کتاب فن تدوین فیلم

The Technique of Film Editing
کد کتاب : 30480
مترجم :
شابک : 978-9641208563
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 517
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فن تدوین فیلم اثر کارل رایتس

جامع ترین و جذاب ترین کتاب در زمینه ی تدوین فیلم. رایتس و میلار خوانندگان را با هر جنبه ای از مهارت تدوین آشنا می کنند، و تاریخچه ی مختصری از ویرایش و توصیف سبک تدوین ارائه می دهند، همانطور که در هر ژانر فیلم سازی، از جمله بسیاری از انواع فیلم های روایی و مستند کاربرد دارد. خواسته‌های خاص فیلم‌سازی عریض، سینمای واقعی، و آوانگارد نیز در این کتاب پوشش داده شده است.
روایت رایتس و میلار از تفاوت‌های بین تدوین آرام و ناگهانی و حس قابل‌توجه آن‌ها از ویرایش برای جلوه ی دراماتیک به جای واقع‌گرایی، این کتاب را برای دانشجویان تدوین گر و همچنین کسانی که می‌خواهند بدانند فیلمسازان کارشان را چگونه درک می‌کنند، ضروری می‌کند. این کتاب اولین بار در سال 1953 منتشر شد، نسخه ی انگلیسی اصلی کتاب 13 بار بدون تغییر کلمه تجدید چاپ شد و در ترجمه به عنوان اثر استاندارد در این زمینه به زبان های اسپانیایی چک، لهستانی و روسی تبدیل شد. در سال 1968 متن اصلی همان طور که بود تجدید چاپ شد، زیرا احساس می شد هر تلاشی برای تجدید نظر یا تفسیر مجدد آن فقط می تواند روح آن را تار کند. چاپ دوم هم اکنون 13 بار تجدید چاپ شده است. کارگردان فیلم، آنتونی آسکوئیث در هنگام انتشار گفت: «این کتاب نه تنها برای تکنسین‌های فیلم، بلکه برای هر تماشاگر باهوشی یک الزام مطلق است» و اخیرا گفته شده است که «احتمالا این کتاب موفق‌ترین کتاب درسی فیلم به زبان انگلیسی است و دارای تاثیر زیادی بر تکنیک سینما است.

کتاب فن تدوین فیلم

کارل رایتس
کارل رایتس ۲۱ ژوئیهٔ ۱۹۲۶ و درگذشته ی۲۵ نوامبر ۲۰۰۲ ، کارگردان و تهیه‌کننده اهل بریتانیا بود. از آثارِ او می‌توان به شنبه‌شب و صبح یکشنبه (۱۹۶۰) و زن ستوان فرانسوی (۱۹۸۱) اشاره کرد.