeare
کد کتاب : 21381
مترجم :
شابک : 978-6004901444
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یاد جنگل دور اثر گوردون اوراینز

وقتی که مار میبینیم نفسماناز شدت ترس بند می آید. ما از زیبایی والا یک طلوع آفتاب شگفت زده می شویم. این واکنشها تصادفی نیستند. در حقیقت ، بسیاری از پاسخ های انسانی ما به طبیعت به گذشته ی تکاملی ما گره خورده است - ما از مارها به دلیل خطر زهر می ترسیم و از طلوع خورشید استقبال می کنیم زیرا خطرات شب تاریک ناپدید می شوند. بسیاری از ترجیحات زیبایی شناسی ما - از انواع باغ هایی که ما درست می کنیم تا غذاهایی که از آنها لذت می بریم و سرگرمی هایی که به دنبال آن هستیم - نتیجه طولانی انتخاب طبیعی است.

در این اثر بلندپروازانه و غیرمعمول ، زیست شناس تکاملی ، گوردون اوراینز ، نقش تکامل را در پاسخ های انسان به محیط ، بررسی می کند و با این مسئله آغاز می کند که چرا احساسات داریم و با رویکردهای تکاملی به زیبایی شناسی خاتمه می دهد. اوراینز نشان می دهند که چگونه زندگی عاطفی امروز ما با تصمیماتی که نیاکان ما قرنها پیش در ساوانای آفریقا گرفته بودند ، شکل گرفته است ، زیرا آنها مکانهایی را برای زندگی ، به دنبال غذا و امنیت انتخاب می کردند و در گروه های کوچک شکارچی جمع می شدند. در این مدت علایق و نفرت های ما در مغز ما شکل گرفتند ، زیرا پاسخ مناسب به محیط به معنای تفاوت بین بقا یا مرگ است. تجزیه و تحلیل غنی او توضیح می دهد که چرا ما از بوستانهای گرمسیری اجدادمان در پارکها و باغهای خود تقلید می کنیم ، چرا ما همزمان به سمت خطر جلب می شویم و با احتیاط به آن نزدیک می شویم ، و اینکه چگونه توجه جدی به صداهای طبیعت باعث شده است که گونه ی موسیقیای غیرمعمولی باشیم. ما همچنین می آموزیم که چرا نخل های مختلفی را برای شراب ایجاد کرده ایم ، و چرا واکنش های شدیدی نسبت به بعضی از بوها داریم و چرا از طبقه بندی تقریبا همه چیز لذت می بریم

کتاب یاد جنگل دور

گوردون اوراینز
دکتر گوردون هاول اوریان (زاده 10 10 ژوئیه، 1932) یک متخصص طبیعت شناس و اکولوژیست آمریکایی است. وی در سال 1999 دریافت کننده جوایز Loye و آلدن میلر انجمن تحقیقاتی Ornithological Cooper Ornithological Society بود که به رسمیت شناخته شد تا از دستاوردهای حیات در تحقیقات نجومی استفاده شود. وی در سال 1998 جایزه برجسته اکولوژیک را از انجمن اکولوژیک آمریکا دریافت کرد.وی از سال 1983 عضو خارجی آکادمی علوم و هنر سلطنتی هلند و از سال 2012 عضو انجمن اکولوژیک آمریکا بود.
نکوداشت های کتاب یاد جنگل دور
No scholar better understands the intimate linkage between evolutionary biology and the human condition, and none has expressed it in a more interesting and well illustrated manner than Orians
هیچ محققی بهتر پیوند صمیمی بین زیست شناسی تکاملی و وضعیت انسان را نمی فهمد و هیچ کس آنرا به شکلی جالب تر و مصور تر از اوراینز بیان نکرده است.
Edward O. Wilson, Harvard University

A neat, thought-provoking volume
کتابی شسته رفته و تفکر برانگیز.
New Scientist

By applying biological perspectives ranging from Darwin to current neuroscience to analyses of our aesthetic preferences for landscapes, sounds, smells, plants, and animals, Snakes, Sunrises, and Shakespeare transforms how we view our experience of the natural world and how we relate to each other.
با استفاده از چشم اندازهای بیولوژیکی اعم از داروین تا علوم اعصاب فعلی به تجزیه و تحلیل ترجیحات زیبایی شناختی ما برای مناظر ، صداها ، بوها ، گیاهان و و حیوانات می پردازد. یاد جنگل دور چگونگی مشاهده ما از دنیای طبیعی و چگونگی ارتباط با هر یک از آنها را تغییر می دهد.
Birdbooker Report

قسمت هایی از کتاب یاد جنگل دور (لذت متن)
قدمت علاقه انسان به شیرینی چقدر است و چرا ما به چیزهای شیرین علاقه داریم؟ اتفاقا این دو پرسش ما را از نیاکان دورمان و ولع شان برای عسل وحشی خیلی دورتر می برند. همچنین پرسش های دیگری را برایمان مطرح خواهند کرد، پرسش هایی مرتبط با هیجاناتی که طبیعت در ما برمی انگیزد - هوس و بیزاری، لذت و ترس - و اینکه این هیجانات چگونه به تمام ابعاد زندگی ما شکل داده اند، اما داستان ما همین جا آغاز می شود، در پی یک شکارچی پیش از تاریخ که جایی در آفریقا برای یافتن عسل سوت می زند.

دانشمندان نیز با اینکه می دانند فرایندهای فیزیکی رنگین کمان را به وجود می آورند از دیدن آن حیرت زده می شوند، درست همانطور که بیشتر ما با اینکه کارکرد زیست شناختی تماس بدنی را می شناسیم از انجام آن بسیار لذت می بریم، با این همه بسیاری از افراد با این ایده دشمنی دارند که هیجانات ما به این دلیل تکامل یافته اند که بر موفقیت نیاکانمان در بقا و تولید مثل اثر می گذشتند، آنها با این نظر که علم بهتر از فلسفه، هنر، یا عقل سلیم می تواند هیجانات ما را تبیین کند مخالف اند.

همچون بیشتر آدم های دیگر من نیز عمیقا تحت تأثیر غرش امواج اقیانوس، آسمان پر از آذرخش و صدای تندر قرار گرفته ام. از تماشای منظرة غروب خورشید و چتر گسترده و زیبای درختان لذت برده ام. بو و منظره ی گوشت گندیده حالم را به هم می زند. با این همه، اینکه چرا از نظر هیجانی چنین واکنشی به آوازهای پرنشاط پرندگان با تابش آفتاب نشان می دهیم، برایم موضوعی بیگانه بود، موضوعی که من و همکاران علمی ام به ندرت آنها را در عمق دنبال کرده بودیم.