کتاب گرایش های طراحی لباس

Isms: Understanding Fashion
کد کتاب : 33159
مترجم :
شابک : 978-6226025447
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب گرایش های طراحی لباس اثر مایری مکنزی

کتاب گرایش های طراحی لباس راهنمای جذاب و آموزنده ای است که روندها و حرکات مهم طراحی را که لباس و مد را از دوران باستان تا به امروز شکل داده است، نشان می دهد. آخرین مورد از پرفروش‌ترین سری Isms"" (ایسم ها) که شامل کتاب هایی چون گرایش های عکاسی است. این کتاب که به طور مختصر نوشته شده است، جزئیات زیادی را در قالبی کوچک و کاربردی بسته بندی می کند، که سیر تکامل تاریخ لباس و مد را از طریق یک سری روندها و جنبش های به هم پیوسته (با نام مستعار "ایسم ها") از توگا یونانی-رومی و دامن حلقه ی قبل از شکوفه ردیابی می کند. جدیدترین کتاب از این مجموعه، این راهنما به صورت زمانمند سازماندهی شده است و سیر تحول لباس، شروع لباس های مد لباس، و ظهور مد را همانطور که ما می شناسیم پوشش می دهد - که در سراسر آن با ترکیبی از نقاشی های خط، تصویرسازی لباس، و عکاسی مد مستند شده است. این شامل یک مرور کلی از طراحان از کلاسیک - کوکو شانل، دیور - تا بزرگان طراحی معاصر، مانند تام فورد و مارک جیکوبز است. در حالی که این کتاب تأثیرات و پیوندهای بین طراحان را ردیابی می کند، همچنین شامل حامیان مدی، از ماری-آنتوانت گرفته تا جکی کندی و پرنسس دایانا، و همچنین موزه داران مد از سارا برنهارت تا سارا جسیکا پارکر می شود. موضوعات مرتبط مانند اکسسوری ها نیز در این کتاب گنجانده شده است. هر کسی که به لباس و مد علاقه دارد از این کتاب لذت خواهد برد.

کتاب گرایش های طراحی لباس

مایری مکنزی
مایری مکنزی (Mairi MacKenzie) مدرس مطالعات فرهنگی و تاریخی در کالج مد لندن است. او از اوایل مدرن تا به امروز در دوره های مد به نگارش و تدریس پرداخته و نمایشگاه های متعددی را کیوریتوری کرده است.
دسته بندی های کتاب گرایش های طراحی لباس
نکوداشت های کتاب گرایش های طراحی لباس
An insightful guide elucidating the significant design trends and movements that have shaped costumes and style from ancient times through today.
راهنمای روشنگری که گرایش ها و حرکات قابل توجه طراحی را که از زمان های قدیم تا امروز شکل لباس ها و سبک ها را شکل داده است، توضیح می دهد.
Florida International

It is part history, part fashion adviser, part anthology, and all fun. A must for lovers of all this chic!
بخشی از این کتاب تاریخ است، بخشی مشاوره ی مد، بخشی انسان شناسی، و همه سرگرم کننده است. برای دوستداران صنعت مد همه ی این ها ضروری است!
Le Petite Blog

قسمت هایی از کتاب گرایش های طراحی لباس (لذت متن)
ابتدا جنبش باروک و بعدها جنبش روکوکو، هنرهای زیبا و تزئینی قرون هفدهم و هجدهم را به تسخیر خود درآوردند. این گرایش های فرهنگی گسترده، بر معماری، نقاشی، پیکره سازی، موسیقی، طراحی داخلی ، صنایع نساجی و پوشش هر دوره نفوذ سبک شناختی فراگیری اعمال کردند... .

در میانه قرن هجدهم، لباس شب پشت کیسه ای، مد لباس های زنانه را تسخیر کرد. علت این نام گذاری گشادی پشت این لباس بود و همان گونه که از نامش بر می آید، هم چون کیسهای از سرشاندها آویزان بود، قسمت جلوی دامن لباس، به منظور نمایش پیش دامن زینتی و زیر دامنی متناسب آن، باز بود. تزئینات ظریف و پیراسته این لباس شب ابریشمی، نمایانگر ویژگیهای خاص دوره رو کوکو، و رنگ آن، از محبوب ترین و پرطرفدارترین رنگهای سراسر قرن هجدهم بود.