کتاب مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی

The Death of the Nation and the Future of the Arab Revolution
کد کتاب : 27426
مترجم :
ستار وکیلی
شابک : 978-6226414081
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی اثر ویجی پراشاد

کتاب "مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی" روندی پر سرعت دارد و در زمانی مناسب توسط "ویجی پراشاد"، نوشته شده است ، زیر بنا و چاشنی داستان درگیری های خاورمیانه در دوران کنونی ما است ،که از سوریه و عربستان سعودی ، تا هرج و مرج در ترکیه را شامل می شود. کتاب مخلوطی از حکایت های مهیج است که با گزارش اتفاقاتی که در سطح خیابان ها رخ می دهد به خوانندگان برای درک خطر واقعی ، کمک می کند . "ویجی پراشاد"چشم اندازی ژئوپلیتیک از منطقه و جایگاه آن در جهان را به ما نشان می دهد و از این طریق، ما را از تغییرات چشمگیر بازیگران صحنه ی سیاست و اقتصاد در جهان آگاه می کند. او وضعیت خاورمیانه، طی پنج سال گذشته را این چنین توضیح می دهد:
"بهار عربی نه در حاشیه ی میدان تحریر و نه در منطقه ی حلب شکست نخورده است." بلکه "در قصرهای ریاض و آنکارا و همچنین واشنگتن دی سی و پاریس به طور کامل شکست خورد." کتاب "مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی" به آشفتگی عراق ، سوریه و لبنان می پردازد ، کشورهایی که داعش در آن ها ظاهر شده و رشد کرده است. با این وجود داستان منطقه ی خاورمیانه به قوت خود باقی مانده است. خاورمیانه بعد از داعش چگونه خواهد بود؟ چه کسی به گلایه های مردمش گوش خواهد داد؟ آیا آینده ی دیگری می توان برای منطقه متصور شد ،که با بازگشت دولت های امنیتی یا ادامه ی سلطنت همراه نباشد؟ "مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی" با قرار دادن تحولات خاورمیانه در متن گسترده تر تاریخ ،به آینده ی خاورمیانه می پردازد.

کتاب مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی

ویجی پراشاد
ویجی پراشاد یک مورخ ، روزنامه نگار ، مفسر و روشنفکر مارکسیستی هندی است. او مدیر اجرایی موسسه تحقیقات اجتماعی "تریکانتیننتال" و سردبیر اصلی کتاب های LeftWord است.وی از سالهای 1996 تا 2017 رئیس تاریخ آسیای جنوبی و استاد مطالعات بین المللی در کالج ترینیتی در هارتفورد کانتیکت در ایالات متحده بود و همچنین عضو ارشد انستیتوی ایسام فارس برای سیاست های عمومی و امور بین الملل در بیروت بوده است.
نکوداشت های کتاب مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی
This is an important book. Although events on the ground change frequently and without apparent reason, The Death of the Nation and the Future of the Arab Revolution combines historical context, insightful analysis and a sense of reason to the ongoing turmoil and struggle in the globe’s perennial hotspot. Prashad’s narrative moves swiftly across the geopolitical terrain like a NATO missile heading towards its target. Unlike that missile, however, Prashad’s objective is understanding, not destruction.
این یک کتاب مهم است. اگرچه وقایع در صحنه به طور مکرر و بدون دلیل مشخص تغییر می کند اما " مرگ ملت و آینده انقلاب عربی "ترکیبی از زمینه های تاریخی ، تجزیه و تحلیل بصیرت آمیز و منطق آشفتگی و مبارزه ی مداوم در یک نقطه ی مشخص جهان است. روایت پراشاد مانند یک موشک ناتو به سمت هدف خود به سرعت در منطقه ی زمینی حرکت می کند. اما برخلاف این موشک ، هدف پرشاد درک است نه تخریب.
CounterPunch

قسمت هایی از کتاب مرگ ملت و آینده ی انقلاب عربی (لذت متن)