کتاب فردریش نیچه

Friedrich Nietzsche: A Philosophical Biography
زندگی نامه ای فلسفی
کد کتاب : 130760
مترجم :
شابک : 978-6220605584
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 876
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فردریش نیچه اثر جولیان یانگ

به حق می‌توان گفت که پر اقبال‌ترین فیلسوف نزد ایرانیان نیچه است و این را از خیل عظیم ترجمه‌های متعدد و متنوع از کتب او به فارسی می‌توان حدس زد. اما فهم دقیق هیچ فیلسوفی بدون در نظر گرفتن بستر اجتماعی‌اش و احاطه به سیر تکامل اندیشه‌اش میسر نیست. جولیان یانگ در کتاب «فریدریش نیچه: زندگی‌نامه‌ای فلسفی» این امکان را برای علاقه‌مندان به نیچه فراهم کرده است که با زندگی او و سیر تکامل مفاهیم اصلی متبلور در ذهنش و همچنین تأثیر شگرف نیچه بر متفکران پس از خودش آشنا شوند؛ نه یک آشنایی سرسری و کلی بلکه یک آشنایی دقیق و جامع. این کتاب با کنکاش در دورۀ کودکی نیچه آغاز می‌شود. هنگامی که او در پروس و در یک خانوادۀ مذهبی معتقد به دنیا آمد. جولیان یانگ در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه مرگ زودهنگام پدر نیچه و تعهد مادرش به کلیسای مسیحی بعدا منجر به انتقادهای نیچه نسبت به سنت اخلاقی مسیحی شد. پس از این یانگ به بیان زندگی دانشگاهی نیچه می‌پردازد و از تحصیل او در رشتۀ زبان‌شناسی باستانی تا استادی او در دانشگاه بازل در سن 24 سالگی را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین یانگ به مناقشه‌های دامنه‌دار و جذاب سو تعابیر حزب ناسیونال سوسیالیسم آلمان از نوشته‌های نیچه و رابطۀ عجیب و پیچیدۀ نیچه با متفکران و مشاهیر معاصرش مانند ریچارد واگنر آهنگساز و شوپنهاور فیلسوف نیز پرداخته است.
اما جدای از این داستان‌های پرطمطراق، کانون اصلی کتاب یانگ بررسی منشاء و محتوای ایده‌های اصلی نیچه مانند اراده به قدرت، ابرانسان و بازگشت جاودان است. یانگ این نظریات را در چهارچوب نقد اخلاق سنتی مسیحی و نقد ارزش‌های عامۀ مردم و از طرف دیگر ضرورت بازپروری اخلاق مبتنی بر نه دین مسیحی، بلکه انسان فردی، طرح می‌کند. در آخر نیز یانگ به تفحص در باب میراث نیچه می‌پردازد و تأثیرات کم و بیش او بر فلسفه‌های زندگی، مباحث معاصر اخلاق، سیاست، اگزیستانسیالیسم و پست مدرنیسم را شرح می‌دهد. با این اوصاف خواندن این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به نیچه بسیار مفید خواهد بود.

کتاب فردریش نیچه

جولیان یانگ
جوليان يانگ زاده 19 ژوئن 1943، فیلسوف آمریکای استاد علوم انسانی در دانشگاه ویک فارست است. وی به دلیل تخصص خود در فلسفه پس از کانتی شناخته شده است.وی در فلسفه قاره ای ، فلسفه هنر ، فلسفه محیط زیست و فلسفه دین تخصص دارد. پیش از عزیمت به ایالات متحده ، در همه سطوح در دانشگاه های اوکلند ، پیتسبورگ ، کلگری و تاسمانیا تدریس می کرد. وی بسیاری از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا را در اوکلند و سراسر استرالیا نظارت و بررسی کرده است. او نویسنده ده کتاب است ، بیشتر در فلسفه آلمانی قرن نوزدهم و بیستم...