کتاب سه دقیقه اول

The First Three Minutes
نگاهی نو به آغاز عالم
کد کتاب : 23354
مترجم :
شابک : ‎978-6001050732
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سه دقیقه اول اثر استیون واینبرگ

جهان ما نزدیک به 14 میلیارد سال رشد کرده است. اما تقریبا همه چیز در مورد آن ، از عناصری که ستاره ها ، سیارات و شکل های زندگی را جعل کرده اند ، تا نیروهای بنیادی فیزیک را می توان در آنچه در سه دقیقه اول زندگی آن اتفاق افتاده جستجو کرد.

در کتاب «سه دقیقه اول»، استیون وینبرگ برنده جایزه نوبل با جزئیات فوق العاده ای آنچه در این سه دقیقه اول اتفاق افتاده است را شرح می دهد. این یک سفر هیجان انگیز است که با دوران پلانک - اولین دوره زمانی در تاریخ جهان - آغاز می شود و از تئوری نسبیت انیشتین ، تغییر قرمز هابل و تشخیص زمینه مایکروویو کیهانی می گذرد. این اکتشافات باورنکردنی همگی پایه و اساس آنچه را که اکنون از آن به عنوان "الگوی استاندارد" پیدایش جهان می فهمیم تشکیل می دهد. در سه دقیقه اول نه تنها شکل این مدل بررسی می شود ، بلکه داستان هیجان انگیز متفکران جسور که آن را کنار هم قرار داده اند نیز بیان می شود.

سه دقیقه اول به وضوح و به راحتی یک کلاسیک امروزی است ، توضیحی بی نظیر درباره اینکه ما واقعا از کجا آمده ایم.
استیون وینبرگ (متولد 3 مه 1933) یک فیزیکدان نظری آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک به دلیل مشارکت های خود با عبدوس سلام و شلدون گلاشو در یکپارچه سازی نیروی ضعیف و فعل و انفعالات الکترومغناطیسی بین ذرات بنیادی است.

او کرسی Josey Regental در علوم را در دانشگاه تگزاس در آستین ، جایی که او عضو گروه های فیزیک و نجوم است ، دارد.

کتاب سه دقیقه اول

استیون واینبرگ
استیون واینبرگ (به انگلیسی: Steven Weinberg) (زاده ۳ مه ۱۹۳۳ در نیویورک) فیزیکدان مشهور آمریکایی است.او در سال ۱۹۷۹ به همراه عبدالسلام و شلدون لی گلاشو، جایزه نوبل فیزیک را به خاطر ادغام نیروی الکترومغناطیسی با نیروی هسته‌ای ضعیف که به نیروی الکتریکی ضعیف معروف شد، (کهربایی ضعیف) دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب سه دقیقه اول
The book is the first I have seen to put the details, both historical and conceptual, of the origin of the Universe within the grasp of the general reader... As such, it is a tremendous service to us all."
این کتاب اولین کتابی است که من دیدم جزئیات ، چه تاریخی و چه مفهومی ، در مورد ریشه جهان را در اختیار خواننده عام قرار داده است ... به همین ترتیب ، این یک خدمات فوق العاده برای همه ما است.
Isaac Asimov

"His book is science writing at its best."
"کتاب او در بهترین حالت نوشتن علم است."
New York Review of Books New York Review of Books

"A most remarkable achievement...presented with clarity...and great scientific accuracy
قابل توجه ترین دستاورد ... ارائه شده با وضوح ... و دقت علمی زیاد
Nobel Laureate in Physics

قسمت هایی از کتاب سه دقیقه اول (لذت متن)