کتاب معمای بی نهایت

The Infinity Puzzle
نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم
کد کتاب : 22077
مترجم :
شابک : 978-6006043999
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب معمای بی نهایت اثر فرانک کلوز

بهترین درک ما از فیزیک مبتنی بر چیزی است که به عنوان نظریه میدان کوانتومی شناخته می شود. متأسفانه، در شکل خام آن، منطقی نیست - خروجی های آن از نظر فیزیکی غیرممکن هستند درصدهای بی نهایت در حالی که باید چیز ساده تری باشند، مانند عدد 1. نوعی فیزیک که بوزون هیگز نشان می دهد به دنبال "عادی سازی مجدد" است. نظریه میدان، معادلات را مجبور می کند تا پاسخ هایی را ارائه دهند که با آنچه در دنیای واقعی می بینیم مطابقت داشته باشد.کتاب "معمای بی نهایت" (نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم) داستان یک ایده وحشی در مسیر پذیرش است.
تئوری الکترودینامیک کوانتومی (QED) که برهمکنش نور و ماده را توصیف می‌کند دقیق‌ترین نظریه در تمام علوم است که تطابق دقیقی با آزمایش تقریبا باورنکردنی دارد. با این حال، در اواسط قرن بیستم، نظریه در یک بحران عمیق قرار داشت. محاسبات حتی ساده‌ترین رویدادها در دنیای زیراتمی، مانند جذب و گسیل یک فوتون توسط یک الکترون، به نظر می‌رسید که نتایج بی‌معنی به دست می‌دهد که در برابر مقادیر متناهی آزمایش پرواز می‌کرد. این بی‌نهایت‌ها چشم‌انداز فیزیک را مانند تومورهای زشت نقطه‌بندی کردند، و برخی را به این باور رساند که اساسا فیزیک در مسیر اشتباهی قرار دارد. اما امید نزدیک بود. برای خلاص شدن از شر این بی نهایت ها و بازگرداندن نظریه به شکل کامل، یک نسل کامل از دانشمندان جوان درخشان پس از جنگ به اختراع مجموعه ای مبتکرانه از ترفندها به نام "عادی سازی مجدد" نیاز داشتند. عادی‌سازی مجدد نه تنها بی‌نهایت‌ها را در QED حذف کرد، بلکه به آزمونی تبدیل شد که هر نظریه بنیادی فیزیک قبل از اینکه قابل قبول تلقی شود باید آن را می‌گذراند. در مجموعه‌ای خیره‌کننده از موفقیت‌ها، برای متحد کردن نیروهای ضعیف و الکترومغناطیسی و سپس به نیروی قوی که پروتون‌ها و نوترون‌ها را کنار هم نگه می‌دارد، اعمال شد. در این کتاب فرانک کلوز به ما می گوید که چگونه این همه اتفاق افتاد.

کتاب معمای بی نهایت

فرانک کلوز
فرانک کلوز (انگلیسی: Frank Close؛ زاده ۲۴ ژوئیه ۱۹۴۵) یک فیزیک دان اهل بریتانیا است. وی استاد دانشگاه آکسفورد می باشد.
دسته بندی های کتاب معمای بی نهایت
نکوداشت های کتاب معمای بی نهایت
[A] thoroughly researched and well-crafted narrative....
روایت کاملا تحقیق شده و به خوبی ساخته شده...
New Scientist

It is a pleasure to read a book on recent advances in our understanding of the structure of matter by an author who not only understands the subject but also takes care to investigate conflicting accounts of how these advances came about.
خواندن کتابی درباره پیشرفت های اخیر در درک ساختار ماده توسط نویسنده ای که نه تنها موضوع را می فهمد، بلکه به بررسی گزارش های متناقض در مورد چگونگی این پیشرفت ها نیز می پردازد، لذت بخش است.
Peter Higgs

قسمت هایی از کتاب معمای بی نهایت (لذت متن)