کتاب تاریخ اروپا

History of Europe
از آغاز تا پایان قرن بیستم
کد کتاب : 31322
شابک : 978-9644237065
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 792
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ اروپا اثر عباسقلی غفاری فرد

"تاریخ اروپا" کتابی است به قلم "عباسقلی غفاری فرد" که پیشینه ی تاریخی قاره ی سبز را "از آغاز تا پایان قرن بیستم" مورد بررسی قرار می دهد. این اثر که بر اساس بازه های زمانی به شش فصل تقسیم شده، مهم ترین جنبه های تاریخی هر فصل را زیر ذره بین می برد و اطلاعاتی جذاب از "تاریخ اروپا" را "از آغاز تا پایان قرن بیستم" در اختیار خواننده قرار می دهد.
"عباسقلی غفاری فرد" در فصل نخست کتاب، "تاریخ اروپا" را از عصر باستان تا شروع قرون وسطی توصیف می کند. در این فصل موقعیت جغرافیایی اروپا در تماس با خاورمیانه ی باستان تشریح می شود و یونان قبل از اینکه اقوام هندی و اروپایی به آن وارد شوند، وصف می گردد. با پرداختن به ویژگی های یونانیان و غیریونانی ها، نوبت به تحولات داخلی ایتالیا می رسد و به قدرت رسیدن رومی ها و دوره ی امپراطوری مورد بررسی قرار می گیرد.
در فصل دوم، مهم ترین اتفاقات از آغاز قرون وسطی تا رنسانس بررسی می شود که بیزانس و تحولات آن، هجوم بربرها، عصر شارلمانی، کلیسا در کنار فئودالیسم و جنگ های صلیبی از برجسته ترین آن ها بودند. فصل سوم که به دوره ی رنسانس تا انقلاب کبیر فرانسه پرداخته، اصلاحات دینی و گسترش علم و فن را زیر ذره بین می برد و فصل چهارم با پرداختن به انقلاب کبیر فرانسه تا پایان قرن نوزدهم، عصر ناپلئون و امپریالیسم اروپایی را بررسی می کند. دو فصل آخر کتاب "تاریخ اروپا" به قلم "عباسقلی غفاری فرد"، موقعیت اروپا را در نیمه ی اول و دوم قرن بیستم تشریح می کنند و جنگ های جهانی اول و دوم، عهدنامه ی صلح، پیمان های نظامی و تحولات اجتماعی، فرهنگی، هنری، فلسفی و اقتصادی را در این برهه مورد بررسی قرار می دهند.

کتاب تاریخ اروپا

قسمت هایی از کتاب تاریخ اروپا (لذت متن)
بحث مفصل تمدنهای مذکور ، در این کتاب که به اروپا اختصاص دارد مورد نظر نیست ، بلکه به همان اندازه که بیانگر تقدم سابقه تمدن های شرق بر غرب و نقش تمدنهای شرق در سیر تمدنهای غرب باشد ، کافی است. مصر: رود نیل ، نقش بسیار مهمی در تشکیل تمدن مصر داشته است . این رودخانه که از طولانی ترین رودهای آفریقاست ، از روون زوری سرچشمه گرفته و به سوی شمال جریان می یابید و وارد منطقه حاره می شود . قسمت سفلای نیل در سرزمین مصر جاری است و پس از تقسیم به شعبات متعدد به دریای مدیترانه می ریزد . نیل هر ساله از ماه ژوئن تا سپتامبر ( خرداد تا شهریور ) طغیان می کند و کمک بزرگی به حاصلخیزی اراضی اطراف می نماید . در اواخر پاییز و اوایل زمستان آنها به بستر خود بر می گردندو گست زمین نیز در همین ایام صورت می گیرد . غیر از اراضی اطراف نیل ، بقیه خاک مصر بیابانی و پوشیده از شن و سنگ است که بر اثر تابش خورشید بسیار گرم و سوزان می باشد برکه ها و مرداب هایی که پس از بازگشت طغیان نیل به جا می ماند و براز نبانانی می شد که با آب سازگاری داشتند و از آن جمله پاپیروس ( به عربی بردی) بود که از پوست ساقه آن کاغدی بسیار محکم می ساختند و لوتوس یا باقلای قبطی که دانه های آن را می خوردند و گل آن را در تزیینات و نازک کاری سرمشق قرار می دادند.