کتاب آتش گوگردین دوزخ

Hellfire
و داستان های دیگر از نویسندگان شرق و جنوب شرق آسیا
کد کتاب : 25509
مترجم :
شابک : 978-9646207974
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آتش گوگردین دوزخ اثر مجموعه ی نویسندگان

"آتش گوگردین دوزخ" "و داستان های دیگر از نویسندگان شرق و جنوب شرق آسیا" متعلق به منطقه ای است که اتفاقات متعددی را در قرون اخیر پشت سر گذاشته است. بعد از اشغال بخش های مختلف آن توسط بیگانگان، جنگ های داخلی و خارجی و پاکسازی آن، نهایتا زمان آن فرا رسیده تا اهالی شرق و جنوب شرق آسیا رنگ آرامش و آسایش را ببینند و نویسندگان دست به کار شده و نوشته های خود را، آیینه تمام نمای سرزمین مادری شان قرار دهند. همزمان با رشد و شکوفایی اقتصادی و صنعتی، نویسندگان شرق و جنوب شرق آسیا موفق شده اند تنه به تنه ی برخی از مشهورترین نویسندگان عالم زده و ایده ها و درک شخصی خود از اجتماعی که در آن زندگی می کنند را به جهانیان ارائه دهند. "آتش گوگردین دوزخ" شامل گستره ی وسیعی از این ایده ها و سلیقه های متنوع است؛ برخی کافکایی نوشته اند و دلگیر و برخی امیدوار و خوش بین. برخی از فاجعه ی فراموش نشدنی هیروشیما قلم زده اند و برخی از حال و روز ملت خود در دوران مائو و پس از آن.
در مجموعه ی "آتش گوگردین دوزخ" به داستان های درخشانی بر می خوریم که نام نویسندگان آن ها را کمتر شنیده ایم؛ نام هایی همچون "یانگ گوا –ژا"، "یاسوناری کاواباتا" و "ریونو سوکه آکوتاگاوا" که دست کمی از دیگر نویسندگان شهیر شرق آسیا ندارند. از داستان های قابل توجهی که در مجموعه "آتش گوگردین دوزخ" جمع آوری شده می توان به داستان "گل داوودی" و "لوکسون" اشاره کرد.

کتاب آتش گوگردین دوزخ

قسمت هایی از کتاب آتش گوگردین دوزخ (لذت متن)
گل داوودی یکی از گل های محبوب ساکنان امپراتوری آسمانی است شعر های بیشماری با الهام پذیری از رنگ های زیبای آن سروده شده اند. مشهورترین آنها نمایشنامه ای از ادیبی است به نام تائو-ین-مینگ که این گل را می پرستید و ستایش خود را در قرن پنجم به گونه ای شاعرانه بیان کرد. هزار سال بعد این شور در شخصیت ما-تسه-تسائه اهل پچیلی، شیفته این گل که برای ساختن مجموعه ای از تمام نوع های این گل خود را خانه خراب کرد، هواخواه جدی دیگری یافت. یکی از دوستانش که اهل ایالت نانکینگ بود، به دیار او سفر کرده بود تا مدتی نزد این دوستدار گل داوودی زندگی کند. برای او تعریف کرد که یکی از هم ولایتی هایش گونه های متعددی از گل داوودی که نمونه هایشان در ایالت های شمالی یافت نمی شود در اختیار دارد. همین خبر کافی بود که شور سلطه گر ما-تسه-تسائه را برانگیزد که بی درنگ برای دیدن این گونه های کمیاب برود و سرانجام توانست دو گونه که خودش هنوز نداشت بیابد و آن ها را پیروزمندانه با خود بیاورد.