کتاب فیزیک ناممکن ها

Physics of the Impossible
کد کتاب : 16167
مترجم :
شابک : 978-9645676924
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیزیک ناممکن ها اثر میچیو کاکو

آیا نامرئی شدن، ماشین زمان و یا انتقال لحظه ای به هر مکانی در کره زمین صرفا پدیده هایی در داستان علمی تخیلی هستند و یا تکنولوژی هایی که در آینده پتانسیل دسترسی به آن وجود خواهد داشت؟میچیو کاکو با نگاهی مسلط، جدی و گاه شگفت آور به بررسی این مسئله میپردازد که درک امروزه ما از قوانین فیزیکی جهان، اجازه نیل به کدامیک از این پدیده ها را در آینده نزدیک یا دور میدهد.

کتاب"فیزیک ناممکن ها" کتابی نوشته میچیو کاکو، فیزیکدان برجسته معاصر است که نظریه جهان های موازی او در سراسر جهان غوغا به پا کرد. کاکو خالق پرفروش ترین کتابهای حوزه علم همگانی در سراسر جهان است. او در این کتاب به توضیح پدیده هایی به ظاهر ناممکن و محیرالعقول مانند سفر در زمان، سفر به دنیاهای موازی، نامرئی شدن، ساخت بشقاب پرنده و نیز سیاحتی در زیباترین بخش های طبیعت جهانی که هنوز آن را به خوبی نمی شناسیم پرداخته است. کتاب"فیزیک ناممکن ها"، کتابی سرگرم کننده و آگاهی دهنده، با زبانی ساده و قابل فهم به بررسی مرزهای نبوغ انسان و امکان علمی آن میپردازد و گاه این مرزها را در هم میشکند و از آن فراتر میرود.

کاکو در این کتاب می گوید: "هرچیزی که غیرممکن نباشد، حتمی است"!

کتاب فیزیک ناممکن ها

میچیو کاکو
میچیو کاکو، زاده ی 24 ژانویه ی 1947، آینده گرا، ترویج دهنده ی علم و فیزیکدان ژاپنی/آمریکایی است.کاکو در کالیفرنیا و در خانواده ای ژاپنی/آمریکایی چشم به جهان گشود. او از همان دوران مدرسه، عاشق و شیفته ی علم بود و در گاراژ خانه، آزمایش های عجیبی انجام می داد.در سال 1968، کاکو با بهترین عملکرد ممکن از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و به آزمایشگاه برکلی در دانشگاه کالیفرنیا پیوست و دکترایش را دریافت کرد. او کتاب های زیادی در مورد نظریه ی رشته ها و نظریه ی میدان کوانتومی نوشته است و یکی از محبوب ...
نکوداشت های کتاب فیزیک ناممکن ها
[Kaku explores] what we still do not quite understand, those grey areas that are surely the most fascinating part of physics
کاکو چیزی را کشف میکند که ما هنوز بطور کامل آن را درک نمیکنیم. آن نقاط خاکستری که مطمئنا جذاب ترین و شگفت انگیزترین قسمتهای فیزیک هستند.
New Scientist

Kaku's latest book aims to explain exactly why some visions of the future may eventually be realized while others are likely to remain beyond the bounds of possibility. . . . Science fiction often explores such questions; science falls silent at this point. Kaku's work helps to fill a void
جدیدترین کتاب کاکو توضیح میدهد که چرا برخی از چشم اندازهایی که برای آینده متصور شده ایم ممکن است قابل دسترسی باشد در حالی که سایر آنها در پشت مرزهای امکان محصور خواهند ماند. گاهی داستانهای علمی تخیلی پرسشهایی را مطرح میکند که علم از پاسخگویی به آنها باز میماند. کتاب کاکو به پر کردن این جاهای خالی کمک میکند.
Economist

Mighty few theoretical physicists would bother expounding some of these possible impossibilities, and Kaku is to be congratulated for doing so. . . . [He gets] the juices of future physicists flowing.”
تعداد بسیار کمی از فیزیکدانان تئوریسین به خود زحمت میدهند که این غیرممکن های امکان پذیر را به تفصیل شرح دهند؛ کاکو برای تحقق بخشیدن به این مسئله قابل تحسین است. او الهام بخش خلاقیت فکری فیزیکدانان آینده خواهد بود.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب فیزیک ناممکن ها (لذت متن)
البته جهان ما چهاربعدی است (با سه بعد فضا و یک بعد زمان). یعنی شش بعد دیگر باید به طریقی فروپاشیده یا درهم فرو رفته باشند. مانند بعد پنجم کالوزا. به تازگی فیزیک دان ها برای اثبات یا عدم اثبات وجود این بعدهای بالاتر، جدا به فکر فرورفته اند. شاید یافتن انحرافات از قانون گرانش نیوتون، ساده ترین راه اثبات وجود بعدهای بالاتر باشد. در دبیرستان آموختیم که وقتی به فضای بیرونی برویم، گرانش از بین می رود. به بیان دقیق تر، گرانش با توان دوم فاصله از بین می رود. اما این تنها به این دلیل است که ما در جهان سه بعدی به سر می بریم. (گیریم کره ای دور تا دور زمین را گرفته باشد. گرانش زمین به یکنواختی بر روی سطح این کره گسترش یافته است. پس هرچه کره بزرگ تر، گرانش ضعیف تر. اما چون سطح کره با توان دوم شعاع بزرگ می شود، قدرت گرانش که در رویه کره گسترش یافته نیز باید به صورت توان دوم شعاع از بین برود.) اما چنان چه جهان از چهاربعد فضایی برخوردار باشد، آن گاه گرانش به صورت توان سوم فاصله از بین می رفت. اگر جهان n بعد فضایی داشته باشد، آن گاه گرانش باید به صورت توان n-1 از بین برود. قانون مشهور وارون توان دوم نیوتون با دقت بسیار در فواصل نجومی آزموده شده است. به همین خاطر است که ما می توانیم کاونده های بفرستیم که با دقتی نفس گیر از کنار حلقه های کیوان اوج می گیرند. اما تا همین اواخر، قانون وارون توان دوم نیوتون هرگز در فواصل کوچک در آزمایشگاه آزموده نشده بود.

برای ساخت کامپیوتر کوانتومی به دردخور لازم است که صدها میلیون اتم داشته باشیم که در هماهنگی ارتعاش کنند، کاری که فراتر از توانایی های امروزین است. - یک مشکل تحلیل کردن علم روان جنبانی آن است که دانشمندان به سادگی توسط کسانی که مدعی داشتن قدرت وراحسی اند گمراه می شوند. - شرمساری و پشیمانی به این دلیل مهم اند که به ما در فراگیری مهارت های اجتماعی شدن ضروری برای عملکرد در جامعه ای تعاونی یاری می رسانند.