کتاب چهار اثر برگزیده

André Gide Novel's Selection
کد کتاب : 3527
مترجم :
شابک : 9786007436066
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چهار اثر برگزیده اثر آندره ژید

«چهار اثر برگزیده» دربردارنده چهار داستان کوتاه برجسته از آندره ژید(۱۹۵۱-۱۸۶۹)، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات به نام های سرگذشت تزه، پرومته در زنجیر ، درخت سیزدهم و بازگشت پسر گمشده است.

کتاب چهار اثر برگزیده

آندره ژید
پل گیوم آندره ژید، زاده ی ۱۸۶۹ و درگذشته ی ۱۹۵۱، نویسنده ی فرانسوی و برنده ی جایزه ی ادبی نوبل در سال ۱۹۴۷ بود.پدرش استاد حقوق و مادرش دختر یکی از بورژواهای ثروتمند نرماندی بود. ژید در خانواده ای پایبند به سنت های مذهب پروتستان پرورش یافت و سال های نوجوانی و جوانی او، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت. در کودکی، به سبب بیماری نتوانست به طور منظم به تحصیل در مدرسه ادامه دهد. اما از آنجا که در خانواده ای علاقه مند به علم و فرهنگ می زیست، توانست این کمبود را به خوبی کنترل کند و در خانه به تحصیل ادام...
قسمت هایی از کتاب چهار اثر برگزیده (لذت متن)
«یاد آن ایام به خیر! مگر من می توانستم جلو امیال و هوس های نفسانی خود را بگیرم؟! هرچه دلم می خواست می کردم. اوه، چه بسا با این دست هایم شاخه های درختان را می شکستم و ریگ های سفید و درخشان کنار دریا را به هم می زدم. و از آنجایی که هنوز لذت معاشرت با زنان را نمی دانستم و دسترسی به زلف های قشنگ آن ها نداشتم ناگزیر موهای گربه ها و یال های اسبان را نوازش می کردم. خلاصه آنچه را که پان یا زئوس یا تیتیس در اختیارم می گذاشتند، بی مضایقه با آنها سرگرم می شدم.