کتاب کتاب فرشتگان

The Book of Angels
کد کتاب : 6028
مترجم :
شابک : 9789643697402
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرشتگان اثر خورخه لوئیس بورخس

بورخس نویسنده «کتاب فرشتگان» در بوینس آیرس متولد شد و بعدا با خانواده اش در سال 1914 به سوئیس نقل مکان کرد و در آنجا در کالج ژنو رفت. این خانواده سفرهای زیادی به اروپا ، از جمله اسپانیا داشتند. بورخس در بازگشت به آرژانتین در سال 1921 شروع به انتشار شعرها و مقالات خود در مجلات ادبی سورئالیست کرد. او همچنین به عنوان یک کتابدار و مدرس دانشگاه کار کرد. در سال 1955 ، وی به عنوان مدیر کتابخانه عمومی ملی و استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه بوینس آیرس منصوب شد. وی در سن 55 سالگی کاملا نابینا شد. دانشمندان اظهار داشتند که نابینایی پیشرونده وی به وی کمک کرد تا از طریق تخیل نمادهای ابتکاری ادبی خلق کند. خود بورخس به چندین زبان تسلط داشت.

در سال 1961 ، او با دریافت اولین جایزه Formentor که با ساموئل بکت به اشتراک گذاشت ، مورد توجه بین المللی قرار گرفت. در سال 1971 ، وی برنده جایزه اورشلیم شد. شهرت بین المللی وی در دهه 1960 تثبیت شد. وی کار نهایی خود ، توطئه گران را به شهر ژنو ، سوئیس اختصاص داد. نویسنده و مقاله نویسی مشهور درباره او گفت: "او ، بیش از هر کس ، زبان داستان را بازسازی کرد و بدین ترتیب راه را برای نسل قابل توجه رمان نویسان اسپانیایی-آمریکایی باز کرد."

کتاب کتاب فرشتگان

خورخه لوئیس بورخس
خورخه لوئیس بورخس ، نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی. وی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین است..او یکی از چهره های اصلی ادبیات اسپانیایی و جهانی است. کتابهای مشهور او که در دهه 1940 منتشر شد ، مجموعه ای از داستانهای کوتاه هستند که با مضامین مشترک از جمله رویاها ، هزارتوها ، فلسفه ، کتابخانه ها ، آیینه ها ، نویسندگان داستانی و اساطیر بهم پیوسته اند. آثار بورخس به ادبیات فلسفی و ژانر فانتزی کمک کرده است و از سوی برخی منتقدین بعنوان آغاز جنبش رئالیستی جادویی در ادبیات آمریکای لاتین قرن ...