کتاب فرهنگ نمادها

The Penguin Dictionary of Symbols
کد کتاب : 84444
مترجم :
شابک : 978-6226977319
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 2483
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب فرهنگ نمادها اثر ژان شوالیه

این فرهنگ هدفی خاص دارد و به همین دلیل همچون واژه‌نامه و فرهنگ لغات معموله نیست که مجموعه تعاریف باشد بلکه طبعا برای شکستن چارچوب‌های ثابت و گرد آوردن کرانه‌ها در یک بینش است. شبیه است به تیری که پرواز می‌کند و پرواز نمی‌کند ساکن است و فرار بدیهی است و رسوخ ناپذیر. کلمات برای القای مفهوم یا مفاهیم یک نماد، حتی الوجودند، اما قادر نیستند تمام ارزش‌های آن را بیان کنند باشد که خواننده ساخت و پرداخت مختصر ما را به عنوان قرصی نداند که در محدوده تنگ خود تمامی ابعاد یک نماد را محصور کرده است.
این فرهنگ فقط برای آن است که رابطه میان تصاویر، نظرها، باورها و عواطف را توصیف کند. فرهنگی در برگیرنده 1200 واژه که از نظر نمادین تفسیر شده‌اند.
با اینکه برخی مداخل بسط یافته اما به هیچ وجه مدعی کمال نیست. درباره هریک از نمادهای مهم کتاب های کاملی نوشته شده و هر یک از کتاب ها کتابشناسی مفصلی در بردارند. اما ما در این فرهنگ تفسیرهایی را برگزیده‌ایم که مطمئن‌ترین و اساسی‌ترین و در عین حال اشارتگر است زیرا به خواننده امکان می‌دهد تا کشف کند و مفاهیم جدیدی را دریابد. از سوی دیگر این کشف شخصی و امکان وجود این درک بدیع با استفاده از مفاهیم مشترک میان مداخل مختلف که با علامت ستاره در هر مدخل مشخص شده تسهیل می‌شود. ارجاع به کتاب‌های پایه در هر مطلب که با استفاده از حروف اول اسم بوده و در کتابشناسی انتهای کتاب به طور کامل آمده امکان دیگری است که مطالعه بیشتر در مورد هر مدخل را میسر می‌سازد و اگر کسی بخواهد در مورد نمادی تعمق کند با استفاده از این امکانات می‌تواند تحقیق خود را گسترش دهد و...

کتاب فرهنگ نمادها