کتاب فرهنگواره ی نامه نگاری

Letter Writing
(به همراه آیین نگارش و درست نویسی انواع نامه ها)
کد کتاب : 29011
شابک : 978-6002292193
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 329
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگواره ی نامه نگاری اثر حسن ذوالفقاری

این کتاب به شما می آموزد که چگونه درست و شفاف مقصود خود را در قالب کلمات بر روی کاغذ بیان کنیم. کتاب "فرهنگواره ی نامه نگاری (به همراه آیین نگارش و درست نویسی انواع نامه ها)" از اصول ائلیه و در عین حال پیشرفته نامه نگاری میگوید. نویسنده در این اثر تلاش داشته است تا فارسی زبانان را با خطاهای رایجی که در هنگام نگارش مرتکب میشوند رو به رو کند و به آنها شیوه درست نوشتن را بیاموزد. از این حیث این اثر در کار خود یک نمونه کم نظیر است. دکتر حسن ذوالفقاری به عنوان نویسنده این کتاب ابتدا به کلیات نامه نگاری و روش نگاشتن آن به همراه اصول و مبانی درست نویسی نامه های اداری اعم از نشانه گذاری، املای کلمات، قواعد فصل و وصل و ساده نویسی نامه ها می پردازد و سپس فرهنگنامهٔ نامه نگاری اداری که حاوی اصطلاحات و قالب های اداری و نحوهٔ نگارش و نمونه هایی از هریک است را به ما معرفی می کند. این اثر به طور ویژه برای کارمندان بخش های اداری نیز بسیار مفید است. پاسخ این سوال را در این کتاب می توانید بیابید: چگونه می توانیم در مدت زمان کوتاهی با تکرار و تمرین مداوم شیوه نگارش خود را برای همیشه اصلاح کنیم و اشتباهات نگارشی گذشته را تکرار نکنیم؟

کتاب فرهنگواره ی نامه نگاری

حسن ذوالفقاری
حسن ذوالفقاری (۲۰ تیر ۱۳۴۵ – ۱۷ تیر ۱۴۰۱) نویسنده و پژوهشگر ادبی ایرانی بود. وی متولد شهر دامغان بود. وی در مقطع کارشناسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، مقطع کارشناسی‌ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مقطع دکترای دانشگاه تهران در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد. او در دانشگاه تربیت‌مدرس تدریس می‌کرد.در سالهای پایانی عمر،ایشان بعنوان استاد اعزامی وزارت علوم برای کرسی زبان فارسی در دانشگاه شانگهای چین تدریس می‌کردند. او در ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در سن ۵۶ سالگی براثر ایست قلبی ...
دسته بندی های کتاب فرهنگواره ی نامه نگاری
قسمت هایی از کتاب فرهنگواره ی نامه نگاری (لذت متن)
برخی گمان دارند این فن، تنها مربوط به متخصصان رشته ی زبان و ادبیات فارسی است و تنها آنان باید این مهارت را بدانند؛ در حالی که یکی از مهارت های شهروندی، نوشتن و بیان مطالب به صورت درست و روان است آنگونه که سخن می گوییم. ناتوانی دانش آموزان و دانشجویان و دانش آموختگان از نگارش نامه های خصوصی و اداری امروزه امری رایج است. گروهی نیز نوشتن نامه را امری بدیهی فرض می کنند. این کار جز دانستن روش ها و فنون خاص نامه بستگی به تبحر در شیوه ی نگارش دارد. هرکس و در هر رشته و شغل و تخصص و درجه ی تحصیلی به دانستن این اصول ساده نیاز دارد. متخصصان و مهندسان نیز در تهیّه ی یک نامه ی اداری و فنّی یا گزارش باید با اصول اولیه ی نگارش و تنظیم نامه نگاری اداری آشنا باشند. غلط نوشتن و نامفهوم بودن متن نامه و گزارش علاوه بر بی نتیجه گذاشتن مقصود و درخواست، نشانگر ضعف شخصیتی و احیانا حمل بر بی سوادی نویسنده خواهد بود.