کتاب پایدیا

Paideia
(3 جلدی)
کد کتاب : 32692
مترجم :
شابک : 978-9644871405
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1434
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1934
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب پایدیا اثر ورنر یگر


پایدیا اثر کلاسیک سه جلدی نوشته ی ورنر یگر است که در اصل در سال 1939 منتشر شده است. این کتاب، شکل دادن به شخصیت یونانی از طریق مجموعه ای از تمدن ، سنت ، ادبیات و فلسفه است که اساس ارزیابی یگر از فرهنگ هلنی است.
جلد اول بنیان ، رشد و بحران فرهنگ یونان را در دوران باستان و کلاسیک توصیف می کند که با فروپاشی امپراتوری آتن پایان می یابد. جلد دوم و سوم این اثر به تاریخ تفکر یونان باستان در عصر افلاطون ، قرن 4 قبل از میلاد می پردازد - عصری که یونان هر آنچه را که در این جهان ارزشمند است - دولت ، قدرت ، آزادی - را از دست داد. اما هنوز به مفهوم پایدیا پایبند بود. مناندر به عنوان آخرین شاعر بزرگ خود ، خلاصه ای از نقش اصلی این آرمان در فرهنگ یونان را این گونه بیان کرد:
" دارایی ای که هیچکس نمی تواند آن را از بشر بگیرد پایدیا است"
این کتاب در سه جلد نوشته شده است و هر جلد به عنوان یک واحد مستقل در نظر گرفته می شود، [جلد 1-یونان باستانی ، اوج و بحران ذهن و فکر آتنیان ؛ جلد 2-در جستجوی مرکز الهی؛ جلد 3-تضاد ایده های فرهنگی در عصر افلاطون] ، در مجموع یک بررسی یکپارچه از کل سنت فرهنگی یونان در دوره های اولیه و کلاسیک را تشکیل می دهد. کتاب پایئیا یک مطالعه ی عمیق و بی انتها در مورد بنیان تمدن غرب است.
کتاب پایدیا را محمدحسن لطفی ترجمه کرده است. این کتاب توسط انتشارات خوارزمی منتشر شده است.

کتاب پایدیا

ورنر یگر
وِرْنِر ویلهلم یِگِر (Werner Jaeger) (زادهٔ ۳۰ ژوئیهٔ ۱۸۸۸ در لبریش آلمان — درگذشتهٔ ۹ اکتبر ۱۹۶۱ در کمبریج آمریکا) از مهم‌ترین فیلولوگ‌های کلاسیک در سدهٔ بیستم است.یِگِر در لُبِریش، از شهرهای ایالت رِنیش امپراتوری پروس به دنیا آمد. او در لبریش و کِمْپِن به مدرسه رفت و در دانشگاه‌های ماربورگ و برلین به تحصیل پرداخته و در سال ۱۹۱۱ دکترای تخصصی خود را از دانشگاه برلین با پایان‌نامه‌ای در مورد متافیزیک ارسطو دریافت نمود. در ۲۶ سالگی صاحب کرسی استادی در دانشگاه بازل...
نکوداشت های کتاب پایدیا
[Paideia] is intended for the general reader, and it is probably God's gift to educators, because it conveys to the reader, in a clear and attractive form, covering the ground comprehensively, a conception of the central point of view in Hellenic society and culture
[پایدیا] برای عموم خوانندگان در نظر گرفته شده است و احتمالا این هدیه خداوند به خوانندگان است ، زیرا به شکلی واضح و جذاب مطالب را به خواننده منتقل می کند ، آنها را به طور جامع تحت پوشش قرار می دهد و تصوری از نقطه نظر اصلی در جامعه یونان و فرهنگ هلنی در اختیار مخاطب قرار می دهد.
Edmund Wilson, New Yorker

The most illuminating work I have ever read on Greece.
روشنگرانه ترین اثری که در مورد یونان خوانده ام.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب پایدیا (لذت متن)