کتاب صد مانیفست

100 Artists' Manifestos: From the Futurists to the Stuckists
مانیفست های هنرمندان از فوتوریست ها تا استاکیست ها
  • 10 % تخفیف
    180,000 | 162,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هنوز هنوز
    نویسنده:
کد کتاب : 28855
مترجم :
شابک : 978-6006047812
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 808
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب صد مانیفست اثر الکس دنچف

"صد مانیفست" یا "مانیفست های هنرمندان از فوتوریست ها تا استاکیست ها" اثری است بی نظیر با اهتمام "الکس دنچف" که خواندن آن برای تمام دانشجویان هنر، معماری و سینما ضروری است. "الکس دنچف" در این کتاب، "صد مانیفست" از صد هنرمند برتر را یک جا جمع آوری کرده که در ابتدای هر کدام، مقدمه ای درباره ی نویسنده و جنبش مد نظرش مطرح شده است. "صد مانیفست" یک گنجینه ی مثال زدنی از صدای جنبش های متنوعی در صد سال اخیر بوده که برخی از آن ها عبارت اند از فوتوریسم، استاکیسم، سورئالیسم، دادائیسم، کمونیسم، فمنیسم، کانیبالیسم، ورتیسیسم و استریدنتیسم. این جنبش ها به تدریج جای خود را در فرهنگ و هنر پیدا کرده و بر سینما، معماری، مد و حتی هنر آشپزی غالب شدند.
هر کدام از این مانیفست ها که در نوع خود انقلابی بر پا کرده اند، اغلب عجیب، عصبانی کننده و گاه توهین آمیز به نظر رسیده اند. آن ها زیرکی و خرد و نیازهایی در سطح جهانی خواستارند. "الکس دنچف" در "صد مانیفست"، آرایشی جهانی از هنرمندان و متفکران بین المللی ردیف کرده که از جمله ی آن ها می توان به کاندینسکی، مایاکوفسکی، موراکامی، دلی، ورتوف، لو کوربوزیه، پیکابیا، کیتاژ، گی دبور، برتون، آپولینر، مارینتی، تروتسکی، رم کولهاس، گیلبرت و جورج اشاره نمود.
با در نظر گرفتن این امر که کتاب "صد مانیفست" سنگ بستر برجی بلند از بیانیه هاست، نماهایی که از این اثر به چشم خواننده می آید که او را برای مطالعه ی بیشتر در مورد جنبش موردعلاقه اش تهییج می کند. "الکس دنچف" با گردآوری این اثر، فرصتی برای مقایسه و آشنایی مستقیم با اهداف هنرمندانی را فراهم ساخته، که خیلی از اوقات برداشت های اشتباه از این اهداف آنان را بدنام نموده است.

کتاب صد مانیفست

الکس دنچف
الکس دانچف (1955-2006) استاد روابط بین الملل در دانشگاه ناتینگهام و دوست دیرینه تیت در لندن بود و در آنجا عضو کمیته اکتسابی از مراجعان جدید هنر بود.علایق وی در سرتاسر مرزهای هنر ، سیاست و تاریخ نظامی سرگردان بودند گرچه تمرکز وی عمدتاً بیوگرافی است.
قسمت هایی از کتاب صد مانیفست (لذت متن)
من اعلام جنگ می کنم علیه تمام تمثال ها، تمام حتمیت ها، علیه تمام تاریخ هایی که خطاهای مرا و ترس های رقت آورم را به دست و پایم زنجیر می کنند. من تنها دم را می شناسم و زندگی هایی که به اندازه دمی هستند و شکل هایی که با توش توانی بیکرانه پدیدار می شوند و آنگاه دود می شوند و به هوا می روند. من یک معمارم، سازنده جهان، ستاینده ی شور و شهوت که تنها بدن را می پرستم و ملودی را، سایه نمایی علیه ظلمت آسمان. نه من می توانم نام شما را بدانم و نه شما می توانید نام مرا بدانید؛ فردا که رسد، دست در دست هم ساختن شهری را آغاز خواهیم کرد.