کتاب آقای جودت و پسران

Mr. Cevdet and His Sons
کد کتاب : 167
مترجم :
شابک : 978-600-229-331-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 959
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

جودت بیک و پسران
Mr. Cevdet and His Sons
کد کتاب : 3270
مترجم :
شابک : 9786007567029
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 740
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

جودت بیک و پسرانش
Mr. Cevdet and His Sons
کد کتاب : 3271
مترجم :
شابک : 978-2000741589
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 728
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آقای جودت و پسران اثر اورهان پاموک

رمان آقای جودت و پسران، داستان زندگی خانواده ی ترک تحصیل کرده ای را از ابتدای قرن بیستم تا دهه ی 1970 میلادی روایت می کند. پاموک که بیشتر با آثار پست مدرن خود شناخته می شود، در رمان آقای جودت و پسران سنت شکنی کرده و حماسه ای خانوادگی را در طول سه نسل به تصویر کشیده است. جودت بی به تازگی صاحب مغازه ی الوار فروشی پدرش شده و در تبدیل آن به مرکز فروش ابزار نورپردازی، برای خود موفقیتی رقم زده؛ موفقیتی که جودت آن را مدیون یک قرارداد به دست آمده با رشوه است. اولین بخش رمان در سال 1905 می گذرد و یک روز از زندگی جودت بی را روایت می کند. او که سی و هفت سال دارد، به تازگی دختر یک مقام بلند مرتبه را به نامزدی خود درآورده، اما مجبور است تا با برادر مریض و بدخلق خود سر و کله بزند. دومین و اصلی ترین بخش کتاب، بین سال های 1936 و 1939 گذشته و داستان سه فرزند جودت، به خصوص فرزند دومش رفیک و دو دوستش را پی می گیرد. اگرچه آن ها، خانواده های مرفه و ثروتمندی دارند، از سرنوشت خود و مسیر حرکت ترکیه و جایگاه کشورشان در جهان بسیار ناراضی هستند. بخش پایانی کتاب در سال 1970 گذشته و قصه ی احمد، پسر رفیک را به همراه تلاش های هنری و رابطه ی عاشقانه اش روایت می کند. رمان آقای جودت و پسران، داستانی جذاب و مهیج است که تصویری واقع گرایانه، البته از دید ثروتمندان، از ترکیه ی قرن بیستم به مخاطب عرضه می کند.

کتاب آقای جودت و پسران


ویژگی های کتاب آقای جودت و پسران

نویسنده کتاب برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2006

اورهان پاموک
فرید اورهان پاموک، زاده ی ۷ ژوئن ۱۹۵۲، که در ایران به اورهان پاموک معروف شده است، نویسنده و رمان نویس اهل کشور ترکیه و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۶ است. او نخستین ترک تباری است که این جایزه را دریافت کرده است.اورهان پاموک در خانواده ای پر فرزند و مرفه در محله ی نیشان تاشی استانبول متولد شد. اولین رمانش آقای جودت و پسران را که حکایت خانواده ای متمول و پرتعداد است، در سال ۱۹۸۲ نوشت که جوایز ملی ارهان کمال و کتاب سال را برایش به ارمغان آورد. پاموک بعد از انتشار رمان قلعه ی سفید، کرسی تدر...
نکوداشت های کتاب آقای جودت و پسران
Original and authentic.
بدیع و وفادار به واقعیت.
Librarything

Stunning.
خیره کننده.
New Yorker New Yorker

Pamuk is the greatest Turkish writer.
پاموک، بزرگترین نویسنده ی ترکیه است.
Sunday Times Sunday Times

قسمت هایی از کتاب آقای جودت و پسران (لذت متن)
آقای جودت زیر لب گفت: «آستین لباس خوابم، پس گردن و پشتم، همه جای کلاس، همه جای رختخواب و ...اه اه اه، همه جای تختخواب خیس آبه! بله، همه چی خیس آبه و من... بیدار شدم.»

معلم با چوب دستی اش او را به همه ی بچه های کلاس نشان می داد و بچه ها با نگاهی سرشار از تحقیر در چشمان او خیره شده و به نشانه ی تأیید حرف معلم که او را مسبب این وضع می دانست، سرهایشان را بالا و پایین می کردند. جالب این که نگاه برادرش که دو سال از او بزرگ تر بود و همکلاسی اش، از نگاه دیگران به مراتب تحقیرآمیزتر بود!

من با همه فرق داشتم، تک بودم، تنها بودم، اما هیچ کدامشان جرأت نمی کردند که به من دست بزنند. آب هم که همه جای کلاس را گرفته بود.