کتاب چهاردهمین ماهی قرمز

The Fourteenth Goldfish
کد کتاب : 23241
مترجم :
شابک : 978-6004621441
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 151
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه کتاب کالیفرنیا سال 2014

برنده جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا سال 2016

نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 2016

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب چهاردهمین ماهی قرمز اثر جنیفر ال هالم

کتاب «چهاردهمین ماهی قرمز» رمانی نوشته ی «جنیفر ال. هالم» است که اولین بار در سال 2014 انتشار یافت. مدرسه ی راهنمایی برای دختری یازده ساله به نام «الی» چندان خوب آغاز نشده است، چرا که بهترین دوستش، علاقه ی اصلی اش (والیبال) را پیدا کرده و هم تیمی هایی دارد که می تواند ناهار را در کنار آن ها بخورد، در حالی که «الی» سردرگم است و علاقه ای به ورزش یا فعالیت مورد علاقه ی پدر و مادرش یعنی تئاتر ندارد. پس از مدتی، «بابابزرگ ملوین» که یک دانشمند است، به خانه ی آن ها می آید. او به تازگی درمانی را برای سالخوردگی یافته و خود را به پسری نوجوان تبدیل کرده است. اگرچه «ملوین» درست مانند یک پیرمرد لباس می پوشد و رفتار می کند، اما به تدریج رابطه ای جذاب میان و او «الی» شکل می گیرد. این دو با گذشت زمان، یکدیگر را بهتر می شناسند و درباره ی پیشرفت های علمی و سوالات اخلاقی پیرامون آن گفت گو می کنند.

کتاب چهاردهمین ماهی قرمز

جنیفر ال هالم
جنیفر ال هالم نویسنده آمریکایی کتاب های کودک و دریافت کننده سه جایزه افتخارNewbery و جایزه آیزنر است.هالم، متولد 1968، در کالیفرنیا در آدوبون، پنسیلوانیا به همراه چهار برادرش بزرگ شد. وی پس از فارغ التحصیلی از کالج دیکینسون در کارلین، پنسیلوانیا، در تلویزیون کار کرد و بعداً شروع به نوشتن کرد. Our Only May Amelia ، داستان دختری 12 ساله ای است که در اواخر قرن 19 زندگی می کند و با الهام از یک دفتر خاطرات که توسط عمه بزرگش نوشته شده است، به اولین رمان منتشر شده او تبدیل شد و یک کتاب افتخاری در سا...
نکوداشت های کتاب چهاردهمین ماهی قرمز
With humor and heart, Holm has crafted a story about life, family, and finding one's passion.
«هالم» با شوخ طبعی و احساس، داستانی درباره زندگی، خانواده، و پیدا کردن علاقه خلق کرده است.
School Library Journal School Library Journal

A perfect read about a child's relationship with her grandfather.
داستانی بی نقص درباره رابطه یک کودک با پدربزرگش.
Barnes & Noble

A memorable journey into the world of science.
سفری به یاد ماندنی به دنیای علم.
Shelf Awareness Shelf Awareness

قسمت هایی از کتاب چهاردهمین ماهی قرمز (لذت متن)
آن ها همیشه به من می گویند باید عشقم را به یک کار پیدا کنم، مخصوصا اینکه دوست دارند عاشق تئاتر باشم. اما من عاشقش نیستم. بعضی وقت ها به خودم می گویم شاید اشتباهی توی این خانواده به دنیا آمده ام. از اینکه روی صحنه بروم، دستپاچه می شوم (بازیگرهای زیادی را دیده ام که روی صحنه گند می زنند) و دوست هم ندارم پشت صحنه کار کنم (آخرش فقط اتو زدن لباس های مخصوص تئاتر به من می افتد).

قبلا تزیین اتاقم برایم مهم بود، اما مدتی است که زیاد مهم نیست. دیوارها پر از جای دست های رنگی من و بهترین دوستم «بریانا» است. این کار را از کلاس اول شروع کردیم و هر سال جای دست بیشتری به دیوارها اضافه می کردیم.

هوای گرم به آرامی از پنجره ی اتاقم می آید داخل. ما در خلیج نزدیک «سان فرانسیسکو» زندگی می کنیم و شب ها در اواخر سپتامبر هوا کمی خنک می شود. اما امشب خیلی گرم است؛ انگار تابستان دلش نمی خواهد برود.