کتاب کژ نگریستن

Looking Awry
کد کتاب : 25444
مترجم :

شابک : 978-9641855583
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 339
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کژ نگریستن اثر اسلاوی ژیژک

اسلاووی ژیژک ، روشنفکر برجسته در جنبش های اجتماعی جدید که اروپای شرقی را فرا گرفته است ، خواندن مجازی ژاک لاکان را در کتاب «کژ نگریستن» ارائه می دهد. ژیژک استراتژی های آموزشی فعلی را معکوس می کند تا مبانی فلسفی دشوار نظریه پرداز و پزشک فرانسوی را که دیدگاه ما را در مورد روانکاوی متحول کرده است ، توضیح دهد.

او از طریق نقوش و آثار فرهنگ عامه معاصر، از سرگیجه هیچکاک گرفته تا حیوان خانگی استفن کینگ ، از وسواس نامناسب مک کالو تا بازگشت مردگان زنده رومرو ، به لاکان نزدیک می شود.

ژیژک دسته بندی های بنیادی لاکانی سه گانه خیالی/نمادین/واقعی را بررسیر می کند. در داستان های ترسناک ، در فیلم های هیجانی ، در عاشقانه ها ، در درک رسانه های جمعی از بحران زیست محیطی و مهمتر از همه در فیلمهای آلفرد هیچکاک او این تقسیم بندی سه گانه را مورد بازنگری قرار می دهد.
بازیگوش بودن متن ژیژک کاملا متفاوت از رویکرد ساختارشکنانه ای است که توسط دریدا مشهور شده است. با روشن کردن آنچه لاکان می گوید و همچنین آنچه او نمی گوید ، ژیژک به طور منحصر به فرد قادر است لاکان را از سایه‌ی پساساختارگرایانی ، متمایز کند.

کتاب کژ نگریستن

اسلاوی ژیژک
اِسلاوُی ژیژِک (Slavoj Žižek) (زادهٔ ۲۱ مارس ۱۹۴۹) فیلسوف، روان‌کاو، نظریه‌پرداز، جامعه‌شناس، منتقد فرهنگی و سیاست‌مدار اسلوونیایی است.او در لیوبلیانا به دنیا آمد و دکترای فلسفه‌اش را از دانشگاه لیوبلیانا دریافت کرد. در سال ۱۹۹۰ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از سوی حزب لیبرال دموکرات اسلوونی معرفی شد. ژیژک فیلسوف و نظریه‌پرداز انتقادی است که بخش عمدهٔ کارش در سنت فلسفی هگلی، مارکسیسم و نیز روانکاوی لاکانی است. او فعالیتهای چشمگیری در زمینهٔ نظریهٔ سیاسی، نظریه ف...