کتاب چین

On China
کد کتاب : 23591
مترجم :
شابک : 978-6001050558‏
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 530
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نامزد جایزه لایونل گلبر سال 2012

معرفی کتاب چین اثر هنری کیسینجر

کتاب "چین" به قلم "هنری کیسینجر"، تاریخچه ای جذاب است که در آن شخص "هنری کیسینجر" به عنوان کسی که سال ها با "چین" در ارتباط نزدیک بوده و نقش اصلی را در شکل گیری روابط مدرن آن با غرب داشته، اطلاعاتی کامل و دسته اول به خوانندگان می دهد. کتاب "چین" ساختارهای داخلی دیپلماسی "چین" را در دسته ای از حوادث اصلی نشان می دهد که عبارتند از: برخوردهای اولیه بین چین و قدرت های مدرن اروپایی، شکل گیری و فروپاشی اتحاد چین و شوروی ، جنگ کره و سفر تاریخی ریچارد نیکسون به پکن. کتاب "چین" با تببین نقش این ابرقدرت نوظهور در زمینه ی سیاست و اقتصاد جهانی قرن بیست و یکم ، دیدگاهی تاریخی را در مورد روابط خارجه چین از قلم یکی از بزرگ ترین دولتمردان معاصر یعنی "هنری کیسینجر"، ارائه می دهد.
کتاب "چین" علاوه بر این که اطلاعات جامع تاریخی را در اختیار مخاطب قرار می دهد، از نظر نگارشی و فنی نیز بسیار دلپسند بوده و خواندن آن فوق العاده سرگرم کننده است؛ چرا که کاملا مشابه یک رمان نوشته شده و چنان یکپارچه و صمیمی است که به نظر می رسد فردی در حال یادآوری خاطرات خود می باشد. به این ترتیب وقایع اساسی و مهمی از روابط ایالات متحده و کشور "چین" و همچنین دستاورد های شخص "هنری کیسینجر" با همین بیان روایی و داستان مانند تحت پوشش قرار داده شده است. این کتاب همچنین حاوی تأملاتی بحث برانگیز در مورد ماهیت نظم جهانی ، اهمیت ترتیبی ارزش ها و افکار عمومی در باب شکل دادن و محدود کردن سیاست ، و مقاومت فرهنگ "چین" در برابر تلاش های مکرر برای ریشه کن کردن آن است.


کتاب چین

هنری کیسینجر
هنری آلفرد کیسینجر (enry Alfred Kissinger) سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده‌ است.کیسینجر در ۲۷ مه ۱۹۲۳ در خانواده‌ای یهودی‌الاصل در شهر فورت، آلمان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۳۸ به همراه خانواده از آلمان تحت کنترل نازی‌ها به ایالات متحده آمریکا گریخت، در نیویورک ساکن شد و در ۱۹۴۳ تابعیت این کشور را کسب کرد.کیسینجر در دورهٔ ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به...
نکوداشت های کتاب چین
Fascinating, shrewd… [The book’s] portrait of China is informed by Mr. Kissinger’s intimate firsthand knowledge of several generations of Chinese leaders. The book deftly traces the rhythms and patterns in Chinese history…even as it explicates the philosophical differences that separate it from the United States.
خیره کننده و زیرکانه...تصویرسازی های کتاب از کشور چین، از آگاهی نزدیک آقای کیسینجر نسبت به چندین نسل از رهبران چینی به دست آمده است. کتاب کاملا ماهرانه، ریتم ها و الگوهای موجود در تاریخ چین را همچنانکه تفاوت های فلسفی آن با ایالات متحده را توضیح می دهد، دنبال می کند.
New York Times New York Times

Nobody living can claim greater credit than Mr. Kissinger for America's 1971 opening to Beijing, after more than two decades of estrangement, and for China's subsequent opening to the world. So it's fitting that Mr. Kissinger has now written On China, a fluent, fascinating…book that is part history, part memoir and above all an examination of the premises, methods and aims of Chinese foreign policy.
هیچ کس نمی تواند به اندازه آقای کیسینجر، در گشودن روزنه ی سال 1971 بعد از بیش از دو دهه بیگانگی بین آمریکا و پکن و همچنین بازگشایی روابط چین با جهان، ادعای اعتبار کند. بنابراین بسیار به جاست که آقای کیسینجر کتاب چین را که بسیار روان، شگفت انگیز، نیمی شرح حال نیمی تاریخی و از همه مهم تر ارزیابی فرضیات، روش ها و اهداف سیاست های خارجی چین است، به نگارش در آورده است.
Wall Street Journal Wall Street Journal

On China, Kissinger's 13th book, blends an incisive strategic analysis of the moves and countermoves of China, the United States and the former Soviet Union with telling vignettes about his meetings with Chinese Communist Party leaders… entertaining.
چین ، سیزدهمین کتاب کیسینجر ، تجزیه و تحلیل استراتژیک فشرده ای از حرکات و اقدامات متقابل چین ، ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق را با تصویرسازی هایی درباره دیدارهایش با رهبران حزب کمونیست چین ارائه می دهد. سرگرم کننده.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Fascinating… No living American has played a more important role than Henry Kissinger, the former national security adviser and secretary of state, in bringing about the historic rapprochement between the United States and China. … [Kissinger] draw[s] deep insights into China's traumatic encounter with much stronger Western powers.
جذاب… هیچ آمریکایی زنده ای نقش مهم تری را نسبت به هنری کیسینجر ، مشاور سابق امنیت ملی و وزیر امور خارجه در ایجاد روابط تاریخی بین ایالات متحده و چین ایفا نکرده است. [کیسینجر] بینش عمیقی از برخورد آسیب زای چین با قدرت های بسیار قوی غربی ترسیم می کند.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

Sage words and critical perspective lent by a significant participant in historical events.
کلامی حکیمانه و دیدگاهی انتقادی که وام دار یکی از مهم ترین نقش آفرینان در وقایع تاریخی بوده است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب چین (لذت متن)
درست چهل و یکسال پیش در سال ۱۹۷۱ این افتخار از سوی پرزیدنت "ریچارد نیکسون" نصیب من شد که به چین، کشوری که قرن ها در تاریخ قاره آسیا جایگاه ویژه ای داشته است، سفر کنم. هدف اصلی این مأموریت برقراری مجدد روابط رسمی آمریکا با آن کشور بود، رابطه ای که بیش از بیست سال به طور غیر رسمی و تنها در سطوح پایین دیپلماسی آن هم نه در مسیر پیوند، بلکه جدایی دو کشور از هم حرکت کرده بود. محرک و انگیزه دولت آمریکا برای این بازگشایی ترسیم یک دورنمای صلح فراسوی خاطرات تلخ "جنگ ویتنام" و چشم انداز شوم "جنگ سرد" بود. چین که در آن زمان، دست کم از نظر تئوری، از متحدین اتحاد جماهیر شوروی به شمار می رفت، اینک در جستجوی فضای مانوری بود تا بتواند در برابر تهدیدهای احتمالی مسکو در آینده مقاومت کند.