کتاب چگونه کیرکگور بخوانیم

How to Read Kierkegaard
کد کتاب : 25543
مترجم :
شابک : 978-9641855187
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 171
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه کیرکگور بخوانیم اثر جان دی کپیوتو


مجموعه «چگونه بخوانیم» با این هدف که به خواننده اجازه دهد لذت و تحریک فکری را در خواندن نویسندگان کلاسیک تجربه کند، درک شما از متون حیاتی را تسهیل و غنی می کند.
سورن کی یرکگور یکی از پیامبران عصر معاصر است، مردی که مشاهدات حاد او در مورد زندگی مدرن اروپایی ممکن است دیروز نوشته شده باشد، اما آثارش تحولات اساسی در روانکاوی، فلسفه، الهیات و نقد فرهنگ توده را تا بیش از یک قرن پیش بینی کرده است. .
جان دی. کاپوتو گزارش قانع‌کننده‌ای از کی‌یرکگور به‌عنوان متفکری با اهمیت ویژه در دوران پست مدرن ما ارائه می‌کند، که انقلابی را به راه انداخت که مارتین هایدگر و ژاک دریدا را در زمره وارثان خود قرار می‌دهد. تصورات او از حقیقت به‌عنوان یک «عمل» خودتغییر‌دهنده و روایت غم‌انگیز او از «فرد تنها» به نظر می‌رسد که به‌ویژه با در نظر گرفتن ما نوشته شده است.
بخش هایی از این کتاب شامل خوانش کلاسیک کی یرکگور از داستان آبراهام و آیزاک، نظریه انقلابی مبنی بر اینکه حقیقت ذهنیت است، و تحلیل پیشگامانه او از زندگی مدرن بورژوازی است. جان دی. کاپوتو، استاد دین و علوم انسانی توماس جی واتسون در دانشگاه سیراکیوز و متخصص در رابط بین اندیشه پست مدرن و دین معاصر است. آخرین کتاب‌های او «ضعف خدا: الهیات رویداد» و «پس از مرگ خدا» با همکاری جیانی واتیمو هستند. او همچنین نویسنده کتاب درباره دین است.


سایمون کریچلی ،ویراستار این مجموعه، نویسنده پرفروش و استاد فلسفه هانس جوناس در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی است. کتاب های متعدد او عبارتند از: کتاب فیلسوفان مرده، بووی و تراژدی، یونانیان و ما.

کتاب چگونه کیرکگور بخوانیم

جان دی کپیوتو
جان دیوید کاپوتو (John David Caputo) (متولد 26 اکتبر 1940) فیلسوف آمریکایی است که توماس جی. واتسون استاد دین در دانشگاه سیراکوز و دیوید آر کوک استاد فلسفه برجسته در دانشگاه ویلانووا است. کاپوتو یک چهره مهم در ارتباط با مسیحیت پسا مدرن و فلسفه قاره دین است، و همچنین بنیانگذار جنبش الهیات شناخته شده به عنوان الهیات ضعیف است. بخش عمده ای از کارهای Caputo روی هرمنوتیک، پدیدارشناسی، ساختارشکنی و کلام است.
دسته بندی های کتاب چگونه کیرکگور بخوانیم
قسمت هایی از کتاب چگونه کیرکگور بخوانیم (لذت متن)
فرد انسان روح است. اما روح چیست؟ روح «خود» است. اما خود چیست؟ «خود» رابطه ای است که خود را به خود ربط می دهد یا برقرار کردن رابطه بین خود و خود در متن رابطه است؛ «خود» نه آن رابطه بلکه عمل آن رابطه در ربط دادن خودبه خود است. انسان «سنتز» یا وضع مجامع نامتناهی و متناهی است،زمان و ابدیت، جبر و اختیار، آزادی و ضرورت، در یک کلام، «خود» یک وضع مجامع است. وضع مجامع رابطه ای است بین دو حد. از این منظر انسان هنوز «خود» نیست. در رابطه ی بین دو حد، رابطه هرآینه حد سوم است به منزله ی وحدتی سلبی، و دو حد مزبور به آن رابطه و در رابطه ی با آن ربط پیدا می کنند؛ بدین قرار از منظر روان رابطه ی بین جسم و روان یک رابطه است. اما اگر رابطه ی موردبحث بین خود و خود رابطه برقرار می کند. این رابطه همانا حد سوم ایجابی است و این یعنی «خود».