کتاب فلسفه ی روشنگری

The Philosophy of the Enlightenment
کد کتاب : 28396
مترجم :
شابک : 978-9644481956
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 543
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1932
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه ی روشنگری اثر ارنست کاسیرر

در این اثر کلاسیک فلسفه ی روشنفکری ، ارنست کاسیرر هم ترکیبی منسجم و هم تحلیلی نافذ از یکی از بزرگترین دوره های فکری تاریخ را ارائه می دهد: یعنی عصر روشنگری.

وی با استدلال بر اینکه زیربنای مختلف تفکر این دوره یک بنیان مشترک وجود دارد ، نشان می دهد که چگونه فیلسوفان عصر روشنگری از ایده های قرن های گذشته استفاده می کردند حتی در زمانیکه آنها را کاملا متناسب با دنیای مدرن متحول می کردند. از دیدگاه ارنست کاسیرر، روشنگری فلسفه را از قلمرو ی اندیشه ناب آزاد کرد و آن را به عنوان یک نیروی فعال و خلاق در بدنه اجتماع و زیست افراد قرار داد.
همگان از عصر روشنگری که به طور رسمی از قرن هجدهم آغاز شد، به عنوان دوره گذار از فلسفه قرون وسطا به اندیشه ای مدرن یاد می کنند. حال نویسنده در این کتاب سعی دارد تا شرح دقیقی از تحولات فکری در این دوره تاریخی را برای خوانندگان ارائه دهد. این کتاب برای علاقه مندان فلسفه و پژوهشگران رشته های علوم انسانی بسیار مفید است. برگردان فارسی این کتاب برعهده "یدالله موقن" بوده است.


ارنست کسیرر (1845-1945) فیلسوف یهودی-آلمانی بود که در چندین دانشگاه در آلمان و ایالات متحده تدریس می کرد. وی نویسنده کتابهای بسیاری از جمله افسانه دولت ، مقاله ای درباره انسان و زبان و افسانه بود.

کتاب فلسفه ی روشنگری

ارنست کاسیرر
ارنست‏ کاسیرر زادهٔ ۲۸ ژوئیهٔ ۱۸۷۴ ، درگذشتهٔ ۱۳ آوریل ۱۹۴۵ ، فیلسوف نوکانتی آلمانی و تاریخ‌نگار فلسفهٔ غرب بود. او از شاگردان گئورگ زیمل و هرمان کوهن و استاد فیلسوفانی چون لئو اشتراوس و هانری کربن بود. او در بریسلاو آلمان متولد شد. در ۱۸۹۲ هنگامی که ۱۸ سال داشت، وارد دانشگاه برلین شد. در آنجا به درخواست پدر به تحصیل حقوق پرداخت ولی پس از چندی آن را رها کرد و فلسفه و ادبیات آلمانی خواند. وی سال ۱۹۸۴ در کلاس درس کانت زیمل حاضر شد، جایی که او با نوشتارهای کوهن دربارهٔ کانت آشنا شد. ازآ...
نکوداشت های کتاب فلسفه ی روشنگری
Cassirer's The Philosophy of the Enlightenment offers much to today's student of the cultural sciences. . . . If nothing else, in our world of concise histories and quick overviews, Philosophy of the Enlightenment is still an excellent and detailed handbook for anyone interested in the various philosophical currents of the Enlightenment
فلسفه روشنگری کاسیرر چیزهای زیادی به دانشجویان امروز علوم فرهنگی ارائه می دهد. . . . فلسفه روشنگری هنوز کتاب عالی و مفصلی برای هر کسی است که به جریان های مختلف فلسفی روشنگری علاقه مند است
European Legacy

Ernst Cassirer's The Philosophy of the Enlightenment is not only a brilliantly original work of history, it is itself a work of philosophy by one of the twentieth century's most interesting thinkers. Despite all that has been written on the Enlightenment since it first appeared in 1932, it remains unsurpassed.
کتاب فلسفه روشنگری ارنست کسیرر نه تنها یک اثر درخشان و بدیع از تاریخ است ، بلکه خود یک اثر فلسفی توسط یکی از جالب ترین متفکران قرن بیستم است. علیرغم همه آنچه که از زمان ظهور روشنگری در سال 1932 در مورد آن نوشته شده است ، اما همچنان فراتر نیست.
Anthony Pagden

قسمت هایی از کتاب فلسفه ی روشنگری (لذت متن)