کتاب پدران غایب

Absent Fathers, Lost Sons
(نجات برای مردانی که رابطه ای بد با پدران خود داشتند و آن ها که می خواهند رابطه ای خوب..)
کد کتاب : 30338
مترجم :
شابک : 978-6006268279
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پدران غایب اثر گای کورنو

یک تحلیلگر یونگی هویت مردانه و پیامدهای روانشناختی «بی پدری» - خواه تحت اللفظی، معنوی یا عاطفی - را در نسل رشد کودک بررسی می کند.

تجربه شکنندگی تصاویر متعارف مردانگی چیزی است که بسیاری از مردان مدرن در آن سهیم هستند. گای کورنو، روانکاو، این تجربه را در احساس عمیق‌تری که مردان از سکوت یا غیبت پدرانشان دارند، ردیابی می‌کند - گاهی اوقات تحت اللفظی، اما به ویژه احساسی و معنوی. چرا این احساس در زندگی نسل خاصی پس از جنگ - مردانی که اکنون به میانسالی نزدیک شده اند - عمیق است؟ زیرا به گفته او، این نسل مرحله حساسی را در از دست دادن مراسم آغاز مردانه نشان می‌دهد که در گذشته عبور یک پسر را به سمت مردانگی تضمین می‌کرد.

کورنو در بررسی جذاب خود از روش‌های بسیار متفاوتی که این حلقه گمشده در زندگی مردان نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که برای مردان امروز، بازیابی «دومین تولد» ضروری در مردانگی در به دست آوردن توانایی پدر شدن برای خود نه تنها به عنوان یک ابزاری برای التیام دردهای روانی است، اما به عنوان گامی ضروری در روند کامل شدن.

کتاب پدران غایب

گای کورنو
گای کورنو (1951-2017) یک تحلیلگر یونگی بود که در موسسه C. G. Jung در زوریخ و بنیانگذار جونگ دایره مونترال آموزش دیده بود. وی تاکنون سخنرانیها و کارگاههای متعددی راجع به روانشناسی مردانه ارائه داده است.
نکوداشت های کتاب پدران غایب
This is a clear and thought-provoking book, a synthesis of much recent literature on masculine identity that should appeal to a broad readership—women as well as men.
این کتاب روشن و تأمل برانگیز است، ترکیبی از ادبیات اخیر در مورد هویت مردانه که باید برای خوانندگان گسترده - زنان و همچنین مردان - جذاب باشد.
Jim Boothroyd

قسمت هایی از کتاب پدران غایب (لذت متن)
هوبرت والوت، پزشک و استاد دانشگاه کبک در کانادا هنگام سخنرانی برای کمیسیونی مربوط به سلامت روان به این نکته اشاره کرد که هیچ دولتی تاکنون شورایی را برای بررسی وضع مردان تأسیس نکرده است. با توجه به اطلاعات آماری، او نشان داد که وضع سلامت عمومی در مردان تا چه اندازه بی ثبات و متزلزل است: در طول دوران کودکی و بلوغ مردان (در مقایسه با زنان) از رشد ذهنی آهسته تری برخوردارند. این نکته به دلیل گستره ی محدودتری از توجه در آنها رخ می دهد که به علت مواردی مثل «بیش فعالی» به مشکلات رفتاری، نگرانی بیش از اندازه، مشکلات اسکیزوئید، اسپاسم های موقت یا کهنه، لکنت زبان، ادرار و دفع بی اختیار، کابوس، راه رفتن در خواب، اوتیسم و مشکلات دیگر رشد و یادگیری مثل خواندن پریشی به وجود آمده است. مردان بزرگسال اختلالات شخصیتی زیادی از جمله پارانویا، وسواس و رفتارهای ضداجتماعی (که گواه آن تعداد بیشتر مردان حاضر در زندان هاست) از خود نشان می دهند. همچنین تعداد مردانی که مشکلات و انحرافات جنسی دارند به مراتب از تعداد زنانی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر است.