کتاب عبور از خط قرمز

Cross the red line
کد کتاب : 26226
شابک : 978-6004054454
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عبور از خط قرمز اثر علی دیزایی

دکتر علی دیزایی، از فرماندگان ارشد مشغول در یکی از ادارات پلیس لندن، شرح سال های طولانی خدمتش در این کسوت و همچنین اتفاقات زندگی شخصی خود را در کتاب عبور از خط قرمز که یک خود زندگی نامه است، به رشته ی تحریر درآورده است. بسیاری از افراد با نام علی دیزایی به سبب اخبار بحث برانگیز آن سال های بریتانیا آشنا هستند اما در این کتاب، حقایقی از زبان این سرتیپ سابق پلیس بیان شده که می تواند برای هر خواننده ای جالب توجه باشد. با وجود متن ساده و مخاطب پسند کتاب، بسیاری از اطلاعاتی که در آن آورده شده با ادله و منطق پشتیبانی می شوند و دامنه ی اطلاعات از محل خدمت شخص او در اسکاتلندیارد تا کاخ سلطنتی و خاندان های اشرافی بریتانیا گسترده است و در عین حال از سطح جامعه و خیابان ها و استادیوم ها نیز سخن به میان است.
این حقوق دان برجسته که در ابتدای کودکی ایران را به مقصد زندگی در انگلیس ترک گفته بود، با وجود تبدیل شدن به چهره ای محافظ و خدمت کننده در جامعه ی بریتانیا، نتوانست از چنگال تیز هیولای تبعیض نژادی در امان بماند و رد زخم های ناشی از این تعصبات بیهوده، هنوز هم بر تن او باقیست. علاوه بر این یکی از مواردی که وی در محل کار خود با آن درگیر بود، فساد پلیس محلی و باندبازی های شدیدی بود که مشکلاتی را برای شخص او نیز ایجاد کرد. اتهاماتی بسیار سنگین و در عین حال بی اساس که به این شخصیت کوشا و قوی وارد شد و اگر قدرت و اعتماد به نفس کافی را نداشت، شرافتش زیر چکمه ی چرکین افترا لگدمال می شد. شرح افکار و نحوه ی برخورد او با این اتهامات بی اساس که بعدها کاملا از آن تبرئه شده، از دیگر نکات خواندنی و آموزنده ی این کتاب است.

کتاب عبور از خط قرمز

علی دیزایی
علی دیزایی، متولد ۱۳۴۱ شمسی (۱۹۶۲ میلادی) در نظام آباد تهران است و در ۸ سالگی همراه با برادرش توسط خانواده به انگلیس جهت تحصیل فرستاده شدند. دیزایی فارغ‌التحصیل رشته حقوق و دارای مدرک فوق دکترا (PHD) از دانشگاه کمبریج انگلستان است.علی دیزایی در سال ۱۹۸۶ میلادی به اداره پلیس متروپلیتن (پلیس عمده ویژه شهر لندن) در انگلستان پیوست. در اداره پلیس، ایشان به صورت باور نکردنی بطور سریع ارتقا درجه و پیشرفت یافتند و در واقع تنها افسر مسلمان در اداره پلیس بودند که در دوره آموزشی «ارتقا شتاب م...
قسمت هایی از کتاب عبور از خط قرمز (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: چگونه یک پسر تنها، با بالاترین درجات تحصیلی از یکی از بهترین دانشگاه های دنیا، کمبریج، فارغ التحصیل می شود و به فرماندهی پلیس انگلستان می رسد؟ عبور از خط قرمز روایتی باورنکردنی از زندگی پرفرازونشیب و جنجالی پسرکی است از خانواده ای نه چندان متمول که دست تقدیر او را در کودکی از نظام آباد تهران به کشور انگلستان فرستاد. قصه ی جنگ ها، پاپوش ها، دادگاه ها و زندان های سرتیپ دکتر علی دیزایی در کنار عاشقانه هایش با دختری بختیاری، زنی که با شهامت و قدرت در این دوران مشقت بار او را همراهی کرد، در کتاب «عبور از خط قرمز» روایت شده است.