کتاب سیر و صور نقاشی‏ ایران

Survey of Persian Art
کد کتاب : 47097
مترجم :
شابک : 978-9645996220
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 620
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

سیری در هنر ایران
A Survey of Persian Art
(جلدهای 1 تا 15)
کد کتاب : 35848
مترجم :

شابک : 978-9644457876
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 5827
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 15

معرفی کتاب سیری در هنر ایران اثر آرتور اپهام پوپ

کتاب سیری در هنر ایران 15 جلدی اثر آرتر پوپ و فیلیس اکرمن با ترجمه نجف دریابندری در 4500 صفحه توسط نشر علمی و فرهنگی چاپ شده است.
مجموعه سیزده جلدی « سیری در هنر ایران » اثر آرتر آپم پوپ که در سال ۱۳۸۷ توسط انتشارات علمی و فرهنگی و به همت جمعی از بهترین مترجمان به فارسی برگردانده و به علاقمندان عرضه شده بود، با دو مجلد چهاردهم و پانزدهم تکمیل شد . ترجمه و برگردان این مجموعۀ ارزشمند که در سال ۱۹۳۸ مسیحی پس از ۲۰ سال تلاش پروفسور آرتر آپم پوپ و ۵۶ تن از هنرشناسان و ایران شناسان انتشار یافته بود ، ده سال به طول انجامید .سرویراستار این اثر دکتر سیروس پرهام می گوید : «سیری در هنر ایران» در بردارندۀ بررسی تخصصی تمامی هنرهای میهن ما از ازدوران پیش از تاریخ تا به امروز است. این سخن گزاف نیست اگر بگوییم دست کم دو نسل از فرهیختگان و هنردوستان این سرزمین، سال ها در انتظار ترجمۀ این مجموعه بودند. جلد چهاردهم حاوی کتابنامه، واژه نامه، نمایه و جلد پانزدهم شامل پیوست ها و تعلیقات است و به منظور رفع نیاز اهل تحقیق به مجموعه سیزده جلدی «سیری در هنر ایران » افزوده شده است . شایان ذکر است که تهیه و تدوین این دو مجلد در ضمن ویرایش و ترجمۀ فارسی ضرورت یافته و کارشناسان و خبرگان هر حوزۀ هنری در صدد تصحیح و تکمیل این مجموعه و به روز کردن برخی از مطالب کهنه و نظریه های منسوخ و افزودن یافته های تازه برآمدند.

کتاب سیری در هنر ایران

آرتور اپهام پوپ
آرتور آپهم پوپ (Arthur Upham Pope) (زاده ۷ فوریه ۱۸۸۱ رودآیلند – درگذشته ۳ سپتامبر ۱۹۶۹ شیراز) مورخ شهیر آمریکایی آثار هنری ایران بود.او یکی از بنیان‌گذاران مؤسسه آسیایی دانشگاه پهلوی بود و مدت ۲۴ سال آن را هدایت نمود. پوپ از بزرگترین محققینی بوده که فرهنگ و معماری ایران را به جهانیان معرفی کرد.پوپ در شهر فینیکس ایالت رودآیلند زاده شد. پدرش یک کشیش بود. در دانشگاه براون و دانشگاه کرنل و دانشگاه هاروارد تحصیل فلسفه کرد. در ۱۳۰۴ به دعوت حسین علاء به تهران آمد و برای مقامات دولتی و رض...