کتاب شب جهان

The Ticklish Subject
کانت، هایدگر، و مسئله کوگیتو
کد کتاب : 93951
مترجم :
شابک : 978-6220604549
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 177
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شب جهان اثر اسلاوی ژیژک


اسلاوی ژیژک، فیلسوف مغرور، نویسنده بیش از 30 کتاب، که به عنوان "الویس نظریه فرهنگی" تحسین شده و بحث برانگیزترین روشنفکر عمومی امروزی است. آثار او حوزه‌های فلسفه، روانکاوی، الهیات، تاریخ و نظریه سیاسی را طی می‌کند و فیلم، فرهنگ عامه، ادبیات و جوک‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد - همه برای ارائه تحلیل‌های دقیق از پیچیدگی‌های ایدئولوژی معاصر و همچنین یک فلسفه جدی و پیچیده. فیلم های اخیر او The Pervert’s Guide to the Cinema و ژیژک! یک نظریه پرداز در اوج قدرت و یک ارتباط دهنده ماهر را نشان می دهد. اکنون اوعناوین کلاسیک خود را که هرکدام از آنها هسته اصلی کار زندگی در حال گسترش او هستند را به عنوان نسخه های جدید در دسترس قرار می دهد. هر کدام به زیبایی دوباره بسته بندی شده اند، از جمله معرفی های جدید از خود ژیژک. به بیان ساده، آنها متون ضروری برای درک اندیشه ژیژک و در نتیجه سنگ بنای فلسفه معاصر هستند.
موضوع جالب ژیژک مرکز غایب هستی شناسی سیاسی: شبحی در اندیشه غربی، شبح سوژه دکارتی است. اسلاوی ژیژک در این کتاب هسته‌ای برانداز را برای این شبح گریزان کشف می‌کند و در درون آن نقطه مرجع فلسفی ضروری برای هر پروژه رهایی‌بخش واقعی را می‌یابد.

کتاب شب جهان

اسلاوی ژیژک
اِسلاوُی ژیژِک (Slavoj Žižek) (زادهٔ ۲۱ مارس ۱۹۴۹) فیلسوف، روان‌کاو، نظریه‌پرداز، جامعه‌شناس، منتقد فرهنگی و سیاست‌مدار اسلوونیایی است.او در لیوبلیانا به دنیا آمد و دکترای فلسفه‌اش را از دانشگاه لیوبلیانا دریافت کرد. در سال ۱۹۹۰ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از سوی حزب لیبرال دموکرات اسلوونی معرفی شد. ژیژک فیلسوف و نظریه‌پرداز انتقادی است که بخش عمدهٔ کارش در سنت فلسفی هگلی، مارکسیسم و نیز روانکاوی لاکانی است. او فعالیتهای چشمگیری در زمینهٔ نظریهٔ سیاسی، نظریه ف...
نکوداشت های کتاب شب جهان
The most formidably brilliant exponent of psychoanalysis, indeed of cultural theory in general, to have emerged in many decades.
درخشان ترین نماینده روانکاوی، در واقع نظریه فرهنگی به طور کلی، در چندین دهه ظهور کرده است.
Terry Eagleton

Žižek is a thinker who regards nothing as outside his field: the result is deeply interesting and provocative.
ژیژک متفکری است که هیچ چیز را خارج از حوزه خود نمی داند: نتیجه بسیار جالب و تحریک کننده است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب شب جهان (لذت متن)
هایدگر چندی فکر میکرد که این شکل سیاسی دیگر را در «بسیج کامل» فاشیستی یافته است اما به طرزی معنادار هرگز در کمونیسم چنین چیزی نیافت که همواره از دید او به لحاظ دورانی همان آمریکانیسم است .... البته هایدگر بارها و بارها تأکید میکند که بعد هستی شناختی نازیسم را ابدا نباید با نازیسم به مثابه یک نظم سیاسی - ایدئولوژیک هستومندی یکی انگاشت؛