کتاب در باب فرایند تمدن

The Civilizing Process
(بررسی هایی در تکوین جامعه شناختی و روانشناختی آن)
کد کتاب : 47288
مترجم :
شابک : 978-6002232144
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1939
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در باب فرایند تمدن اثر نوربرت الیاس

کتاب «درباب فرایند تمدن» در روزهای جنگ و ظهور فاشیسم در اروپا نوشته می شود.الیاس مقدمه خود بر چاپ اول کتاب را در سال 1936 امضا می کند که این نسخه در 1939 در بازل برای اولین بار به چاپ می رسد.
در سال 1998 این کتاب براساس ارزیابی (ISA) انجمن بین المللی جامعه شناسی جزء بیست اثر برتر کلاسیک جامعه شناسی قرن بیستم قرار گرفت.
از نظر الیاس آنچه که وجود دارد انسان های از بدو تولد نیمه مستقل و وابسته به یکدیگر هستند و در ارتباط با یکدیگر زندگی اجتماعی خود را شکل می دهند و از برنامه ها و اعمال و کردار تک تک آنها و شبکه ارتباطی آنها با یکدیگر اقعیتی بوجود می آید که الیاس آن را (Figuration) پیکربندی های پویا و دائما در حال تغییر در اثر همین اعمال و رفتار انسان ها می نامد.
به نظر الیاس ذات و ماهیت امور اجتماعی و حتی ماهیت خود انسان نیز اموری پویا و غیرایستا هستند لذا این نوع مفاهیم از قبیل «فرد»، «جامعه»، «عامل» و یا «ساختار» اساسا برای بیان واقعیت های اجتماعی به نوعی تحریف این واقعیت هاست.
«در باب تکوین جامعوی تمدن غرب»، «در باب سازوکارهای تکاملی جامعه در قرون وسطی»، «جمع بندی» و «شرم وانزجار» بخش های اصلی کتاب نامبرده را تشکیل می دهد.

کتاب در باب فرایند تمدن

نوربرت الیاس
نوربرت الیاس (۱۸۹۷–۱۹۹۰) جامعه‌شناس آلمانی بود.الیاس در شهر بریسواو به دنیا آمد که هنگام تولد او جزء خاک آلمان بود و اکنون در شمار شهرهای لهستان است. الیاس آلمانی بود و یهودی، و نظیر همگامانش، کسانی چون کارل مانهایم و تئودور آدورنو، با روی کار آمدن نازی‌ها ناچار به جلای وطن شد. ابتدا چندی در پاریس اقامت کرد، اما سرانجام مقیم لندن شد.