کتاب فرهنگ اساطیر یونان و روم

Dictionary of Greek and Roman mythology
کد کتاب : 23452
مترجم : شهلا برادران خسروشاهی
شابک : 978-9648175110‏
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 426
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ اساطیر یونان و روم اثر ژوئل اشمیت

کتاب فرهنگ اساطیر یونان و روم فرهنگ لغت دانشنامه/زندگینامه است. این فرهنگ لغت که توسط ژوئل اسمیت ویرایش شده، در زبان اصلی اش سه جلد و 3700 صفحه است. این اثر کلاسیک فرهنگ‌شناسی قرن نوزدهم است. این اثر همراه با فرهنگ باستانی یونان و روم اسمیت و فرهنگ جغرافیای یونان و روم است.
فرهنگ حاضر بر آن است تا ایزدان، پهلوانان، حماسه ها و افسانه ها را از هالۀ ابهام و تاریکی کاذبی که حاصل ذهنیّت عوام است بیرون کشد و نشان دهد که اسطوره شناسی نه تنها از سرچشمه های مذاهب یونانی و رم به شمار می رود بلکه بیان اندیشه ه ای خارج از زمان و خیال پردازانه و در عین حال زنده و جهانی ست که انسان باستان می توانست از آن بهره گیرد و انسان امروزی نیز می تواند از آن بهره مند شود.
در بخشی از کتاب آمده است:
" افلاطون در رساله کریتیاس می نویسد هنگامی که ایزدان گیتی را بین خود بخش می کردند، شهر آتن به آتنا رسید و پوزئیدون هم بر آتلانتید، که سرزمین آتلانت ها و جزیره ای بزرگ در باختر ستون های هرکول بود دست یافت. پوزئیدون با دختر جوانی به نام کلیتو در آنجا بسر برد و از او دارای ده فرزند شد. بزرگ ترین این فرزندان اطلس بود، که جزیره را به دو بخش کرد و کوه مرکزی را برای خود برداشت. شاهان آتلانتید، رعایای شاه . فرزندان اطلس، از ثروت های طبیعی جزیره از قبیل مس، آهن و زر بهره برداری کردند و شهرهایی را بنیان گذاشتند. آنها کاخهایی افسانه ای ساختند و در اطراف شهرها دیوارهای بلند و سترگ و آبراههایی که برای دفاع و تجارت مناسب بود بنا نمودند. ایشان ۹۰۰۰ سال پیش از افلاطون کوشیدند بر آفریقا و آسیا چیره شوند، ولی آتنیها و متحدانشان آنها را پس راندند."

کتاب فرهنگ اساطیر یونان و روم

ژوئل اشمیت
ژوئل اشمیت رمان نویس ، سردبیر و منتقد ادبی فرانسوی ، متولد 31 ژانویه سال 1937 است.
دسته بندی های کتاب فرهنگ اساطیر یونان و روم