کتاب معمای چشم لندن

The London Eye Mystery
کد کتاب : 46019
مترجم :
شابک : 978-6222440862
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معمای چشم لندن
The London Eye Mystery
کد کتاب : 26290
مترجم :
شابک : 978-6004627511
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 235
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معمای چشم لندن اثر شیوان داود

داستان "معمای چشم لندن" به قلم "شیوان داود" از دیدار عمه گلوریا با خانواده تد آغاز می شود. تد پسری با سندرم آسپرگر است. عمه گلوریا به همراه پسرش سلیم که نیمه آسیایی است آمده است و او حدود یک سال از تد بزرگتر است . افراد مبتلا به سندرم آسپرگر اغلب علایق شدیدی از خود نشان می دهند و تد به شدت به آب و هوا علاقه مند است. سلیم، به خصوص شیفته ی ساختمان قدیمی پادگان است که در همان خیابان خانه ی تد، واقع شده است.
سلیم ، تد و خواهر بزرگترش کت ،تصمیم میگیرند تا سوار چشم لندن شوند و در حالی که از صف طولانی تهیه ی بلیط ناراحت و خسته شده اند ، یک غریبه با بلیط به آن ها نزدیک می شود و می گوید که از فضاهای کوچک می ترسد و نمی تواند سوار چشم لندن شود. آن ها تصمیم می گیرند بلیط را به سلیم بدهند ، زیرا او قبلا هرگز ،چشم لندن را سوار نشده است. نیم ساعت بعد ، هنگامی که کابین سلیم پایین می آید ، کت و تد سلیم را در هیچ جایی از کابین پیدا نمی کنند. وقتی خاله گلوریا و مادر تد در این باره می فهمند ،به شدت از کت عصبانی می شوند. عصر همان روز در حالی که تد و کت دوربین سلیم را بررسی می کنند ،خانواده تماسی تلفنی از پلیس دریافت می کنند که اطلاع می دهد پسری در سن و توصیف سلیم ،مرده پیدا شده است. پدر تد تصمیم می گیرد برود و جسد را از نزدیک ببیند اما پس از بررسی، متوجه می شود که این جنازه ی سلیم ،نبوده است. آن ها سرنخ‎ هایی در شهر لندن پیدا می‎کنند و تد، با روش منحصر به فردش در فکر کردن، به یافتن او نزدیک می‎شود...

کتاب معمای چشم لندن


ویژگی های کتاب معمای چشم لندن

برنده جایزه Cybils سال 2008

برنده جایزه ادبیات کودک دالی گری سال 2010

نامزد نشان کارنگی سال 2008

شیوان داود
شیوان داود زاده 4 فوریه 1960 و درگذشته 21 اوت 2007، نویسنده و فعال انگلیسی بود. آخرین کتابی که او به اتمام رساند ، بوگ کودک ، پس از مرگش مدال کارنگی را در سال 2009 از کتابداران حرفه ای کسب کرد و به عنوان بهترین کتاب سال برای کودکان یا بزرگسالان که در ایالات متحده منتشر شده است ، شناخته شد.
نکوداشت های کتاب معمای چشم لندن
Everything rings true here, the family relationships, the quirky connections of Ted’s mental circuitry, and, perhaps most surprising, the mystery.
در این کتاب همه چیز ، روابط خانوادگی ، ارتباطات عجیب و غریب مدارهای ذهنی تد ، و شاید عجیب تر از همه، رمز و رازها درست به نظر می رسند.
Booklist Booklist

The best mysteries have at their centers gifted but very human sleuths—their abilities balanced by equally significant flaws or idiosyncrasies. This one is no exception.
در مرکز بهترین رمز و رازها، هوشمندی و استعداد بسیار انسانی است . توانایی های آنها با نقص یا ویژگی های خاص یکسان قابل تعادل است. این کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.
The Horn Book Magazine

Grabs readers from the beginning and doesn't let go.
داستان از همان ابتدا خوانندگان را جذب و رها نمی کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

This is a well-constructed puzzle, and mystery lovers will delight in connecting the clues.
این یک معمای خوب ساخته شده است و دوستداران رمز و راز از اتصال سرنخ ها لذت می برند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب معمای چشم لندن (لذت متن)