کتاب بازیگری - جلد 2

To the Actor
کد کتاب : 23691
مترجم :
شابک : 978-9643416133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بازیگری - جلد 2 اثر میخائیل چخوف

میخائیل چخوف در کتاب دو جلدی "بازیگری" خود نتایج سالها تلاش، آزمایش و تجربه خود در عرصه بازیگری را در اختیار علاقه مندان و هنرجویان رشته بازیگری قرار داده است.

او در روش منحصر بفرد خویش سعی می کند در مقابل سیستم بازیگری استانیسلاوسکی شکل بدیلی از فراآیند آفرینش نقش را ارائه دهد.
روش او در هدایت و پرورش بازیگر بر روی مقوله تخیل بازیگر متمرکز است. چخوف ادعا دارد که سیستم بازیگری استانیسلاوسکی چون سدی محکم، مسیر خلاقیت بازیگر را مسدود می کند. او می گوید در سیستم استانیسلاوسکی بازی ها مرده و دلسرد کننده بنظر می رسند. در این راستا او تلاش کرده است تا فهمی جدید از فرایند بازیگری را به دنیای نمایش پیشنهاد دهد.
در روش او بازیگر بینش بسیار بیشتری نسبت به خودش و شخصیتی که قرار است به تصویر بکشد ارائه می دهد.
این شیوه این امکان را به بازیگر می دهد تا با سهولت و مهارت جدید به هر نقشی نزدیک شود.

چخوف این اجازه را به بازیگر می دهد تا قبل از برخورد با کلمات ، در بدن خویش به آزمایش و بداهه پردازی بپردازد. در این شیوه به نظر می رسد همه چیز بسیار طبیعی تر جریان می یابد. چخوف به آثار استانیسلاوسکی مراجعه می کند و در برخی از سطح انتظار دارد خوانندگان وی نیز با آن آشنا باشند. اگر بازیگر هستید باید به هر حال کارهای او را خوانده باشید.

کتاب بازیگری - جلد 2

میخائیل چخوف
میخائیل الکساندروویچ "مایکل" چخوف 29 اوت 1891 - 30 سپتامبر 1955 ، بازیگر ، کارگردان ، نویسنده و بازیگر تئاتر روسی-آمریکایی بود. وی برادرزاده نمایشنامه نویس آنتون چخوف و شاگرد کنستانتین استانیسلاوسکی بود. استانیسلاوسکی از وی به عنوان درخشان ترین دانش آموز خود یاد کرد. اگرچه عمدتاً بازیگر صحنه بود ، اما وی چندین نمایش قابل توجه در فیلم به نمایش گذاشت ، هرچند که به یاد ماندنی ترین بازی او بازی در نقش آنالیزور فرویدی در فیلم Spellbound آلفرد هیچکاک (1945) است که وی تنها نامزدی جایزه اسکار خود را ...
قسمت هایی از کتاب بازیگری - جلد 2 (لذت متن)
نتیجه ی پژوهش های من درباره ی تسلط درونی بر مکانیسم آفرینش در این کتاب آمده است. این پژوهش ها، سال ها پیش در روسیه آغاز شد. من شانزده سال با آن تئاتر همکاری داشتم و آموزه های استانیسلاوسکی، نمیرویچ دانچنکو، واختانگوف و سولرژیتسکی را دنبال کردم.

تا جایی که می توانید، میدان توجه تان را گسترده کنید تا روان تان غنی تر شود. مثلا با خواندن آثار تاریخی، رمان ها و نمایشنامه های تاریخی، سعی کنید در ذهن آدم هایی نفوذ کنید که در گذشته زندگی می کرده اند. با کنار گذاشتن اصول اخلاقی و اجتماعی تان و پس زدن اندیشه های مدرن و خلاصه چشم بستن بر تمام مسایل شخصی، سعی کنید بفهمید آن ها چطور فکر می کرده اند. تلاش کنید با فهم شرایط وجودی و سبک و سیاق زندگی شان، آن ها را بفهمید.