کتاب گذار از جهان بسته به کیهان بی کران

From the Closed World to the Infinite Universe
کد کتاب : 27749
مترجم :
شابک : 978-9647763691
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب گذار از جهان بسته به کیهان بی کران اثر آلکساندر کویره

در طول قرون شانزدهم و هفدهم، تغییری اساسی در الگوها و چارچوب تفکر اروپایی رخ داد. در پی اکتشافات از طریق تلسکوپ و تئوری کوپرنیک، مفهوم کیهان منظم از "ستارگان ثابت" جای خود را به جهان بی نهایت در زمان و مکان داد - با پیامدهای مهم و گسترده برای تفکر بشر. الکساندر کویره این انقلاب را بر حسب تغییری که در تصور ما از جهان و جایگاه ما در آن رخ داده است تفسیر می کند و اولویت این تغییر را در توسعه جهان مدرن نشان می دهد.
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:
" کویره بر آن است که بیمدد مابعد الطبیعة افلاطونی یا نوافلاطونی علم نوین «ممکن» نمی شد. اما و صد اما که داد و ستد مابعدالطبیعه ریاضی انگار افلاطونی با راه و روش علمی سیری تاریخی و ممکن داشته است یعنی هم علم نوین، هم ما بعد الطبیعة ظفر نمون افلاطونی و هم چند و چون داد و ستد تاریخی شان سرشتی غیر ضروری دارند و در کارنامه تاریخی خویش بازنمای کنش علم بــا مـا بعد الطبیعه و رابطه های قدرت.اند کویره در نظر به این کارنامه به کنش درونی علم و ما بعد الطبیعه بسنده کرده و از دست در کاری رابطه های قدرت و از ساختارهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در سیر انقلاب علمی سراغی نگرفته است."

کتاب گذار از جهان بسته به کیهان بی کران

آلکساندر کویره
الکساندر کویره متولد ۲۹ اوت ۱۸۹۲ و درگذشته ی ۲۸ آوریل ۱۹۶۴ ، یا الکساندر کوارِی ، فیلسوف فرانسوی زادهٔ روسیه بود. آثار او عمدتاً در حوزهٔ تاریخ و فلسفه علم است.کویره در شهر تاگانروگ روسیه و در خانواده ای یهودی متولد شد. نام اصلی وی الكساندر ولادیمیرویچ كویره بود. او قبل از ادامه تحصیل در خارج از کشور ، در تفلیس ، روستوف روی دون و اودسا تحصیل کرد.
نکوداشت های کتاب گذار از جهان بسته به کیهان بی کران
An important contribution to the problem of the transition from the world view characteristic of the medieval centuries to that which rapidly gained acceptance after the seventeenth century.
سهم مهمی در مسئله گذار از جهان بینی مشخصه قرون وسطی به آنچه پس از قرن هفدهم به سرعت مورد پذیرش قرار گرفت.
Philosophical Quarterly

A model of scholarliness without pedantry, of clarity without oversimplification.
مدلی از علم و دانش، بدون تعصب، وضوح بدون ساده سازی.
Arthur Koestler

قسمت هایی از کتاب گذار از جهان بسته به کیهان بی کران (لذت متن)