کتاب بدن: راهنمای ساکنان

The Body: A Guide for Occupants
کد کتاب : 22005
مترجم :
شابک : 978-6229600405‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

بدن ات را بشناس
The Body: A Guide for Occupants
  • 256,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آموت آموت
    نویسنده:
کد کتاب : 82664
مترجم :
شابک : 978-6003841789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 600
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بدن: راهنمای ساکنان اثر بیل برایسون

"بیل برایسون"، نویسنده ی کتاب پرفروش "تاریخچه ی تقریبا همه چیز"، در کتاب " بدن: راهنمای ساکنان"، شگفتی های بدن انسان را از سر تا پا بازگو می کند . این کتاب نمونه ای از بهترین نوشته های "بیل برایسون" است که نگارشی جامع و نثری افسونگر دارد و خواندن آن به همه ی کسانی که می خواهند درباره ی بدن خود بیشتر بدانند، توصیه می شود .
"بیل برایسون" در کتاب " بدن: راهنمای ساکنان"، یک بار دیگر همچون همسفری بی مانند ظاهر شده و ما را در سیاحت در بخش های مختلف بدن هایمان همراهی می کند و به خوبی ما را از طریق موشکافی قسمت های مختلف بدن انسان راهنمایی می کند. وی به سادگی ، نحوه عملکرد بدن انسان ، توانایی قابل توجه بدن در بهبودی خود و (متأسفانه) راه هایی که می تواند شکست بخورد را بیان می کند . وی علوم دنیای ما را برای میلیون ها انسان در سراسر جهان قابل فهم و سرگرم کننده می سازد. در کتاب " بدن: راهنمای ساکنان"، او توجه خود را به داخل بدن انسان معطوف ساخته تا نحوه ی عملکرد و توانایی چشمگیر آن در بهبودی خود را کشف کند. کتاب " بدن : راهنمای ساکنان " پر از واقعیت های خارق العاده و داستان های حیرت انگیز است و کوششی درخشان و غالبا خنده دار برای درک معجزه، از نظر جسمی و عصبی است. این کتاب شما را شگفت زده می کند . " بدن: راهنمای ساکنان"، کتابی پر از واقعیت های خارق العاده می باشد که یکی از آن ها این است: (بدن شما از زمانی که شروع به خواندن کتاب کردید یک میلیون گلبول قرمز ایجاد کرد).

کتاب بدن: راهنمای ساکنان


ویژگی های کتاب بدن: راهنمای ساکنان

نامزد جایزه گودریدز سال 2019

بیل برایسون
ویلیام مک گایر برایسون یا بیل برایسون (Bill Bryson؛ زادهٔ ۸ دسامبر ۱۹۵۱) نویسنده آمریکایی-انگلیسی که آثارش در زمینه سفر، زبان انگلیسی، علوم و سایر موضوعات غیر داستانی است. وی متولد ایالات متحده است، ولی بیشتر زندگی بزرگسالی خود را مقیم انگلیس بوده و بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ به ایالات متحده بازگشت و دارای تابعیت دوگانه آمریکا و انگلیس است.
نکوداشت های کتاب بدن: راهنمای ساکنان
A pleasing, entertaining sojourn into the realm of what makes us tick.
یک جاودانه ی دلپذیر و سرگرم کننده در قلمرو آنچه ما را به احساسات خاصی وا می دارد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A directory of wonders. . .Extraordinary. . . A tour of the minuscule; it aims to do for the human body what his A Short History of Nearly Everything did for science. . .The prose motors gleefully along, a finely tuned engine running on jokes, factoids and biographical interludes. . .Wry, companionable, avuncular and always lucid . . .[The Body] could stand as an ultimate prescription for life.
فهرست شگفتی ها. ... خارق العاده ... گشت و گذاری کوچک ؛ هدف کتاب این است که آنچه را که "تاریخچه مختصر تقریبا همه چیز" برای علم انجام داده است، برای بدن انسان انجام دهد. نثر به طرز دلپذیری با موتوری تقویت شده از شوخی ها، حقیقت واره ها و وقایع بیوگرافیک پیش می رود...کنایی ، دوستانه، فریبنده و همواره شفاف. . این اثر می تواند به عنوان یک نسخه نهایی برای زندگی تجویز شود.
The Guardian

Delightful. . .Reveals the thousands of rarely acknowledged tasks our body takes care of as we go about our day. . .Informative, entertaining and often gross (kissing, according to one study, transfers up to one billion bacteria from one mouth to another, along with 0.2 micrograms of food bits). . . Bryson, who gives off a Cronkite-like trustworthy vibe, is good at allaying fears and busting myths.
کتابی لذت بخش. ... هزاران وظیفه به ندرت شناخته شده را که بدن ما به عنوان کار روزانه خود انجام می دهد ،بررسی می کند. آموزنده ، سرگرم کننده و اغلب چندش آور است،( طبق یک مطالعه ،زمان بوسیدن تا یک میلیارد باکتری به همراه 0.2 میکروگرم بیت مواد غذایی از دهان شما به دهان دیگر ، منتقل می شود) ... برایسون ، که حسی قابل اعتماد مانند کرونکیت را به شما هدیه می کند ، در از بین بردن ترس ها و در هم شکستن افسانه ها تبحر دارد.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب بدن: راهنمای ساکنان (لذت متن)
شعاع حباب هوا در اطراف افراد طبقه ی متوسط حومه ی شهر ساکن استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، آمریکای شمالی و کانادا معمولا مشابه است. این شعاع را می توان به چهار فاصله و حریم مجزا تقسیم نمود: 1) حریم خصوصی (بین 15 و 45 سانتی متر یا 6 الی 18 اینچ)، از میان تمام این فاصله ها، این مهم ترین حریم است؛ چرا که فرد همچون دارایی شخصی اش از آن محافظت می نماید. تنها افرادی که از نظر احساسی به فرد نزدیک هستند، اجازه دارند وارد این فضا شوند. این افراد شامل عشاق، والدین، همسر، فرزندان، دوستان صمیمی و بستگان هستند. حریم فرعی به وسعت بیش از 15 سانتی متر (6 اینچ) از بدن وجود دارد که تنها در طول تماس فیزیکی می توان وارد این حریم شد. این منطقه، حریم خصوصی نزدیک است. 2) حریم شخصی (بین 46 سانتی متر و 1.22 متر یا 18 الی 48 اینچ)، این فاصله ای است که در ضیافت های شبانه، مهمانی های اداری، مراسم اجتماعی رسمی و اجتماعات دوستانه حفظ می کنیم. 3) حریم اجتماعی (بین 1.22 و 3.6 متر یا 4 الی 12 فوت)، این فاصله ای است که ما با افراد غریبه، لوله کش یا نجاری که مشغول انجام تعمیراتی در اطراف خانه مان است، پست چی، فروشنده ی محل، کارمند جدید در سر کار و افرادی که شناختی کامل از آن ها نداریم، حفظ می کنیم. 4) حریم عمومی (بیش از 3.6 متر یا 12 فوت)، هنگامی که گروهی عظیم از افراد را مورد خطاب قرار می دهیم، این فاصله ی مناسبی است که با اختیار خود آن را حفظ می کنیم. دست دادن، دست دادن یادگار عصر غارنشینی است. هر گاه افراد غارنشین همدیگر را ملاقات می کردند، بازوان شان را در هوا نگه می داشتند و کف دست شان را در معرض دید قرار می دادند تا نشان دهند هیچ نوع اسلحه در دست شان نیست یا مخفی نکرده اند. این حرکت طی قرن ها اصلاح شده، تبدیل به حرکت هایی مانند بالا بردن دست در هوا و قرار دادن کف دست روی قلب شد و به این ترتیب، حرکات گوناگون دیگر نیز ابداع شد. شکل نوین این آداب احوال پرسی قدیمی، قفل نمودن و تکان دادن دست است که در اغلب کشورهای انگلیسی زبان، هم در احوالپرسی آغازین و هم حین خداحافظی، انجام می شود. دست ها معمولا پنج الی هفت مرتبه حرکت داده می شوند.