کتاب واقعیت پنهان

The Hidden Reality
(جهان های موازی و قوانین ژرف کیهان)
کد کتاب : 19680
مترجم :
شابک : 978-6006043449
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 406
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب واقعیت پنهان اثر برایان گرین

زمانی گیتی به معنای «هر آن چه وجود دارد» بود: هرچه هست و هرچه نیست. مفهوم بیش از یک گیتی، بیش از همه چیز ظاهرا تناقض آمیز است. با وجود این، تعدادی پیشرفت های نظری به تدریج به تعبیر «گیتی» حیات بخشیده اند. «جهان های موازی»، «گیتی های موازی»، «گیتی های متناوب»، «فراگیتی»، «کلان گیتی»، یا «بسگیتی» همگی با هم مترادف اند و به انبوه واژگانی تعلق دارند که برای توصیف گیتی ما، و طیفی از گیتی های ممکن دیگر به کار می روند. اکنون، تحلیل های نافذ و کشف های مرتبط ما را به درکی بی اندازه جدید می رسانند: تفکر دربارة این امکان که گیتی ما تنها گیتی ای نیست که وجود دارد. کتاب واقعیت پنهان به بررسی این امکان می پردازد. برایان گرین، فیزیکدان برجسته و از پیشگامان نظریه ریسمان با قلم نافذ خود ما را در این سفر شگفت انگیز به دنیای جهان های موازی، مهبانگ ها، بسگیتی های شامل بدل های بی شماری از شما، توهم هولوگرافیک و واقعیت مجازی همراهی می کند.

کتاب «واقعیت پنهان» اثری نوشته «برایان گرین» است که اولین بار در سال 2011 به انتشار رسید. «گرین» در کتاب «جهان زیبا» به توضیح تلاش های دانشمندان در قرن بیستم برای یافتن نظریه ای یکپارچه به نام «تئوری همه چیز» پرداخت—تلاش هایی که با «نظریه ریسمان» به اوج خود دست یافتند. اما «نظریه ریسمان» سوالات بیشتری را به وجود آورد و نشان داد ممکن است جهان های موازی و سایر پدیده های عجیب امکان پذیر باشند. امکان وجود جهان های دیگری که در کنار جهان خودمان مانند «حفره هایی در تکه ای بزرگ از پنیر سوییسی» قرار گرفته اند، روز به روز محتمل تر از قبل می شود. «گرین» در کتاب «واقعیت پنهان» کار خود را با تشریح «نظریه نسبیت»، «بیگ بنگ»، و جهان در حال انبساط آغاز می کند و سپس به فرم ها و قالب های متعدد و شگفت انگیزی می پردازد که جهان های موازی ممکن است داشته باشند.

کتاب واقعیت پنهان

برایان گرین
برایان گرین (به انگلیسی: Brian Greene) (زاده در ۹ فوریه ۱۹۶۳، نیویورک) فیزیکدان آمریکایی و یکی از نظریه‌پردازان نظریه ریسمان است. او از سال ۱۹۹۶ در دانشگاه کلمبیا به تدریس می‌پردازد. وی در ۱۲ سالگی آن چنان در ریاضی توانایی پیدا کرد که یک استاد دانشگاه به او خصوصی درس می‌داد. گرین در سال ۱۹۸۰ وارد دانشگاه هاروارد شد و لیسانس فیزیک گرفت. در سال ۱۹۹۶ دکترای خود را با بورس رودز در دانشگاه آکسفورد گرفت.
نکوداشت های کتاب واقعیت پنهان
An in-depth yet marvelously accessible look inside the perplexing world of modern theoretical physics and cosmology.
نگاهی ژرف و در عین حال فوق العاده گویا به درون دنیای بهت آور فیزیک نظری و کیهان شناسی مدرن.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A thrilling survey of cutting-edge physics.
پژوهشی مهیج در آخرین تحولات فیزیک.
Barnes & Noble

A remarkable adventure through a world more vast and strange than anything we could have imagined.
یک ماجراجویی شایان توجه در جهانی وسیع تر و عجیب تر از هر چیزی که می توانستیم تصور کنیم.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب واقعیت پنهان (لذت متن)
موضوعی که در آغاز قرن بیستم تردیدهایی درباره آن وجود داشت، در آغاز قرن بیست و یکم دیگر نتیجه ای مسلم شمرده می شود: تجربه روزمره ما هنگام کشف ماهیت راستین واقعیت، گمراه کننده است. اما اگر بیشتر تأمل کنیم، چندان شگفت زده نخواهیم شد.

نیاکان ما در جنگل ها گرد هم می آمدند و برای شکار به دشت ها می رفتند، اما استعداد محاسبه رفتار کوانتومی الکترون ها یا تعیین مفاهیم کیهان شناختی سیاهچاله ها، تأثیری در بقای آن ها نداشت. اما بزرگتر شدن مغز انسان مزیت هایی داشت و با رشد قوای عقلانی ما، تواناییمان برای کند و کاو عمیق دنیای اطرافمان نیز بیشتر شد.

اکنون به احتمال وجود جهان هایی در آن سوی جهانی که می شناسیم، فکر می کنیم. این کتاب به کند و کاو چنین احتمالاتی می پردازد و سفری در علم گیتی های موازی است.