کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ

The method acting handbook
مجموعه تئاتر و قلم 25
  • 10 % تخفیف
    62,000 | 55,800 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده: لولا کوهن
کد کتاب : 23053
مترجم :
شابک : 978-6222018306
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 342
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 آذر

معرفی کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ اثر لولا کوهن

کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ، کتابی درباره ی شیوه ای از بازیگری است که توسط لولا کوهن نوشته شده است. کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ یک راهنمای اجمالی و عملی برای تمرینات بازیگری ای و بکار بردن شیوه ای از بازیگری به نام متد اکتینگ است که در ابتدا توسط لی استراسبرگ ، یکی از اصلی ترین تمرین کنندگان این روش روش طراحی شده است. این روش بازیگری، تخیل ، تمرکز ، حواس و احساسات را برای "بازسازی" - نه "تقلید" - رفتار منطقی ، باورپذیر و صادقانه، در صحنه و فیلم آموزش می دهد.

لولا کوهن در کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ با تکیه بر تقریبا 30 سال تدریس بین المللی و در موسسه تئاتر و فیلم لی استراسبرگ در نیویورک و لس آنجلس ، برای ارائه دستورالعمل ها و راهنمایی های شفاف برای این شکل اصلی از آموزش بازیگر ، یک سری تمرینات خاص را با جزئیات زیاد بیان می کند. کوهن با تلفیق صدای استراسبرگ، با سبک آموزش دیده و آزمایش شده ی خوشد ، آنچه را که می توان از این تمرین بدست آورد ، اینکه چگونه این تمرین ها می توانند یادگیری شما را الهام بخشند و شما را آگاه کنند ، و اینکه چگونه ممکن است در عمل بازیگری و کارگردانی شما به کار گرفته شود ، نشان می دهد.
کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ همراه با یادداشت های لی استراسبرگ (راتلج، 2010) ، نسخه ای از آموزش خود استراسبرگ ، راهنمای بی نظیر و به روز شده ای را برای این روش مشهور در جهان ارائه می دهد.

کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ

دسته بندی های کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ
قسمت هایی از کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ (لذت متن)
استراسبرگ اغلب در کلاس هایش می گفت که بازیگران برای به دست آوردن کنترل کامل بر بدن و ذهن خود، به یک قلب گرم و یک سر آزاد و رها احتیاج دارند. در این صورت، بازیگران می توانند بدن و ذهن خود را از شر مشکلات فراگیرنده ای نظیر تنش های عصبی، عادتها و حواس پرتی ها آزاد کنند. استراسبرگ، تحت تأثیر آموزه های استانیسلاوسکی، اهمیت و فایدهی توانایی ریلکس کردن در لحظه را دریافته بود، چیزی که استانیسلاوسکی آن را « حالت یا وضعیت خلاق» می نامید، حالتی که در آن آگاهی کامل وجود دارد، آگاهی از اینکه حواس و احساسات کجا و چگونه می توانند به طور کامل و تأثیرگذار عمل کنند. شما می توانید با انجام تمرینات ریلکس کردن به این وضعیت خلاق دست پیدا کنید.

مرینات ریلکس کردن تمرکز شما را بالا می برد و با از بین بردن تنش هایی که می تواند بدن و ذهن را از پاسخ دهی و عملکرد کامل بازدارد،| مهم ترین مرحله در آماده سازی بدن برای کار به شمار می رود. به تمرینات ریلکس کردن به عنوان تمریناتی برای در دست گرفتن کنترل کامل فیزیکی و احساسی خودتان نگاه کنید، کاری که هر بازیگری باید بتواند با بدن و احساسات خود انجام دهد. زمانی که شما به طور کامل رها و ریلکس هستید، می توانید روح و ذهن خود را تغذیه کنید؛ چراکه هر دوی آنها در حالت رها و ریلکس، آزاد، آرام، باز و شنوا هستند. شما با این تمرینات می توانید هر زمانی که حواستان پرت شد و یا دچار غلیان ناخواسته ی احساسات شدید، تمرکز خود را مجددا به دست آورید.