کتاب فلسفه تراژدی

The Philosophy of Tragedy
از افلاطون تا ژیژک
کد کتاب : 25116
مترجم :
شابک : 978-6002782281
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 438
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه تراژدی اثر جولیان یانگ

این کتاب "فلسفه تراژدی " بررسی جامعی از فلسفه تراژدی از دوران باستان تا امروز است. از ارسطو تا ژیژک، این پرسش اصلی این بوده است: چرا، با وجود محتوای ناراحت کننده آن، ما برای نمایش تراژیک ارزش قائلیم؟ ماهیت "اثر تراژیک" چیست؟ برخی از فیلسوفان به نوع خاصی از لذت اشاره می کنند که ناشی از تراژدی است. دیگران، در حالی که لذت را مستثنی نمی کنند، اما بر دانشی که از تراژدی به دست می آوریم - از روانشناسی، اخلاق، آزادی یا جاودانگی تأکید می کنند. از طریق تعامل انتقادی با این فیلسوفان و دیگر فیلسوفان، این کتاب با ارائه پاسخی به این سوال به پایان می رسد که چه چیزی تراژدی را «در عالی ترین حرفه اش» تشکیل می دهد. این کتاب به همان اندازه مورد توجه دانشجویان فلسفه و ادبیات خواهد بود. جولیان یانگ به عنوان نویسنده در این کتاب تلاش دارد که مضامین و المانهای تراژیک نمایشنامه ها را با مسائل فلسفی از دیدگاه فلاسفه مختلف بررسی کند. در واقع هریک از فصل های این کتاب به دیدگاه های یک فیلسوف در خصوص ماهیت تراژدی اختصاص دارد. همین امر باعث شده است که نویسنده تنها یک دیدگاه غالب را بر خواننده تحمیل نکند. بلکه برعکس، مروری اجمالی از عقاید مختلف را در دسترس قرار دهد. این کتاب به دانشجویان رشته هنرهای نمایشی و همچنین علوم انسانی حتما توصیه می شود.

کتاب فلسفه تراژدی

جولیان یانگ
جوليان يانگ زاده 19 ژوئن 1943، فیلسوف آمریکای استاد علوم انسانی در دانشگاه ویک فارست است. وی به دلیل تخصص خود در فلسفه پس از کانتی شناخته شده است.وی در فلسفه قاره ای ، فلسفه هنر ، فلسفه محیط زیست و فلسفه دین تخصص دارد. پیش از عزیمت به ایالات متحده ، در همه سطوح در دانشگاه های اوکلند ، پیتسبورگ ، کلگری و تاسمانیا تدریس می کرد. وی بسیاری از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا را در اوکلند و سراسر استرالیا نظارت و بررسی کرده است. او نویسنده ده کتاب است ، بیشتر در فلسفه آلمانی قرن نوزدهم و بیستم...
دسته بندی های کتاب فلسفه تراژدی
نکوداشت های کتاب فلسفه تراژدی
… a model of clear philosophical prose … keen philosophical insights …
... الگویی از نثر روشن فلسفی ... بینش های فلسفی دقیق ...
British Journal of Aesthetics

قسمت هایی از کتاب فلسفه تراژدی (لذت متن)
تحقیق در باب تاثیر، یا تاثیرات تراژدی، به معنای پرسش از مقصود آن است، همان چیزی که ارسطو آن را telos یا « علت غایی » می خواند. البته چنین تحقیقی عمیقا در پیوند با تحقیق راجع به چیزی است که می توان آن را علت « صوری » تراژدی قلمداد کرد، یعنی فرم و محتوای آن. و برای همین فیلسوفان تراژدی عموما به پرسش از چیستی تراژدی و این که چگونه باید آن را از دیگر فرم های ادبی متمایز کرد نیز اشاره می کنند. برای مثال، آن ها به نقش همسرایان در تراژدی یونانی یا به ضرورت یا عدم ضرروت اصطلاحا وحدت های عمل، زمان و مکان، که در مورد تراژدی بسیار گفته می شود، علاقه مند شده اند. این موضوع نشان می دهد که علایق فیلسوفان گاهی با علایق نظریه پردازان دراماتورژی همپوشانی دارد. اما این دو نظام فکری نباید با هم خلط شوند. همان طور که در ابتدای فصل سوم مختصرا اشاره خواهم کرد، در حالی که فیلسوفان تراژدی بر تاثیر تراژدی متمرکزند و به خصلت متناقض نمای آن حساسیت دارند، نظریه پردازان دراماتورژی در طول تاریخ توجه بسیار کمی به مقصود تراژدی داشته اند و به جای آن بر وسایل رسیدن به آن مقصود متمرکز می شوند. آن ها به نحو ضمنی با هوراس موافق اند که مقصود درام تراژیک، همانند دیگر انواع درام، صرفا « کف و سوت زدن » تماشاگران و مسرت خاطر آن هاست. و عموما نیز این طور تصور می کنند که هیچ امر بخصوصی در مورد سرشت چنین لذتی وجود ندارد که مسئله آفرین باشد. نظریه پردازی های زیادی در مورد تراژدی وجود دارد، اما از آن جاکه کتاب حاضر درباره فلسفه تراژدی است این جا مورد بحث قرار نخواهند گرفت.