کتاب ترس و لرز

Fear and Trembling
کد کتاب : 1152
مترجم :
شابک : 978-964-312-434-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1843
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 26
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ترس و لرز
Fear and Trembling
کد کتاب : 33532
مترجم :
شابک : 978-6001762260
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1843
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ترس و لرز اثر سورن کی یرکگور

کتاب ترس و لرز، اثری نوشته ی سورن کی یرکگور است که اولین بار در سال 1848 به انتشار رسید. کی یرکگور که امروزه به عنوان یکی از برجسته ترین روانشناسان و فلاسفه ی قرن نوزدهم شناخته می شود، علاوه بر خلق آثاری ارزشمند در حوزه ی فلسفه، منادی و پرچم دار اگزیستانسیالیسم بود. این فیلسوف بزرگ در کتاب ترس و لرز، به کاوش در روانشناسی دین می پردازد و سوال «ایمان چیست؟» را در بستر ارتباط عاطفی و روانشناختی میان انسان و خدا مطرح می کند. کی یرکگور با نثری فوق العاده روان و روشن، این مسئله ی سخت و پیچیده را بررسی می کند و از روش های مختلف تفسیر داستان کهن ابراهیم به منظور انتقال مفاهیم مورد نظر خود بهره می گیرد. سورن کی یرکگور علاوه بر تأثیری شگرف بر الهیات مسیحیت پروتستان، اگزیستانسیالیسمِ سده ی بیستم را پیش بینی کرد و بسیاری از جان مایه های این مکتب فکری را بنیان نهاد.

کتاب ترس و لرز


ویژگی های کتاب ترس و لرز

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

سورن کی یرکگور
سورن کی یرکگور، زاده ی 5 می 1813 و درگذشته ی 11 نوامبر 1855، فیلسوف برجسته ی دانمارکی بود.کی یرکگور در کپنهاگ متولد شد. پدر او بازرگانی ثروتمند و باایمانی بود که افکار و اعمالش، تأثیر زیادی بر سورن داشت. کی یرکگور، الهیات و فلسفه را در دانشگاه کپنهاک آموخت و تا مدتی پیرو فلسفه ی هگل بود تا این که فلسفه ی هگل را جزیره ای امن برای انسان و جایگاه او ندانست. او به شدت معتقد بود که هگل کاخ محکمی را بنا کرده که خودش در آن جایی ندارد و علیه آن عکس العمل نشان داد. کی یرکگور زمانی که در دانشگاه بود، ا...
نکوداشت های کتاب ترس و لرز
Kierkegaard is regarded as a leading pioneer of existentialism and one of the greatest philosophers of the 19th Century.
کی یرکگور به عنوان یکی از سردمداران اگزیستانسیالیسم و یکی از بزرگترین فلاسفه ی قرن نوزدهم در نظر گرفته می شود.
Goodreads

A key work in the psychology of religious belief.
اثری کلیدی در روانشناسی باور دینی.
Barnes & Noble

Hugely influential for both protestant theology and the existentialist movement.
فوق العاده تأثیرگذار هم برای س پروتستان و هم جنبش اگزیستانسیالیسم.
Penguin

قسمت هایی از کتاب ترس و لرز (لذت متن)
آدم باید جلو تر برود، آدم باید جلو تر برود. انگیزه ی جلو تر رفتن در جهان، چیز قدیمی است. هراکلیتوس پیچیده گو گفته است: آدم دو بار از یک رودخانه عبور نمی کند. هراکلیتوس پیچیده گو شاگردی داشت که به این گفته بسنده نکرد، جلو تر رفت و افزود: آدم حتی یک بار هم نمی تواند این کار را بکند.

آن کس که در آرزوی بهترین چیز است، سرخورده از زندگی پیر می شود، آن کس که همیشه مهیای بدترین چیز است زود هنگام پیر می شود، اما آن کس که ایمان دارد، جاودانه جوان می ماند. ابراهیم ایمان داشت و برای همین زندگی ایمان داشت. اگر ایمان او تنها برای زندگی اخروی بود، بی گمان همه چیز را به دور می افکند، تا از این جهان که به آن تعلق نداشت بیرون بشتابد !

اگر کسی که در آستانه ی انجام عملی قرار دارد، خودش را طبق نتیجه ی عمل قضاوت کند، هیچ وقت آن کار را شروع نخواهد کرد.