کتاب قصص قرآن مجید

Stories of the Holy Quran
برگرفته از تفسیر ابوبکر عتیق نیشابوری مشهور به سورآبادی
کد کتاب : 32848
شابک : 978-9644871306
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قصص قرآن مجید اثر یحیی مهدوی

"قصص قرآن مجید" تالیفی است از "یحیی مهدوی" که "برگرفته از تفسیر ابوبکر عتیق نیشابوری مشهور به سورآبادی" می باشد. " ابوبکر عتیق بن محمد هروی نیشابوری" مشهور به "سوریانی" یا "سورآبادی"، از مفسران سرشناس قرن پنجم به حساب می آید که تفسیر کهن کلام الله مجید به فارسی یا "تفسیر سورآبادی"، در زمره ی مشهورترین آثار این نویسنده و مفسر قرن پنجم قرار گرفته است. این تفسیر که در برخی نسخ خطی موجود، از آن با عنوان "تفسیر التفاسیر" یاد شده، یکی از بزرگ ترین تفاسیر نوشته شده بر قرآن کریم است که تقسیم بندی آن به هفت سبع صورت گرفته است.
"تفسیر سورآبادی" با نعت و ستایش خداوند و پیغمبر شروع می شود و با مقدمه ای پیرامون تفسیر، ادامه می یابد که در آن نویسنده به علت فارسی بودن اثر و اعتماد مفسر به روایت برخی از راویان، در کنار دلیل آن اشاره می کند. "سورآبادی" در تفسیر خود، برخی اوقات تمام آیه را یک جا تفسیر نموده و گاه به شکل جز به جز، به بازگردانی و تفسیر پرداخته است. وی همچنین قصه های مربوط به آیات را، در مواردی جهت توضیح خود آیه یا شان نزولش و برخی اوقات حین بازگردانی و تفسیر آیه، ذکر کرده است و بعد از ترجمه ی آیات، به شکل سوال و جواب، در مضمون آیه بیشتر کاوش می کند. اثر پیش رو تحت عنوان "قصص قرآن مجید"، که "یحیی مهدوی" آن را تالیف نموده است، در واقع "برگرفته از تفسیر ابوبکر عتیق نیشابوری مشهور به سورآبادی" می باشد که انتشارات خوارزمی آن را در بیش از پانصد صفحه منتشر کرده است.

کتاب قصص قرآن مجید

یحیی مهدوی
یحیی مهدوی (۱۲۸۷ در تهران – ۲۴ تیر ۱۳۷۹ در تهران) استاد فلسفه دانشگاه تهران و از اولین مترجمان آثار فلسفی به زبان فارسی بود.تحصیلات مقدماتی را در خانه با معلم‌های متعدد گذراند و قرائت قرآن کریم و متون فارسی و سایر درس‌های ابتدایی و متوسطه را آموخت. سپس وارد دارالفنون شد و دو سال آخر را در یک سال گذراند و در سال ۱۳۰۷ فارغ‌التحصیل شد. استادان او در دارالفنون، اشخاصی چون بدیع‌الزمان فروزانفر، عباس اقبال آشتیانی، مسعود کیهان و حسین گل‌گلاب بودند که بعدها در دانشگاه ...