کتاب فضیلت کناره گرفتن

The Joy of Missing Out
کد کتاب : 35733
مترجم :
شابک : 978-6008091745
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

چرا باید از همه چیز کناره بگیریم
The Joy of Missing Out
کد کتاب : 103551
مترجم :
شابک : 978-6229435281
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فضیلت کناره گرفتن اثر سوند برینکمن

می شود گفت از انقلاب صنعتی به بعد با مطرح شده ایده هایی مبنی بر پیشرفت و سازندگی هرچه بیشتر، انسان ها بیش از پیش فرصت آسایش و لذت بردن از زندگی را از دست دادند. رسانه و شبکه های اجتماعی مدام از ما می خواهند که هرچه بیشتر باید بیاموزیم و وقت تنگ است و باید عجله کنیم. در واقع آن چیزی که در این بین فراموش شده است خود زندگی است. واقعا در این سرعت زندگی در یک جهان مدرن آیا آسایش و فراغت معنایی دارد؟ همه چیز در کار بیشتر و درآمد بیشتر خلاصه می شود. پول بیشتر یعنی آسایش بیشتر. می دانیم که همه این جملات از بیخ اشتباه هستند. آن چیزی که در امروز ما احتیاج داریم یک دیدگاه درست راجع به فعالیت های روزمره است. اوقات فراغتی که می توانیم به واسطه آن خود را بازیابیم و درک بهتری از اطرافیانمان کسب کینم.

در این کتاب«فضیلت کناره گرفتن» ، فیلسوف و روانشناس پرفروش دانمارکی ، سوند برینکمن ، بسیاری از حسن های از دست دادن زندگی گذشته و وسوسه های مداوم حاکم بر جامعه مصرفی امروز را نشان می دهد. ما امروزه با پرورش خویشتنداری و بزرگداشت میانه روی می توانیم روشی بهتر برای زندگی بسازیم که خود و همنوعان خود را نجات دهیم و از سیاره ای که همه ما مشترک هستیم محافظت کنیم - به طور خلاصه ، می توانیم لذت از دست رفتن را دوباره کشف کنیم.

سوند برینکمن به عنوان استاد روانشناسی در دانشگاه آلبورگ زندگی می کرد تا اینکه Stand Firm را منتشر کرد ، که به یک کتاب پرفروش یک شبه تبدیل شد و به سرعت وی را به عنوان یک منتقد برجسته روشنفکر و فرهنگ عمومی معرفی کرد. سوند برینکمن، جایزه معتبر Rosenkjær را برای پرداختن به رویدادها و مشکلات اساسی زندگی مدرن برنده شده است.

کتاب فضیلت کناره گرفتن

سوند برینکمن
سوند برینکمن (Svend Brinkmann) یک استاد روانشناسی دانمارکی در بخش ارتباطات و روانشناسی در دانشگاه آلبورگ دانمارک است. وی به عنوان مدیر مشترک مرکز مطالعات کیفی فعالیت می کند. تحقیقات وی بخصوص به مسائل فلسفی، اخلاقی و روش شناختی در روانشناسی و سایر علوم انسانی و اجتماعی می پردازد. در سالهای اخیر، سوند برینکمن در حال بررسی تأثیر تشخیص های روانپزشکی بر افراد و جامعه است.
نکوداشت های کتاب فضیلت کناره گرفتن
“This smart little pamphlet is, in a way, a manifesto for personal degrowth, or shrinkage.”
"این جزوه کوچک هوشمند ، به نوعی ، مانیفستی برای رشد شخصی یا جمعی است."
Guardian Guardian

"This volume by the Danish psychology professor Svend Brinkmann is designed to liberate us from over-stimulated modern lives through the old fashioned ideas of restraint and moderation."
"این جلد توسط استاد روانشناسی دانمارکی Svend Brinkmann برای رهایی ما از زندگی مدرن طراحی شده است."
Financial Times

قسمت هایی از کتاب فضیلت کناره گرفتن (لذت متن)
در طول سالیان، منتقدان متعددی رواج این گرایش جدید مصرفی را، چه در رابطه با کالاهای مادی و چه در مورد روابط انسانی، نقد کرده اند و بدیل های فراوانی نیز ارائه شده است. حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش، ایده «زندگی ساده» در بحث های مرتبط با سبک زندگی خیلی محبوب بود و کتاب های پرفروشی درباره این پدیده به زبان های مختلف نوشته می شد. زندگی ساده به جنبشی واقعی تبدیل شده بود، اما وقتی امروز این واژه را در گوگل جست وجو می کنم، بیشترین نتایجی که می آید به وب سایت هایی درباره مبلمان و طراحی داخلی فاخر به سبک اسکاندیناویایی است. می شود از روی تصاویرشان هم فهمید که زندگی ساده واقعا گران قیمت شده است! چرا عمر مفید جنبش زندگی ساده این قدر کوتاه بود؟ شاید به این خاطر که اصلی ترین مخاطبانش ثروتمندان و دارندگان بودند، کسانی که می توانستند ساده و تمیز زندگی کنند، آدم هایی که این قدر وقت داشتند که مدیتیشن کنند و با خودشان به صلح برسند. این گزینه برای خیلی ها خارج از دسترس است. آن ها باید قبض هایشان را پرداخت کنند و ناهارهای عجله ای برای خودشان آماده کنند.

فیلسوفی به نام جروم سیگال در تحلیل جنبش «زندگی ساده» به این نتیجه رسید که این حرکت بیش ازاندازه فردگرایانه بود و سریعا به خودیاری صرف تنزل یافت. (۱۹) سیگال نمی گوید که این انحطاط ناشی از جوهره تفکرات آن ها بود، نه، بحثش این است که زندگی ساده یک جنبش «چطور» است، یعنی مثلا برای مرفهان ابزارهایی به منظور رسیدن به خوشبختی معرفی می کند، اما حاوی هیچ جهت گیری اجتماعی یا تأمل ژرفی درباره ارزش های بنیادین نیست. زندگی ساده به چیزی تبدیل شد که از ابتدا بود: نوعی فلسفه زندگی بدون هیچ محتوای فلسفی ای. سیگال (که جالب است بدانید قبلا برای کمیسیون بودجه کنگره آمریکا کار می کرده) در کتاب خودش، سادگی لطیف، می کوشد تا بنیانی اقتصادی و سیاسی برای زندگی ای ساده تر و پایدارتر طراحی کند. از نظر او، چنین برنامه ای شامل نوعی تقابل با اندیشه اقتصادی معاصر و بازگشت به ارسطو خواهد بود. این ارسطو بود که چند هزار سال پیش بنیادی ترین سوال را پرسید: هدف از اقتصاد چیست؟ سیگال و ارسطو، هر دو، پاسخشان این است که هدف اقتصاد تأمین هرچه بیشتر ما نیست، بلکه آزادکردن ما از احتیاجات مادی است تا بتوانیم یک زندگی نیک را در پیش بگیریم. به همین دلیل، بحث از اقتصاد، بدون درنظرداشتن اینکه زندگی نیک چگونه زندگی ای است، بحثی بیهوده است. بسیاری از اقتصاددانان موافقت خواهند کرد که زندگی نیک یعنی رسیدن به آرزوها و ترجیحات فردی مان، حالا این آرزوها هرچه که می خواهد باشد. سیگال، مانند ارسطو، معتقد است که نه تنها در پرتو ارزش های اخلاقی، بلکه به شیوه ای عقلانی نیز می توان درباره مشروعیت ترجیحات ما چون وچرا کرد. بیشتر ما ترجیحاتی داریم که مشخصا چیزهای مطلوبی نیستند، چون یا غیراخلاقی اند یا خیلی پایدار نیستند. خیلی ها هستند که می خواهند

تا آنجا که ممکن است ثروتمند باشند، اما ارسطو باور داشت که پول ممکن است خیلی زود از چیزی خوب پا فراتر بگذارد و انسان ها را از آنچه واقعا در زندگی مهم است بازدارد. هواداران بعدی سادگی، مانند فیلسوف قرن نوزدهمی، هنری دیوید ثورو، نیز به این نکته اشاره کرده اند که انسان ها برای خوب زندگی کردن به چیزهای اندکی نیاز دارند، اما باز خودشان را تسلیم مشقت بی پایان می کنند.