کتاب نمادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان

Gods In Everyman
کد کتاب : 28674
مترجم :
شابک : 978-9647518697
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 444
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

روان شناسی مردان
Gods in Everyman
بررسی الگوهای کهن در روان مردان
کد کتاب : 28672
مترجم :
شابک : 978-6002500960
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

انواع مردان
Gods In Everyman
(شیوه ای عمیق، دقیق و کاربردی برای شناخت مردان)
کد کتاب : 21169
مترجم :
شابک : 978-6009225149
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انواع مردان اثر جین شینودا بولن

« جین شینودا بولن» این الهه رهایی بخش در حوزه جنسیت، در این کتاب «انواع مردان» ، توجه خود را به الگوهای درونی قدرتمند - یا کهن الگوها - معطوف می کند که شخصیت ها ، مشاغل و روابط شخصی مردان را شکل می دهد. وی با مشاهده این کهن الگوها به عنوان همتایان درونی جهان بیرونی کلیشه های فرهنگی ، نشان می دهد که چگونه مردان می توانند احساس ارزشمندی از یکپارچگی و یکپارچگی را بدست آورند. در حالی که آنچه انجام می دهند با آنچه که هستند سازگار است. دکتر بولن این الگوها را در پوشش هشت خدای کهن الگویی یا تیپ های شخصیتی معرفی می کند. دکتر بولن از خدایان قدرت طلب اقتدارگرا (زئوس ، پوزیدون) گرفته تا خدایان خلاقیت (آپولو ، هفائستوس) تا دیونیسوس نفسانی ، به مردان نشان می دهد که چگونه خدایان حاکم خود را شناسایی کنند ، چگونه تصمیم بگیرند که کدام یک را پرورش دهند و کدام یک را غلبه کنند ، و چگونه می توان از این الگوهای قدیمی برای ماندگاری و تقویت زندگی آنها بهره برد. وی همچنین بر اهمیت درک اینکه کدام خدایان جذب شما می شوند و کدام یک با انتظارات شما سازگار هستند ، تأکید می کند. ریشه های اغلب سخت رابطه پدر و پسر را کشف می کند و درگیری عمیق جامعه بین پرورش و نیاز به پرورش مردانگی را بررسی می کند.

دکتر بولن در کتاب «انواع مردان» روانشناسی مردانه دلسوز و شفافی را به ما ارائه می دهد که به همه زنان و مردان کمک خواهد کرد تا خود و روابط خود را با پدران ، پسران ، برادران و دوستدارانشان بهتر درک کنند.

کتاب انواع مردان

جین شینودا بولن
جین شینودا بولن روانپزشک و نویسنده آمریکایی است. او کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی روانشناسی کهن الگویی نوشته است. معروفترین کتاب‌های او «خدابانوان درون زنان» و «خدایان درون مردان» با عناوین «نمادهای اسطوره‌ای و روانشناسی زنان» و «نمادهای اسطوره‌ای و روانشناسی مردان» و« زنان اسطوره ای،نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان در دوران کمال » به فارسی برگردانده شده‌اند.
قسمت هایی از کتاب انواع مردان (لذت متن)
هرمس، پیام آور فرمانرواهای دیگر بود. او راهنمای روح ها به دنیای زیرین و راهنمای مسافران نیز به حساب می آمد. همچنین هرمس کهن الگوی سخنوری، دزدی، تجارت و ورزش نیز بود و همزمان مخترع اعداد، الفبا و چنگ نیز به شمار می آمد. در دنیای کار هرمس را نمی توان کارشناس محض رشته ای خاص دانست. علایق فردی و متنوع او باعث می شود نتواند در رشته ای ثابت به کسب تجربه ادامه بدهد. او دوست ندارد هیچ کاری را مطابق نظرات دیگران انجام بدهد. ذهن سریع او می تواند راه ها و راه حل های میانبر را به سادگی پیدا کند. او در هر کاری به نوآوری می پردازد و فردی فرصت طلب است که به سادگی می تواند با مشاهده ی موقعیت های مختلف و افرادی که درگیر این موقعیت ها هستند فرصت های مناسب را بشناسد و از آن ها استفاده کند. این ویژگی او به همراه توانایی سخنوری اش از او تاجر و مذاکره کننده ی با استعداد می سازد. مرد هرمسی ایده های مناسب را در موقعیت های مختلف می شناسد و ممکن است با استفاده از این ایده ها از مرزهای متداول فراتر برود و به آنچه می خواهد، برسد.

هرمسی ها سبک و ساده سفر می کنند و ممکن است در دوره ی کوتاه سه ماهه، آن ها را در سه کشور مختلف ملاقات کنید. آن ها برای آزادی فیزیکی و روانی خود ارزش زیادی قائل اند.

کهن الگوی هرمس ویژگی هایی دارد که می تواند از او یک روان درمانگر خوب بسازد. هرمس همراه و راهنمای مسافران است؛ درست همان طور که یک روان درمانگر خوب در سفرهای روان شناسی، بیمارانش را همراهی و راهنمایی می کند و از وادی تاریکی به روشنایی می برد.