کتاب مرسی سوآرز بزرگ می شود

Merci Suárez Changes Gears
کد کتاب : 29910
مترجم :
شابک : 978-6004626545
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 310
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده نشان نیوبری سال 2019

نامزد جایزه Kirkus سال 2018

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب مرسی سوآرز بزرگ می شود اثر مگ مدینا

کتاب «مرسی سوارز بزرگ می شود» رمانی نوشته ی «مگ مدینا» است که اولین بار در سال 2018 انتشار یافت. دختری یازده ساله به نام «مرسی» که اصل و نسبی کوبایی دارد، به همراه برادر باهوش خود در مدرسه ای خصوصی در فلوریدا حضور می یابد. «مرسی» احساس می کند که در این محیط جدید، می تواند خودش باشد و نیازی به نقش بازی کردن ندارد، اما این اعتماد به نفس باعث می شود او به هدف آزار و اذیت تبدیل شود: دختری ثروتمند به نام «ادنا» تلاش می کند «مرسی» را از جمع دوستان کلاس ششمی خارج کند، و همین جدل ها باعث می شود «مرسی» دوران بدی را در مدرسه بگذراند. زندگی «مرسی» در خانه نیز پر از استرس است—خانواده پول چندانی ندارد، پدربزرگش در وضعیت بدی قرار گرفته و وظایف خانوادگی به این معناست که او شانسی برای حضور یافتن در تیم فوتبال مدرسه نخواهد داشت. آیا «مرسی» می تواند با وجود تمام این مشکلات، در مسیر رویاهایش باقی بماند و واقعا بزرگ شود؟

کتاب مرسی سوآرز بزرگ می شود

مگ مدینا
مگ مدینا (مارگارت رز مدینا) زاده ی 11 ژوئن 1963 ، نویسنده كتاب كودك آمریکایی کوبایی تبار است.مدینا پس از مهاجرت خانواده اش از کوبا در اوایل دهه 1960 به دنیا آمد.پدر و مادرش قبل از تولد او از هم جدا شدند و مادرش به همراه فرزندان خود به کوئینز نیویورک نقل مکان کرد. مگ اغلب به تجربیات اولیه زندگی خود به عنوان زیربنای آثارش اشاره می کند ، که مضامین مهاجرت ، اسکان خانوادگی ، جدایی از عزیزان و مشکلات اقتصادی را بررسی می کند.
نکوداشت های کتاب مرسی سوآرز بزرگ می شود
A sweet and funny story of a young girl.
داستانی دلنشین و بامزه درباره ی دختری کم سن و سال.
Barnes & Noble

Medina cruises into readers’ hearts.
«مدینا» به قلب مخاطبین راه می یابد.
School Library Journal School Library Journal

A must read.
اثری ضروری.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب مرسی سوآرز بزرگ می شود (لذت متن)
مدرسه ی «سی وارد پاینز» که در سال 1957 تأسیس شده، با این که یک مدرسه ی غیرانتفاعی شیک و پیک است، همیشه من را یاد قبرستان می انداخته؛ از پارسال که کلاس پنجم بودم و آمدم این مدرسه، اولین چیزی که توجهم را جلب کرد، همین بود.

سه روز تمام طول کشید تا فهمیدند این اتفاق افتاده و پلیس را خبر کردند و جنازه اش را روی صندلی پیدا کردند. هنوز هم هر بار از جلوی ساختمانش رد می شویم، «آبوئلا» صلیب می کشد تا اگر «دنا رسا» هنوز عصبانی است که چرا دیر او را پیدا کردیم، ما را ببخشد.

نباید دیر برسم؛ چیزی که بیشتر از همه کفرش را درمی آورد، تأخیر داشتن است. البته این تنها موردی نیست که رویش حساسیت دارد؛ قد لباس فرم، آدامس جویدن، بلندی صدا، خلاصه هر چیزی که فکرش را بکنید.