کتاب عشق سیال

Liquid Love
در ب‍اب ن‍اپ‍ای‍داری پ‍ی‍ون‍ده‍ای ان‍س‍ان‍ی
کد کتاب : 25123
مترجم :
شابک : 978-9643115715
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق سیال اثر زیگمونت باومن

ضعف عجیب پیوندهای انسانی، احساس ناامنی ناشی از ضعف، و تمایلات متضاد برای سفت کردن پیوندها و در عین حال سست نگه داشتن آنها، موضوعات اصلی این کتاب "عشق سیال (در ب‍اب ن‍اپ‍ای‍داری پ‍ی‍ون‍ده‍ای ان‍س‍ان‍ی)" است که توسط زیگمونت باومن، یکی از اصیل ترین و تأثیرگذارترین متفکران اجتماعی به نگاش در آمده است. این اثر که توسط"عرفان ثابتی " به فارسی برگردانده شده برای دانشجویان و دانش پژوهان جامعه شناسی و به طور کلی علاقه مندان علوم اجتماعی و انسانی بسیار مورد توجه خواهد بود. به هر کسی که علاقه مند به تغییر ماهیت روابط انسانی است پیشنهاد میشود که این کتاب "عشق سیال (در ب‍اب ن‍اپ‍ای‍داری پ‍ی‍ون‍ده‍ای ان‍س‍ان‍ی)" را بخواند .
نویسنده این کتاب تلاش می‌کند تصویری از روابط انسانی در جامعه «معاصر» مدرن ترسیم کند. می‌توان توصیف نویسنده را این‌گونه خلاصه کرد که زندگی امروز «متغیر» است، زیرا سلسله‌مراتب‌های اجتماعی زمان کافی برای شکل‌گیری یا انحلال فوری ندارند، زیرا ایدئولوژی یا ایده‌ها فقط تأثیری گذرا دارند و به این دلیل که استراتژی‌های بازاریابی که مصرف‌کنندگان را هدف قرار می‌دهند، بیممصرف هستند.

کتاب عشق سیال

زیگمونت باومن
زیگمونت باومن متولد 19 نوامبر ۱۹۲۵ و درگذشته ۹ ژانویه ۲۰۱۷، جامعه‌شناس و فیلسوف لهستانی الاصل بود. وی از سال ۱۹۷۱ به عنوان استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه لیدز انگستان مشغول به کار شد. باومن یکی از برجسته‌ترین نظریه پردازان اجتماعی جهان بود که در زمینه موضوعاتی چون مدرنیته و هولوکاست، پست‌مدرنیته و هنر پسانوگرا کتاب نوشت. خانواده او یک خانواده نه چندان مذهبی یهودی بودند.هنوز ۱۴ ساله نشده بودکه با حمله آلمان به لهستان در ۱۹۳۹ مجبور شد به همراه خانواده اش به روسیه پناه ببرد. با...
نکوداشت های کتاب عشق سیال
Its thoughtful examination of our predicament is invigorating - like a cold shower
بررسی متفکرانه آن از وضعیت ما نیروبخش است - مانند یک دوش آب سرد
New Internationalist

This book is timely and shows accurate observation, lucid thinking and much background knowledge and wisdom
این کتاب به موقع است و مشاهدات دقیق، تفکر شفاف و دانش و خرد پیشینه زیادی را نشان می دهد
Camden New Journal

قسمت هایی از کتاب عشق سیال (لذت متن)
قهرمان این کتاب مردی بدون صفات است مردی بدون پیوند، به ویژه پیوندهایی به استحکام پیوندهای خویشاوندی در آن دوران. قهرمان این کتاب ساکن جامعه سیال مدرن ما و جانشینان امروزی او فاقد هرگونه پیوند ناگسستنی و همیشگی هستند و، بنابراین، باید هرگونه پیوندی را با کوشش خود و به کمک مهارت ها و صرف وقت و نیروی خود بیافرینند، همان پیوندهایی که می خواهند آن ها را به صورت حلقه رابط خود با بقیه جهان بشری به کار برند. آن ها باید رها از هر قید و بندی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند... با وجود این، هیچ ضمانتی وجود ندارد که روابطی که قرار است شکاف حاصل از پیوندهای غایب یا از کار افتاده را پر کند دوام بیاورد. به هر حال، آن ها فقط به این نیاز دارند که پیوندهای سستی با یکدیگر داشته باشند، به گونه ای که با تغییر اوضاع بتوانند، با اندکی تاخیر، دوباره با یکدیگر متحد شوند اتفاقی که قطعا در مدرنیته سیال بارها و بارها رخ خواهد داد.