کتاب گیتی از هیچ

A Universe from Nothing
چرا به جای هیچ٬ چیزی هست
کد کتاب : 19681
شابک : 978-6006043173
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب گیتی از هیچ اثر لارنس ام کراوس

لارنس کراوس ، نویسنده پرفروش و فیزیکدان تحسین برانگیز ، نگاهی به این شیفت پارادایم می اندازد که چگونه همه یچیزهایی که وجود دارد در وهله اول به وجود آمده اند.
"جهان از کجا آمده است؟ قبل از آن چه بود؟ آینده چه چیزی را با خود می آورد؟ و بالاخره مهم ترین سوال ، اینکه چرا به جای هیچ ، چیزی هست؟ "
کراوس یکی از معدود دانشمندان برجسته ای که امروزه از شکاف ژرف بین دانش و فرهنگ عامه عبور کرده ، و مشاهدات تجربی زیبا و نظریه های جدیدی را مطرح می کند که ذهن را از کار می اندازند. او در این کتاب نشان می دهد نه تنها چیزی می تواند از هیچ ناشی شود بلکه همیشه چیزی از هیچ ، بلکه همیشه چیزی از هیچ پدید می آید. کتاب همراه با یک پیشگفتار جدید درباره اهمیت کشف ذره هیگز است. کتاب گیتی از هیچ از شوخ طبعی خاص کراوس و توضیحات شگفت آور واضح استفاده می کند تا ما را به ابتدای ابتدا بازگرداند و جدیدترین شواهد را درباره ی اینکه چگونه جهان تکامل یافت به ما ارائه دهد. و همین طور اشاره هایی به چگونگی پایان آن.
این کتاب تحریک آمیز ، چالش برانگیز و خواندنی ، نگاهی کاملا متفاوت به ابتدایی ترین پایه و اساس موجودیت ارائه می کند و پادزهر قدرتمندی برای تمام تفکرات فلسفی ، دینی و علمی عقب افتاده است.

کتاب گیتی از هیچ

لارنس ام کراوس
لاورنس کراوس با نام اصلی لاورنس ماکسول کراوس (به انگلیسی: Lawrence Maxwell Krauss) (زاده ۲۷ می ۱۹۵۴) فیزیکدان کانادایی-آمریکایی است که در شاخه فیزیک نظری فعالیت می‌کند. او استاد فیزیک در مدرسه تحقیقات زمین و فضا است و در دانشگاه آریزونا نیز مدیر پروژه است. او مؤلف چندین کتاب است که همگی جز پرفروشترین‌ها بوده‌اند. از معروفترین کتابهای او «هستی (گیتی) از هیچ چیز» است.
نکوداشت های کتاب گیتی از هیچ
We have been living through a revolution in cosmology as wondrous as that initiated by Copernicus. Here is the essential, engrossing and brilliant guide.
ما درون انقلابی در کیهان شناسی زندگی می کنیم. انقلابی که به اندازه ی چیزی که کوپرنیک پایه گذاشت شگفت آور است. این کتاب یک راهنمای ضروری و درخشان برای آن است.
-Ian McEwan

In this clear and crisply written book, Lawrence Krauss outlines the compelling evidence that our complex cosmos has evolved from a hot, dense state and how this progress has emboldened theorists to develop fascinating speculations about how things really began
در این کتاب روشن و خوب نوشته شده ، لارنس کراوس شواهد قانع کننده ای را بیان می کند که کیهان پیچیده ما از حالت داغ و متراکم تکامل یافته است و اینکه چگونه این پیشرفت نظریه پردازان را ترغیب کرده است تا گمانه زنی های جذابی راجع به این که چیزها واقع چگونه آغاز شدند بکنند.
Martin Rees, author of Our Final Hour

Lively and humorous as well as informative… As compelling as it is intriguing.
این کتاب به همان اندازه که سرزنده و شوخ طبعانه است آموزنده است و به همان اندازه که قانع کننده است جذاب است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب گیتی از هیچ (لذت متن)
پیش از این که جلوتر برویم، می خواهم چند کلمه ای درباره ی مفهوم "هیچ" بگویم - مبحثی که بعدا به تفصیل به آن خواهم پرداخت. چون به هنگام بحث درباره ی این پرسش در مجامع عمومی آموخته ام که چیزی بیش از این دیدگاه، فیلسوفان و الاهیات دانان مخالفم را برآشفته نمی کند که من دانشمند را چه به این حرفها که از "هیچ" واقعأ سردر نمی آورم. در این جا وسوسه میشوم که پاسخ دهم که الاهیات دانان در هیچ چیزی خبره نیستند.

یک سده پیش، اگر کسی "هیچ" را به عنوان فضای تهی و فاقد هرگونه شیء مادی واقعی تعریف می کرد، شاید اندک مخالفتی نصیبش میشد. ولی نتایج به دست آمده در سدهی گذشته به ما آموخته که فضای تهی به واقع با نیستی خدشه ناپذیری که پیش از آموختن بیشتر دربارهی کارکرد طبیعت بدیهی می گرفتیم، تفاوت بسیار دارد. اکنون، منتقدین آیین مدار به من گوشزد می کنند که من نمی توانم به فضای تهی "هیچ" اطلاق کنم و در عوض باید آن را "خلا کوانتومی" بنامم، تا بین آن با "هیچ" مورد نظر فیلسوفان یا الاهیات دانان تمایز گذاشته شود.

علم در گسترش درک ما از طبیعت سربلند بوده است، زیرا منش علمی بر سه اصل استوار است: ۱ تا جایی که شاهد و مدرک پیش می رود دنبالش برو؛ ۲ اگر کسی نظریه ای دارد، لازم است بخواهد به همان اندازه که در اثبات درستی اش می کوشد برای اثبات نادرستی اش نیز بکوشد؛ ۳ آزمایش، داور نهایی درستی است، نه خوشایندی حاصل از باورهای پیشین، و نه زیبایی با شکوهی که نثار مدل های نظری شخصی می شود.