کتاب غریزه جنسی

Sex and Repression in Savage Society
و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی
کد کتاب : 8035
مترجم :
شابک : 978-9643803483
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب غریزه جنسی اثر برانیسلاو مالینوفسکی

کتاب "غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی" کتابی است که توسط برونیسلاو مالینوفسکی انسان‌شناس در سال ۱۹۲۷ منتشر شد. این کتاب کمک مهمی به روانکاوی کرده است . مالینوفسکی اذعان داشت که این یک «جنون محبوب آن روز» بود. این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است. در قسمت اول (تشکیل یک مجتمع)، مالینوفسکی مسائل مربوط به تمایلات جنسی دوران کودکی را از طریق بلوغ و نقش های مادری بیان می کند. در قسمت دوم (آینه سنت) اسطوره و تابو مربوط به پویایی خانواده را بررسی می کند. در بخش سوم (روانکاوی و انسان‌شناسی)، او شکاف بین این دو رشته را بررسی می‌کند و به نقشی که ممکن است جنایت‌کشی به‌عنوان شالوده فرهنگ داشته باشد، می‌نگرد. در بخش چهارم (غریزه و فرهنگ)، او بررسی می‌کند که چگونه انسان‌ها از غرایز حیوانی به جامعه سازمان‌یافته گذار کردند و خانواده را «مهد فرهنگ نوپا» قرار دادند. او توضیح می دهد که چگونه تابوهایی که در یک جامعه ایجاد می شوند باید از طریق اقتدار و سرکوب اجرا شوند.
مطالعات مالینوفسکی درباره ساکنان جزیره تروبریاند، پیشنهاد فرویدی را مبنی بر اینکه رشد روانی-جنسی (مثلا عقده ادیپ) جهانی است، به چالش کشید. مالینوفسکی گزارش داد که پسرها در خواب عموهای ترسناک می‌دیدند، نه پدران محبوبشان، بنابراین قدرت - نه حسادت جنسی - منشأ تضاد ادیپی در چنین جوامع غیرغربی است.

کتاب غریزه جنسی

برانیسلاو مالینوفسکی
برانیسلاو مالینوفسکی (به لهستانی: Bronisław Malinowski) (۱۸۸۴ در کراکوف، اتریش - مجارستان - ۱۹۴۲ در کنتیکت، آمریکا) یکی از مهم ترین مردم شناسان سده بیستم بود. هم چنین از او به عنوان جامعه شناس و مردم نگار یاد شده است.
قسمت هایی از کتاب غریزه جنسی (لذت متن)
مالینوفکسی معتقد است ازدواج گروهی، توتمیسم، پرهیز از مادرزن و جادو، هیچ یک در «ناخودآگاه» رخ نمی دهد. همه این ها وقایعی یکسره جامعه شناختی و فرهنگی اند که پرداخت نظریه پردازانه آن ها به نوعی تجربه نیاز دارد که نمی توان در اتاق مشاوره به دست آورد.