کتاب نسل دود و سکوت

After Midnight
کد کتاب : 28768
مترجم : مرضیه وروانی فراهانی
شابک : 978-6226983570
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نسل دود و سکوت اثر ایرمگارد کوین

در کتاب "نسل دود و سکوت" به قلم "ایرمگارد کوین"، سانای نوزده ساله تنها در پی آرامش است؛ تنها خواسته ی او این است که گوشه ای بنشیند و نوشیدنی اش را بنوشد. او و گرتی دوست دارند بیشتر از عشق صحبت کنند تا سیاست؛ اما در فرانکفورت دهۀ 1930 میلادی، سیاست چیزی نیست که شما بتوانید از آن فرار کنید. هیتلر به شهر آمده و ماشین آلات نظامی اش تمام خیابان های فرانکفورت را بسته اند.
حالا اوضاع هر روز پیچیده تر می شود: از گرتی و معشوقۀ یهودی اش گرفته که باید راهی برای فرار از چنگ ارتش نازی پیدا کنند تا برادر سانا که نوشته ها و اشعارش در لیست سیاه رایش سوم قرار گرفته... و خود سانا که مرگ، خیانت و حقیقتی تلخ از زندگی در دوره ای که معصومیت و عشق از آن رخت بربسته را نظاره گر است. داستان این کتاب، داستان رویاهای طاعون زدۀ نسلی است که حزب نازی آلمان ذره ذرۀ وجودشان را به خاک و خون کشید. در سال 1937 ، "ایرمگارد کوین"، نویسنده ی آلمانی ، هنگام نوشتن این کتاب کم حجم اما نفیس و ویرانگر ، به همراه معشوق خود ، ژوزف روث، از آلمان نازی فرار کرده بود. او تنش ، تناقض و هیستری غیرقابل تحمل در جامعه ی آلمان قبل از جنگ را به طرزی بی مانند ثبت می کند. این کتاب حماقت انسان را آشکار می کند و یک انسان گرایی امیدوارکننده را نشان می دهد، که حتی زمانی که اولین لحظات یک کابوس را توصیف می کند پر از شوخ طبعی است . "نسل دود و سکوت" شاهکاری است که شایسته ی خواندن است.

کتاب نسل دود و سکوت

ایرمگارد کوین
ایرمگارد کوین زاده ی 6 فوریه 1905 و درگذشته 5 مه 1982، رمان نویس آلمانی بود. او به خاطر تصویرگری از زندگی زنان مورد توجه قرار گرفته است. وی در خانواده ای مرفه به دنیا آمد. پس ازآن که، تلاش های وی برای بازیگری در سن 16 سالگی به پایان رسید و بعد از سال ها کار در هامبورگ و گریفسوالد ، به عنوان نویسنده شروع به کار کرد.
نکوداشت های کتاب نسل دود و سکوت
[Irmgard Keun's] stunning works of literature are searing satires of life under the Third Reich in which fascist ideology is subtly and hilariously subverted, Nazi racism pilloried…The overwhelming power of Keun’s work lies in her surprisingly raw, witty, and resonant feminine voices.
آثار خیره کننده ادبیات [ایرمگارد کیون] طعنه های طنز زندگی تحت سلطه ی رایش سوم است که در آن ایدئولوژی فاشیستی، با ظرافت و طنز برانداز می شود ، نژادپرستی نازی مورد سرنگونی قرار می گیرد ... قدرت طاقت فرسای کار کیون، در صداهای کاملا خام ، شوخ و طنین زنانه ی او نهفته است.
Jenny McPhee, Bookslut

I cannot think of anything else that conjures up so powerfully the atmosphere of a nation turned insane.
من نمی توانم به چیز دیگری فکر کنم که فضای زندگی یک ملت را که به جنون کشیده شدند این چنین پرقدرت به تصویر بکشد.
Sunday Telegraph Sunday Telegraph

You can feel the creeping evil slowly infiltrate everyday existence. But this is also a love story.
شما می توانید احساس کنید که شر خزنده به تدریج در روزمرگی ها نفوذ می کند. اما همچنان یک داستان عاشقانه است.
Manchester Evening News

قسمت هایی از کتاب نسل دود و سکوت (لذت متن)