کتاب دانش نامه ی اختر شناسی

Encyclopedia of Astronomy
کد کتاب : 24389
شابک : 978-6003538085
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دانش نامه ی اختر شناسی اثر علی بشردانش


هر ذهن کنجکاوی چه در کودکی و چه در بزرگسالی وقتی به آسمان می نگرد، سوال های زیادی را در آن می یابد. در تماشای آسمان و تامل در آن، آدمی خود را با عظمتی باورنکردنی مواجه می بیند که سبب می شود به چیستی خود و جهان بیاندیشد. فلکی گسترده و باشکوه با تمام اجرامی که برخی به چشم می آیند و برخی از چشم های غیرمسلح مخفی اند، رازهای زیادی را در دل خود می پرورد که کلید برخی از این اسرار، به دست دانشمندان کشف شده است. دانشمندان و پژوهشگران بعد از کشف این اسرار جذاب و شگفت انگیز آن را با بقیه به اشتراک می گذارند و پاسخ بسیاری از سوالات ما از دریچه ی ابزارهای مختلفی به دستمان می رسد.
یکی از این ابزارها "دانش نامه ی اختر شناسی" به اهتمام "علی بشردانش" است که در آن به پرسش های بیشماری پاسخ داده شده است. پرسش هایی نظیر اینکه جهان چگونه ایجاد شد و ستارگان چگونه ظهور و افول می یابند، آیا سیاهچاله ها و ماده ی تاریک حقیقت دارند و اگر اینطور است ماهیت آن ها چیست، مشهورترین صورت های فلکی و ستارگان درخشان آسمان چه نام دارند و بشر چه برنامه هایی برای کاوش در کیهان به انجام رسانده و در آینده به انجام می رساند. "دانش نامه ی اختر شناسی" از "علی بشردانش" اطلاعات جذاب و قابل توجهی را در بردارد که می توانید در خلال آن به پاسخ سوالاتتان دست پیدا کنید و حتی به سوالات جدیدتر و مهم تری فکر کنید. اگر شما هم به اخترشناسی و نجوم علاقمند هستید و می خواهید بر اطلاعات علمی و عمومی خود در این زمینه بیافزایید، "دانش نامه ی اختر شناسی" را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کتاب دانش نامه ی اختر شناسی

علی بشردانش
علی بشردانش متولد سال 1331 نویسنده، مترجم و ویراستار، کارش را از اواخر دهه 50 با نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان شروع کرد.بخشی از کارنامه این نویسنده به پژوهش درباره داستان‌های کمیک‌ استریپ (مصور) اختصاص دارد. در پروژه «دو آتیشه» بشردانش تاریخچه باشگاه‌های پرطرفدار ایران را در قالب کتاب‌های مصور روایت کرده است.
قسمت هایی از کتاب دانش نامه ی اختر شناسی (لذت متن)
کاوشگرها را بنا به نیاز و هدف هایی که برای آن ها پیش بینی می شود طراحی می کنند. گونه های کاوشگران عبارت اند از: کاوشگر مدارگرد: کاوشگری که به سوی هدف سفر می کند و در مداری به گرد آن می گردد و پژوهش درباره ی هدف را از مدار پی می گیرد. کاوشگر ماژلان (ناسا) و اولیس (اسا) نمونه هایی از این گونه کاوشگرند. کاوشگر گذرنده: کاوشگری که چند هدف را بررسی می کند؛ مانند کاوشگرهای «ویجر-1 و 2» که اهدافشان سیاره های مشتری، زحل، اورانوس و نپتون بود. این کاوشگرها اکنون از مرز منظومه ی شمسی گذشته اند. کاوشگر سطح نشین: کاوشگری که برای پژوهش در چگونگی ترکیب مواد پدیدآورنده ی جرم هدف بر سطح آن فرود می آید. این کاوشگرها بیشتر همراه یک مدارگرد در مدار جرم هدف قرار می گیرند، سپس بخش سطح نشین برای فرود از آن جدا می شود. کاوشگرهای آپورچنیوتی و اسپریت از این گونه اند که در 25 ژانویه ی 2004/ 5 بهمن 1382 بر سطح مریخ فرود آمدند.