کتاب دایرة المعارف مصور انسان تباران

Evolution The Human Story
سرگذشت شگفت انگیز انسان
کد کتاب : 33010
مترجم :
شابک : 978-6008269588
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دایرة المعارف مصور انسان تباران اثر آلیس رابرتز

برای کاوش در ریشه های شجره نامه انسان ، هشت میلیون سال به گذشته سفر کنید.
کتاب دایره المعارف مصور انسان تباران با درهم آمیختن آخرین اکتشافات ، نقشه ها و تصاویر باورنکردنی ، داستان ریشه های ما را بازگو می کند و به ما کمک می کند تا گونه های خود ، از نخستین های درخت نشین گرفته تا انسان های مدرن قرن 21 را درک کنیم.
هنرمندان مشهور هلندی ، برادران کنیس ، اجداد ما را با بازسازی های زیبا و دقیق خود زنده می کنند که از نظر بصری هر مرحله از تاریخ تکاملی ما را ردیابی می کند. این کتاب جامع و در عین حال قابل دسترسی ، همراه با نثر روشن ، تاریخچه ای غنی از هر مرحله از تکامل انسان ، از آناتومی و رفتار انسان گرفته تا محیطی را که در آن زندگی می کنیم ، ارائه می دهد. همچنین توضیح می دهد که چگونه هومو ساپینس پدید آمده ، تکامل یافته و سپس مهاجرت کرده و کل سیاره را استعمار کرده است.
کتاب دایره المعارف انسان تباران توسط تیمی از متخصصان و با مقدمه دکتر آلیس رابرتز نوشته و تأیید شده است . این کتاب شرح گسترده ای از انسان و جایگاه ما در زمین است. با نیاکانمان رو در رو شوید و همراه با این کتاب به 8 میلیون سال پیش سفر کنید. سفری جذاب تا کشف کنید که چگونه گونه های ما تا انسان امروزی رشد کرده است. این اولین بار است که داستان تکامل به لطف کار دیرینه هنرهای مشهور هلندی ، با چنین جزئیات بصری شگفت انگیزی ثبت می شود. این تصاویر به طرز حیرت انگیزی واقع گرایانه است و با بازسازی مدل از فسیل های اصلی ، ما را با نیاکانمان رو در رو می کند. کتاب دایره المعارف مصور انسان تباران یک مطالعه اساسی برای هرکسی است که مجذوب پیدا کردن این است که ما از کجا آمده ایم.

کتاب دایرة المعارف مصور انسان تباران

آلیس رابرتز
آلیس می رابرتز (متولد 1973) یک انسان شناس بیولوژیک انگلیسی، زیست شناس، مجری تلویزیون و نویسنده است. وی از سال 2012 استاد دانشگاه درگیر در دانشگاه در بیرمنگام است. از سال 2019 ، او رئیس خیریه Humanist انگلستان بود، که برای سکولاریسم دولتی و برای "جهانی تحمل پذیر که تفکر و مهربانی عقلانی غالب است"، فعالیت می کند.رابرتز در سال 1973 در بریستول، دختر مهندس هواپیمایی و معلم انگلیسی و هنر متولد شد. او در Westbury-on-Trym بزرگ شد و در آنجا در مدرسه ابتدایی کلیسای Westbury از انگلیس و مدرسه Red Maids ...
دسته بندی های کتاب دایرة المعارف مصور انسان تباران
قسمت هایی از کتاب دایرة المعارف مصور انسان تباران (لذت متن)
سن دقیق زمین شناختی را از روی کانیهای پرتوزایی تشخیص می دهند که در برخی سنگها یافت می شوند، به ویژه خاکسترهای آتشفشانی که لایه هایی از توالیهای رسوبی را تشکیل می دهند. وقتی خاکستر مذاب فرونشست، ساختارهای بسیاری از کانیها که به تازگی شکل گرفته بود، تثبیت شد. کانیهای پرتوزا مانند اورانیم (سمت راست) با پتاسیم در طول میلیونها سال با آهنگی پیش بینی پذیر واپاشیده شدند. وقتی نسبت کانی اولیه (معروف به مادر) به محصول واباشی (معروف به دختر) با آهنگ واپاشی آن ماده مطابقت داده شود، تخمینی از سن سنگ را به دست می دهد. سن بابی کربن-۱۴ شکلی دیگر از سن یابی به روش پرتوسنجی است که براساس اصول اندازه گیری واپاشی انجام می گیرد، اما تنها روی مواد آلی با ستی بالغ بر ۵۰هزار سال جواب می دهد.

دوران سنوزوییک با انقراض فاجعه بار دایناسورها (معروف به انقراض کی تی) آغاز شد که احتمالا عامل آن، برخورد شهاب سنگ بسیار بزرگی به سرزمینی بوده است که امروزه مکزیک جنوبی نام دارد. از مشخصات این دوران می توان به انقراضی گسترده در خشکی و دریا اشاره کرد که طی آن، گروه های جانوری و گیاهی زیادی منقرض شدند با جمعیتشان به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرد، سنوزوییک با جهانی نسبتا تهی آغاز شد جهانی سرشار از فرصت برای جانوران و گیاهانی که توانستند تکامل پابند تا خلا ناشی از انقراض دایناسورها را پر کنند. در ۲۰ میلیون سال نخست سنوزوییک، معلوم نیست که پستانداران نفع خاصی از شرایط موجود برده باشند؛ ظاهرا آن زمان در بخش های مختلف جهان، پرنده های غول پیکر با کروکودیل ها به عمده ترین گوشتخواران تبدیل شده بودند. پرنده های عظیم بی پرواز در اروپا و آمریکای شمالی از نیاکان اسب و در آمریکای جنوبی، از دیگر پستانداران هم جثه ی سگ تغذیه می کردند. اجداد سگها و گربه های امروزی بعدتر پدید آمدند و البته سرانجام غلبه بافتند.