کتاب در بند اعدام

The Sun Does Shine
کد کتاب : 25456
مترجم :
شابک : 978-6226983020
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

خورشید حتما می تابد
The Sun Does Shine
کد کتاب : 35298
مترجم :
شابک : 978-9648067811
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 337
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب در بند اعدام اثر آنتونی ری هینتون

برنده جایزه کریستوفر سال 2019

در سال 1985 ، آنتونی ری هینتون دستگیر و به اتهام دو فقره قتل عام در آلاباما متهم شد. حینتون ، مبهوت ، گیج که تنها بیست و نه سال داشت ، می دانست که این یک مورد اشتباه در تشخیص هویت مجرم است و معتقد بود که حقیقت روزی بی گناهی او را ثابت می کند و در نهایت او آزاد خواهد شد.

اما بدون پول و عدم وجود سیستم عدالت محور برای یک سیاه پوست فقیر در جنوب ، هینتون به اعدام با شوک برقی محکوم شد. او سه سال اول حبس خود را در ردیف مرگ در زندان ایالتی هولمن گذراند و در سکوت عذاب آور پر از ناامیدی و عصبانیت نسبت به همه کسانی که یک انسان بی گناه را به مرگ فرستاده بودند گذراند. اما وقتی هینتون به سرنوشت خود پی برد و آن را پذیرفت ، نه تنها برای زنده ماندن عزم خود را جزم کرد ، بلکه راهی برای زندگی دربند مرگ (Death Row)پیدا کرد. برای بیست و هفت سال آینده او نور امیدی بود و نه تنها روح خود ، بلکه زندانیان هم بند خود را تغییر داد ، که پنجاه و چهار نفر آنها فقط با فاصله اندک از سلول او اعدام شدند. با کمک وکیل حقوق مدنی و نویسنده پرفروش کتابJust Mercy(فقط رحمت)، برایان استیونسون ، هینتون در سال 2015 آزاد شد.

کتاب «در بند اعدام» با پیشگفتاری از استیونسون ، شاهدی خارق العاده از قدرت امید پایدار در تاریک ترین دوران است. خاطرات هینتون که قرار بود یک خاطره کلاسیک از به اشتباه در زندان بودن و به دست آوردن آزادی باشد ، سفر سی ساله چشمگیر او را نشان می دهد و اشاره می کند که چگونه می توانید آزادی یک مرد را از او بگیرید ، اما نمی توانید تخیل ، شوخ طبعی یا لذت او را از بین ببرید.

کتاب در بند اعدام


ویژگی های کتاب در بند اعدام

نامزد بهترین خودزندگی نامه گودریدز سال 2018

نکوداشت های کتاب در بند اعدام
A memoir of spectacular grace...as moving and inspiring as memoirs get
نوشته ای از اقبالی حیرت انگیز، همانطور که خاطرات الهام بخش و هیجان انگیز هستند.
Garden & Gun

no one I have represented has inspired me more than Anthony Ray Hinton and I believe his compelling and unique story will similarly inspire our nation and readers all over the world
هیچ یک از افرادی که تا کنون معرفی کرده ام، بیشتر از هینتون برایم الهام بخش نبوده اند و باور دارم داستان متقاعد کننده و منحصر به فرد او میتواند به طور مشابه برای ملت ما و تمام خوانندگانش در سراسر جهان الهام بخش باشد.
ryan Stevenson, New York Times Bestselling Author, Just Mercy

قسمت هایی از کتاب در بند اعدام (لذت متن)
- اگر آن قدر بزرگ و شجاع هستی که سنگی را پرتاب کنی، بهتر است به همان اندازه هم بزرگ و شجاع باشی که وقتی مچت را گرفتند، دست هایت را پنهان نکنی. دست هایت را نشان بده و پای کاری که کرده ای بایست.

- عدالت یکسان و دقیق برای همه ی انسان ها؛ از هر قسم و با هر وضعیتی.

- مرده ها حرف نمی زنند