کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫

Imam Hussein's comrades
۱۴ گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم السلام) از آیت الله خامنه ای (مدظله
کد کتاب : 31551
شابک : 978-6008218326
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 26
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫ اثر آیت الله سید علی خامنه ای

"همرزمان حسین (علیه السلام)"‮ اثر "آیت الله سید علی خامنه ای" شامل "41 گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم السلام) از آیت الله خامنه ای (مدظله)" می‌باشد. دانشمندان و فیلسوفان اعم از مسلمان و غیرمسلمان دوره‌ی دویست و پنجاه ساله‌ی امامت ائمه‌ی معصومین را به طور عمیق مطالعه کرده اند. برخی راه‌های نادرست را برای اینکار در پیش گرفته اند و عظمت افکار این بزرگواران را تا حد ظرفیت عابدان و روشنفکران زمان خود پایین کشیده‌اند؛ به گونه‌ای که هر نوع اثرگذاری اجتماعی و سیاسی را از ایشان سلب نموده‌اند.
اکثر متفکران شیعه برخلاف این گروه معتقدند که امامان معصوم (علیهم السلام) به استثنای نبوت و دریافت وحی، خلیفه و جانشین واقعی پیامبر اکرم (ص) در همه امور و مناصب آن حضرت هستند. تشکیل حکومت اسلامی، قضاوت، تفسیر کلام‌الله مجید، آموزش هنجارها و دفاع از اندیشه های اسلامی تنها چند نمونه از این اختیارات است.
این چیزی است که "آیت الله خامنه ای" نیز به آن معتقد است و در کتاب "همرزمان حسین (علیه السلام)"‮ به آن پرداخته است. ایشان سالها صرف تحقیق و نگارش آثار در این زمینه، چه به شکل تاریخی و چه به صورت روایی کرده اند و با ابداع و تعریف اصطلاح "انسان 052 ساله" در اوایل دهه‌ی پنجاه، شیوه جدیدی را برای ارزیابی رفتار سیاسی-اجتماعی معصومین به مخاطبان خود آموختند.
"آیت الله سید علی خامنه ای" با احیای سنت مبارزه‌ی امامان معصوم با تجدید نظر در کتابها و توجه دقیق به اصل آنها، خود را از سایر متخصصان این حوزه متمایز کرده و اصلی ترین سوالاتی را که می توانست در استنباط مبارزات سیاسی ائمه معصوم کمک کند، در کتاب "همرزمان حسین (علیه السلام)"‮ بیان کرده اند.

کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫

آیت الله سید علی خامنه ای
آیت الله سید علی حسینی خامنه (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۱۸، مشهد) معروف به سید علی خامنه‌ای، روحانی مسلمان، مجتهد، مرجع تقلید شیعی و امام جمعهٔ تهران و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. وی طبق اصول ۱۰۷ و ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. او رئیس بنیاد دائرةالمعارف اسلامی نیز می‌باشد.آیت اللهخامنه‌ای از ۴ سالگی در مکتب‌خانه شروع به تحصیل کرد. سپس به مدرسهٔ ابتدایی رفت و بعد از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوز...
دسته بندی های کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫
قسمت هایی از کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫ (لذت متن)
موضوعی که در نظر بود در این محفل در ظرف چند روز پیرامون آن صحبت شود، بحثی است درباره ی امامت. البتّه درباره ی این مسئله از ابعاد گوناگونی میشود حرف زد و حرف میزنند. بنده باید معلوم کنم که از چه بعدی میخواهم درباره ی این مسئله صحبت کنم. امروز اگر ما بتوانیم برای شما آقایان روشن کنیم که درباره ی چه موضوعی بنا است در روزهای آینده بحث کنیم، کافی است. الف ) بحث درباره ی ضرورت امامت یک وقت بحث در این است که به چه دلیل امامت لازم است. در این موضوع انسان باید ثابت کند که غیر از نبوّت، امامتی لازم است و فلسفه ی امامت بیان شود؛ بحث ما در این نیست. این نه از این باب است که ما این بحثها را لازم نمیدانیم؛ چرا، لازم میدانیم، بحث هم میکنیم، بحث هم کرده ایم؛ امّا در این مجلس، بحث دیگری مورد نظر ما است که به نظر ما فعلا برای این محفل - و به طور کلّی برای ما - لازم تر است.